HEINZ, Krystyna, Lubomír NENIČKA a Michal STOKLASA. Innovation of the Entrepreneurial Education on the European Level. In Proceedings of 18th International Conference Economic Policy in the European Union Member Countries. Karviná: OPF SU, 2018, s. 135-139, 7 s. ISBN 978-80-7510-289-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Innovation of the Entrepreneurial Education on the European Level
Autoři HEINZ, Krystyna (203 Česká republika, domácí), Lubomír NENIČKA (203 Česká republika, domácí) a Michal STOKLASA (203 Česká republika, domácí).
Vydání Karviná, Proceedings of 18th International Conference Economic Policy in the European Union Member Countries, od s. 135-139, 7 s. 2018.
Nakladatel OPF SU
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19520/18:00011146
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-289-8
Klíčová slova anglicky entrepreneurial education; international project; teaching methods; evaluation; self-reflective diary
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 21. 11. 2019 15:04.
Anotace
The article deals with entrepreneurial education within the international project ECMT. According to the European Union directives, the entrepreneurial learning should develop business knowledge and essential skills and attitudes including creativity, initiative, tenacity, teamwork, understanding of risk, and a sense of responsibility. The goal of the paper is to evaluate innovative methods in teaching business on European level from students perspective using the example of the international cooperation within Erasmus+ programme. The article tackles an international project which significantly contributes to the development of entrepreneurial, intercultural and communicative competence. The evaluation of innovative teaching methods are based on the students self-reflective journals and essays.
VytisknoutZobrazeno: 30. 4. 2024 21:57