2020
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
KALEJA, MartinZákladní údaje
Originální název
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
Název česky
Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím?
Autoři
Vydání
Interdisciplinární mezinárodní vědecké konferenci QUAERE 2020 (roč. X.), 2020
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta veřejných politik v Opavě
Klíčová slova česky
škola, inkluze, děti, žáci, studenti, pedagog, diskurz
Klíčová slova anglicky
school, inclusion, children, pupils, teachers, discussion
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 6. 2020 19:40, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
V originále
Frekventovaně vyskytující se tematizace, týkající se výchovy a vzdělávání v našem prostoru, v kruzích politických a jiných, není ojedinělá. Je věcí, jejíž předmět se bezprostředně dotýká každého z nás. Text prezentuje vybrané diskurzy v současném školském vzdělávacím prostoru. Na jejich obsahy chce autora textu poukázat a sdílet tak svůj pohled na danou věc, který čtenáři k zamýšlení předkládá. Tyto diskurzy vnímá jako protichůdné, zavádějící, nebo takové, které žádají zohlednění, v některých případech úplnou rekonstrukci, abych to, co je rámuje a váže se na pedagogickou praxi, mohlo i dopomoci pedagogickým cílům.
Anglicky
Frequent thematicization, related to school education in our country, in political and other circles, is not unique. It is a matter whose object immediately affects each of us. The text presents a few selected discussions in the current school education. The author of the text wants to point out their content and share his view of the thing that he presents to the reader for his purpose. According to him these discussions seem to be contradictory, misleading, or one that calls for consideration, in some cases a complete reconstruction, so that what frames them and binds them to pedagogical practice can also help pedagogical objectives.