Detailed Information on Publication Record
2021
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
KOCOURKOVÁ, Vladimíra and Kamil JANIŠBasic information
Original name
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Name in Czech
Vzdělávání pedagogů v oblasti mediální výchovy pro úroveň ISCED O
Name (in English)
Training of Teachers i Media Education for Levels ISCEC 0
Authors
KOCOURKOVÁ, Vladimíra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kamil JANIŠ (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Úloha odborného vzdělávání ve světě 21. století, p. 68 - 76, 9 pp. 2021
Publisher
Mendelova univerzita v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/47813059:19510/21:A0000317
Organization unit
Faculty of Public Policies in Opava
ISBN
978-80-7509-781-1
Keywords (in Czech)
mediální výchova; mateřská škola; učitel; vzdělávání
Keywords in English
media education; kindergarden; teacher; education
Tags
Reviewed
Změněno: 8/4/2022 10:02, Jana Tamfalová
V originále
Příspěvek se zaměřuje na důvody vedoucí k nutnosti zavedení cílené mediální výchovy v mateřské škole, které vycházejí z relevantních výzkumů a analogicky bychom stejnou logickou úvahu mohli uplatnit při jiných oblastech primární prevence. Dále pak na oblast mediální výchovy v mateřských školách. Cílem příspěvku je upozornit na potřebnost zvyšování kompetencí v oblasti mediální výchovy u pedagogů v mateřských školách. Naplnění cíle je podpořeno vlastním realizovaným výzkumným šetřením autorů.
In English
In this paper, we focus on the reasons leading to the introduction of targeted media education in kindergarten, which are based on relevant research and, by analogy, we will have one logical consideration can be applied in other areas of primary prevention. Furthermore, the field of media education in kindergartens. The aim of the paper is to draw attention to the needs of increasing competencies in the field of media education for teachers in kindergartens. The fulfillment of the goals is supported by the authors‘ own research.