2017
PREFERENCES AMONG ONLINE/OFFLINE COMMUNICATION IN SMALL AND MEDIUM SIZED CZECH ENTERPRISES USING CRM.
STARZYCZNÁ, Halina a Adéla CHROMČÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
PREFERENCES AMONG ONLINE/OFFLINE COMMUNICATION IN SMALL AND MEDIUM SIZED CZECH ENTERPRISES USING CRM.
Autoři
STARZYCZNÁ, Halina (203 Česká republika, domácí) a Adéla CHROMČÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Trnava, Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity, od s. 101-114, 11 s. 2017
Nakladatel
Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/47813059:19520/17:00011026
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-8105-917-9
Klíčová slova anglicky
Communication tools; Contacting customers; CRM parts; Online offline communication; SMEs
Změněno: 7. 2. 2020 10:58, RNDr. Daniel Jakubík
Anotace
V originále
The article presents individual results of CRM research in small and medium sizec Czech enterprises. This article aims to present respondents ansers related to the selection of communication tool (online of offline communication) according to the SMEs size and business field. The data for research was obtained by questionnaire in Moravian-Silesian Region. SMEs prefer personal contact with customers. In second place SMEs prefer an electronic customer contact then companies prefer telecommunication contact. In all size categories and field of business of SMEs are preferred these communication tools. However, it does not mean that SMEs do not combine communication tools and they do not use online of offline communication with customers. The hypothesis was verified at the end, which express the relationship among the size of SMEs and selection of communication tool.