D 2017

PREFERENCES AMONG ONLINE/OFFLINE COMMUNICATION IN SMALL AND MEDIUM SIZED CZECH ENTERPRISES USING CRM.

STARZYCZNÁ, Halina a Adéla CHROMČÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

PREFERENCES AMONG ONLINE/OFFLINE COMMUNICATION IN SMALL AND MEDIUM SIZED CZECH ENTERPRISES USING CRM.

Autoři

STARZYCZNÁ, Halina (203 Česká republika, domácí) a Adéla CHROMČÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Trnava, Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity, od s. 101-114, 11 s. 2017

Nakladatel

Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/47813059:19520/17:00011026

Organizační jednotka

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

ISBN

978-80-8105-917-9

Klíčová slova anglicky

Communication tools; Contacting customers; CRM parts; Online offline communication; SMEs
Změněno: 7. 2. 2020 10:58, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The article presents individual results of CRM research in small and medium sizec Czech enterprises. This article aims to present respondents ansers related to the selection of communication tool (online of offline communication) according to the SMEs size and business field. The data for research was obtained by questionnaire in Moravian-Silesian Region. SMEs prefer personal contact with customers. In second place SMEs prefer an electronic customer contact then companies prefer telecommunication contact. In all size categories and field of business of SMEs are preferred these communication tools. However, it does not mean that SMEs do not combine communication tools and they do not use online of offline communication with customers. The hypothesis was verified at the end, which express the relationship among the size of SMEs and selection of communication tool.