D 2021

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

KOCOURKOVÁ, Vladimíra and Kamil JANIŠ

Basic information

Original name

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

Name in Czech

Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O

Name (in English)

Training of Teachers i Media Education for Levels ISCEC 0

Authors

KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kamil JANIŠ (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století, p. 68 - 76, 9 pp. 2021

Publisher

Mendelova univerzita v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/47813059:19510/21:A0000317

Organization unit

Faculty of Public Policies in Opava

ISBN

978-80-7509-781-1

Keywords (in Czech)

mediální výchova; mateřská škola; učitel; vzdělávání

Keywords in English

media education; kindergarden; teacher; education

Tags

Reviewed
Změněno: 8/4/2022 10:02, Jana Tamfalová

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na důvody vedoucí k nutnosti zavedení cílené mediální výchovy v mateřské škole, které vycházejí z relevantních výzkumů a analogicky bychom stejnou logickou úvahu mohli uplatnit při jiných oblastech primární prevence. Dále pak na oblast mediální výchovy v mateřských školách. Cílem příspěvku je upozornit na potřebnost zvyšování kompetencí v oblasti mediální výchovy u pedagogů v mateřských školách. Naplnění cíle je podpořeno vlastním realizovaným výzkumným šetřením autorů.

In English

In this paper, we focus on the reasons leading to the introduction of targeted media education in kindergarten, which are based on relevant research and, by analogy, we will have one logical consideration can be applied in other areas of primary prevention. Furthermore, the field of media education in kindergartens. The aim of the paper is to draw attention to the needs of increasing competencies in the field of media education for teachers in kindergartens. The fulfillment of the goals is supported by the authors‘ own research.