BERGMANNOVÁ, Pavla. Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle. In Proměny dramaturgie 4 : Dramaturgie v off-line a on-line prostoru. 2020. ISBN 978-80-7510-445-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle
Název česky Dramaturgické tendence v současném českém regionálním divadle
Název anglicky Dramaturgical tendencies in contemporary Czech regional theater
Autoři BERGMANNOVÁ, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Proměny dramaturgie 4 : Dramaturgie v off-line a on-line prostoru, 2020.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60403 Performing arts studies
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Odborná konference, která se pokouší definovat aktuální postavení a úkoly, které stojí před dramaturgickou profesí. Konference se koná díky podpoře Ministerstva kultury České republiky.
Kód RIV RIV/47813059:19240/20:A0000723
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7510-445-8
Klíčová slova česky Divadelní dramaturgie; regionální divadlo; činohra; Horácké divadlo Jihlava; Moravské divadlo Olomouc
Klíčová slova anglicky Dramaturgy; regional theater; drama; Highland (Horácké) Theatre in Jihlava; Moravian Theatre Olomouc
Štítky ÚBK
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Pavla Bergmannová, učo 48859. Změněno: 1. 3. 2021 23:20.
Anotace
Cílem příspěvku je najít odpověď na otázku, jakými směry se v současnosti může ubírat dramaturgie českých regionálních činoherních scén: zda stále platí dlouhodobě vžitá teze, že divadlo tzv. „na oblasti“ nabízí konzervativní repertoár relativně krotké, nevýbojné a bezpečné dramaturgie, která uspokojí široké spektrum diváků, nebo zda existují soubory, které se tyto tendence snaží narušovat. Autorka toto dokazuje zejména na příkladu srovnání Horáckého divadla Jihlava a Moravského divadla Olomouc.
Anotace anglicky
The aim of the paper is to find an answer to the question of what directions the dramaturgy of Czech regional drama scenes can take in the present: whether the long-standing thesis that the so-called "in the area" theater still offers a conservative repertoire of relatively tame, unobtrusive and safe dramaturgy that will satisfy a wide range of spectators, or whether there are ensembles that try to disrupt these tendencies. The author proves this especially on the example of a comparison of the Highland (Horácké) Theatre in Jihlava and the Moravian Theatre in Olomouc.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:30