JANÍK, Petr. Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup. Online. In kol. autorů. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017, s. 309-320. ISBN 978-80-7509-548-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Simulace výběru destinace účastníkem cestovního ruchu, multiagentní přístup
Název anglicky Tourist destination choice, simulation with multiagents approach
Autoři JANÍK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2017, od s. 309-320, 12 s. 2017.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50901 Other social sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Sborník z konference
Kód RIV RIV/47813059:19240/17:A0000353
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7509-548-0
Klíčová slova anglicky push/ pull model; destination choice; simulation of decision making; multiagents modelling
Změnil Změnil: Ing. Petr Janík, učo 25851. Změněno: 31. 3. 2019 20:54.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na využití počítačové simulace s multiagentním přístupem k modelování v podmínkách cestovního ruchu. Model rozhodování účastníka cestovního ruchu je založen na faktorech vytlačování a přitahování (push/pull), přičemž určující je zaměření na motivaci (iniciaci) pro uskutečnění cesty a dále výběr destinace. Simulační model bude implementován v modelovacím nástroji NetLogo 6.0. Simulační model bude vytvořen s využitím if-what analýzy a bude umožňovat změnu parametrů v průběhu simulace a ovlivňovat tak chování agentů návštěvníků v umělém prostředí modelu. Cílem je identifikovat klíčové faktory, které ovlivňují návštěvnost destinace a také iniciační faktory, které určují ochotu z regionu vycestovat.
Anotace anglicky
The paper focuses on the use of computer simulation with multi-agent approach to modeling in tourism. The model of decision making by a participant in tourism is based on push / pull factors, with a focus on motivation (initiation) to make the journey and destination selection. The simulation model will be implemented in the NetLogo 6.0 modeling tool. The simulation model will be created with the use of if-what analysis and will allow the parameters to be changed during the simulation and thus affect the behaviors of visitors' agents in the artificial environment of the model. The aim is to identify the key factors that affect the visitor traffic, as well as the initiating factors that determine the willingness of the region to travel.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 21:51