KOCOURKOVÁ, Vladimíra a Kamil JANIŠ. Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O. Online. In Petr Adamec, Michal Šimáně, Eliška Kovářová. Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021, s. 68 - 76. ISBN 978-80-7509-781-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Název česky Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Název anglicky Training of Teachers i Media Education for Levels ISCEC 0
Autoři KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Česká republika, garant, domácí) a Kamil JANIŠ (203 Česká republika).
Vydání Brno, Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století, od s. 68 - 76, 9 s. 2021.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/47813059:19510/21:A0000317
Organizační jednotka Fakulta veřejných politik v Opavě
ISBN 978-80-7509-781-1
Klíčová slova česky mediální výchova; mateřská škola; učitel; vzdělávání
Klíčová slova anglicky media education; kindergarden; teacher; education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 8. 4. 2022 10:02.
Anotace
Příspěvek se zaměřuje na důvody vedoucí k nutnosti zavedení cílené mediální výchovy v mateřské škole, které vycházejí z relevantních výzkumů a analogicky bychom stejnou logickou úvahu mohli uplatnit při jiných oblastech primární prevence. Dále pak na oblast mediální výchovy v mateřských školách. Cílem příspěvku je upozornit na potřebnost zvyšování kompetencí v oblasti mediální výchovy u pedagogů v mateřských školách. Naplnění cíle je podpořeno vlastním realizovaným výzkumným šetřením autorů.
Anotace anglicky
In this paper, we focus on the reasons leading to the introduction of targeted media education in kindergarten, which are based on relevant research and, by analogy, we will have one logical consideration can be applied in other areas of primary prevention. Furthermore, the field of media education in kindergartens. The aim of the paper is to draw attention to the needs of increasing competencies in the field of media education for teachers in kindergartens. The fulfillment of the goals is supported by the authors‘ own research.
VytisknoutZobrazeno: 21. 7. 2024 20:10