2017
Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Název česky
Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Název anglicky
Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils
Autoři
KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Praha, 2017
Nakladatel
Slovo 21, z. s.
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Učebnice
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/47813059:19510/17:A0000068
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN
978-80-907005-0-5
Klíčová slova česky
Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění
Klíčová slova anglicky
Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2020 20:28, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Předložený metodický text slouží pedagogickým pracovníkům základních škol, kteří pracují s romskými žáky z prostředí sociální exkluze vyznačující se školní neúspěšností, respektive, u nichž lze evidovat rizika školní neúspěšnosti. Zaměřuje se však především na rodinné prostředí žáka, na popis sociální exkluze rodičů, jejich názorů, postojů a životních strategií. Cílem textu je v souhrnné podobě zprostředkovat elementární poznatky, jejichž obsahy by pedagogická veřejnost měla do své odborné praxe v komunikaci s rodiči žáků vědomě a cíleně zanášet.
Anglicky
The presented methodological text serves the elementary school pedagogues who: work with Roma pupils from social exclusion environment characterized by school failure, where there is a risk of school failure. However, it focuses primarily on the family environment to describe social exclusion of parents, their opinions, attitudes and life strategies. The aim of the text is in to provide elementary knowledge whose content would be the educational public should knowingly and purposefully enter into her professional practice in communication with pupils' parents.