ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Ana-Maria BERCU a Iolanda VODA. ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková and R. Dolák (eds.). 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019. Karviná: Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná. s. 226-234. ISBN 978-80-7510-339-0. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ATTRACTING A NEW WORKFORCE FOR SMES: MILLENNIAL’S CHALLENGE
Autoři ŠEBESTOVÁ, Jarmila (203 Česká republika, garant, domácí), Ana-Maria BERCU (642 Rumunsko) a Iolanda VODA (642 Rumunsko).
Vydání Karviná, 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019, od s. 226-234, 9 s. 2019.
Nakladatel Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19520/19:A0000083
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-7510-339-0
Klíčová slova anglicky competencies; employment; entrepreneurship; millennials; reverse mentoring
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Jarmila Duháček Šebestová, Ph.D., učo 19986. Změněno: 20. 1. 2020 10:17.
Anotace
In case of low unemployment rate in the EU countries is very difficult to attract appropriate workforce or to motivate youth to start up. The business environment is more innovative than the strict corporate environment before. SMEs must catch the opportunity to hire millennials by offering them the stability of a quality job, but with the benefits of innovation, encouraging creativity, and opportunity to grow. As millennials are the workforce of the future, they must be able to offer the best skillset, mindset, and productivity to SMEs. The main goal is to identify ways how to engage millennials and how think about attractting them due to proper competencies requirement. A cross-national comparison will be made (Czech Republic and Romania) based on qualitative research findings based on secondary and primary resources.
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 12:38