ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 47-60. ISBN 978-80-210-8894-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií
Název česky Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií
Název anglicky The Level of Creativity in Individuals with Dyslexia
Autoři ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN.
Vydání 1. vydání. Brno, Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie, od s. 47-60, 14 s. 2017.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-210-8894-8
Klíčová slova česky přehledová studie, dyslexie, pozitivní aspekty, tvůrčí schopnost, originalita myšlení
Klíčová slova anglicky literature review, dyslexia, positive aspects, creativity, originality of thinking
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:21.
Anotace
Přehledová studie analyzuje sedm odborných statí, jež se soustředí na problematiku zvýšené kreativity jedinců s dyslexií. Ve spojení s dyslexií se začíná mluvit nikoli jen o deficitech, ale též o jejích možných pozitivech, která se rozvíjejí v kontextu případných oslabení. U jedinců s dyslexií jsou zmiňovány vynikající vizualizační schopnosti a zvýšený tvůrčí potenciál. Na podkladě výsledků zahraničních výzkumných studií byla prokázána významně vyšší úroveň kreativity u osob s dyslexií ve srovnání s intaktními jedinci ve skupině dospělých s průměrným věk vyšším než 18 let. Signifikantně vyšší úroveň získaných skórů nebyla prokázána u dětí s dyslexií.
Anotace anglicky
The literature review analyzes seven specialized papers, which are focused on issues of increased creativity of individuals with dyslexia. In connection with dyslexia, it starts to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which develop in the context of possible weaknesses. In individuals with dyslexia are mentioned excellent visualization skills and increased creative potential. Based on the results of foreign research studies was proven a significantly higher level of creativity in persons with dyslexia in comparison with intact individuals in the group of adults with an average age greater than 18 years. Significantly higher level of acquired scores was not proven in children with dyslexia.
VytisknoutZobrazeno: 8. 5. 2024 10:09