b 2017

Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků

KALEJA, Martin

Základní údaje

Originální název

Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků

Název česky

Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků

Název anglicky

Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

první. Praha, 2017

Nakladatel

Slovo 21, z. s.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učebnice

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000068

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-907005-0-5

Klíčová slova česky

Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění

Klíčová slova anglicky

Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 3. 2020 20:28, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Předložený metodický text slouží pedagogickým pracovníkům základních škol, kteří pracují s romskými žáky z prostředí sociální exkluze vyznačující se školní neúspěšností, respektive, u nichž lze evidovat rizika školní neúspěšnosti. Zaměřuje se však především na rodinné prostředí žáka, na popis sociální exkluze rodičů, jejich názorů, postojů a životních strategií. Cílem textu je v souhrnné podobě zprostředkovat elementární poznatky, jejichž obsahy by pedagogická veřejnost měla do své odborné praxe v komunikaci s rodiči žáků vědomě a cíleně zanášet.

Anglicky

The presented methodological text serves the elementary school pedagogues who: work with Roma pupils from social exclusion environment characterized by school failure, where there is a risk of school failure. However, it focuses primarily on the family environment to describe social exclusion of parents, their opinions, attitudes and life strategies. The aim of the text is in to provide elementary knowledge whose content would be the educational public should knowingly and purposefully enter into her professional practice in communication with pupils' parents.