2018
Business Culture in Tourism: Distance learning study materials
CHYLKOVÁ, M. a K. HEINZZákladní údaje
Originální název
Business Culture in Tourism: Distance learning study materials
Autoři
CHYLKOVÁ, M. a K. HEINZ
Vydání
1. vyd. Karviná, 130 s. 2018
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Učebnice
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN
978-80-7510-296-6
Klíčová slova česky
CZ.02.2.69/0.0./0.0/16_015/0002400
Klíčová slova anglicky
Barrier; complaint; client; customer care; culture shock; emails; entertainment; feedback; holiday rep; hotel services; intercultural communication; letters; tourism
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 11. 2022 19:24, Natalia Kufa
Anotace
V originále
The study text Business Culture in Tourism is aimed at students of regular and distance study in the specialization of Tourism focusing on developing student professional skills in intercultural environment. It deals with the key topics in the area of culture, job description of the staff in tourism, and oral and written communication for interaction with clients. The text is divided into 12 chapters, each of them involving an introductory text practising professional vocabulary, creative tasks focusing on solving problems in tourism and also a test checking acquired knowledge.