Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?
BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ. Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z? Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius, 2021, s. 15-25. ISBN 978-80-572-0220-2. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z? |
Autoři | BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ. |
Vydání | Trnava, od s. 15-25, 11 s. 2021. |
Nakladatel | Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 50204 Business and management |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
WWW | Odkaz na sborník |
Organizační jednotka | Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné |
ISBN | 978-80-572-0220-2 |
ISSN | 1339-5726 |
Klíčová slova anglicky | Consumer Behaviour; Generation Z; Grocery shopping; Retailing |
Změnil | Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 21. 1. 2022 12:53. |
Anotace |
---|
The acceleration of online grocery shopping in recent years shows the widening acceptance of this way of shopping for grocery. Despite the fact that millennials are among the largest customer segment in this area, companies should not only focus on them, but also start strategically targeting the emerging generation of shoppers known as Generation Z. Therefore, the aim of this paper is to explore the potential of online grocery shopping among Generation Z and identify the most significant factors influencing the online retailer choice of these potential customers. |
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 00:52