BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ. Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z? Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius, 2021, s. 15-25. ISBN 978-80-572-0220-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z?
Autoři BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ.
Vydání Trnava, od s. 15-25, 11 s. 2021.
Nakladatel Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW Odkaz na sborník
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-572-0220-2
ISSN 1339-5726
Klíčová slova anglicky Consumer Behaviour; Generation Z; Grocery shopping; Retailing
Změnil Změnila: Ing. Radka Bauerová, Ph.D., učo 32908. Změněno: 21. 1. 2022 12:53.
Anotace
The acceleration of online grocery shopping in recent years shows the widening acceptance of this way of shopping for grocery. Despite the fact that millennials are among the largest customer segment in this area, companies should not only focus on them, but also start strategically targeting the emerging generation of shoppers known as Generation Z. Therefore, the aim of this paper is to explore the potential of online grocery shopping among Generation Z and identify the most significant factors influencing the online retailer choice of these potential customers.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 00:16