KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků. první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-907005-0-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Název česky Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků
Název anglicky Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils
Autoři KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání první. Praha, 2017.
Nakladatel Slovo 21, z. s.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Učebnice
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Online zde
Kód RIV RIV/47813059:19510/17:A0000068
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-907005-0-5
Klíčová slova česky Romské dítě; žák; škola; povinná školní docházka; pedagog; vzdělávání; výchova; profese; aspekty edukace; rodič; inkluze; zohlednění
Klíčová slova anglicky Roma socially excluded pupil; pedagogical approach; engagement
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 10. 3. 2020 20:28.
Anotace
Předložený metodický text slouží pedagogickým pracovníkům základních škol, kteří pracují s romskými žáky z prostředí sociální exkluze vyznačující se školní neúspěšností, respektive, u nichž lze evidovat rizika školní neúspěšnosti. Zaměřuje se však především na rodinné prostředí žáka, na popis sociální exkluze rodičů, jejich názorů, postojů a životních strategií. Cílem textu je v souhrnné podobě zprostředkovat elementární poznatky, jejichž obsahy by pedagogická veřejnost měla do své odborné praxe v komunikaci s rodiči žáků vědomě a cíleně zanášet.
Anotace anglicky
The presented methodological text serves the elementary school pedagogues who: work with Roma pupils from social exclusion environment characterized by school failure, where there is a risk of school failure. However, it focuses primarily on the family environment to describe social exclusion of parents, their opinions, attitudes and life strategies. The aim of the text is in to provide elementary knowledge whose content would be the educational public should knowingly and purposefully enter into her professional practice in communication with pupils' parents.
VytisknoutZobrazeno: 18. 5. 2024 23:30