BAUEROVÁ, Radka. CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková, R. Dolák. 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné. s. 17-26. ISBN 978-80-7510-339-0. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING
Autoři BAUEROVÁ, Radka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises, od s. 17-26, 10 s. 2019.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Webová adresa ukazující na text publikace
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000017
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-339-0
UT WoS 000519107000003
Klíčová slova anglicky customer behaviour; generation X; generation Y; grocery retailing; new technologies
Změnil Změnila: Miroslava Snopková, učo 43819. Změněno: 7. 5. 2020 15:01.
Anotace
The research results show how generations perceive the use of new technologies in the grocery shopping process. These technologies included Scan&Go service, smart shopping carts, selfservice cash registers, and customerization support technologies. The paper also examines customers´ behaviour in the case of online grocery shopping from the point of view of already existing customers and potential customers. This paper brings a new perspective on generations when using new technologies in the grocery shopping process that affects every generation.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 11:27