ZAPLETAL, Miloš. Hudebně-muzeologické myšlení od 18. století do roku 1945. Opavě: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě, 2022, 135 s. ISBN 978-80-7510-515-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hudebně-muzeologické myšlení od 18. století do roku 1945
Název anglicky Music-museological thought from the 18th century to 1945
Autoři ZAPLETAL, Miloš (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Opavě, 135 s. 2022.
Nakladatel Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/47813059:19240/22:A0001007
Organizační jednotka Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
ISBN 978-80-7510-515-8
Klíčová slova anglicky music museology; museology; music museum; intellectual history; music archive; music librarianship;
Štítky ÚHV
Příznaky Recenzováno
Interní projekty CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002400
Změnil Změnil: Mgr. Bc. Miloš Zapletal, Ph.D., učo 52314. Změněno: 15. 11. 2022 10:00.
Anotace
Monografie podává dějiny hudebně-muzeologického myšlení od 18. století do roku 1945, jak se rozvíjelo ve třech v zásadě nezávislých liniích: první reflektovala muzealizaci hudebnin (hudebních textů a textů o hudbě) a souvisela především s rozvojem hudebního dějepisectví; druhá reflektovala muzealizaci hudebních nástrojů a dodnes úzce souvisí s organologií; třetí, nejméně rozvinutá, se zaměřovala na monografická hudební muzea, tj. především na památníky skladatelů.
Anotace anglicky
The monograph presents the history of music-museological thought from the 18th century to 1945, as it developed in three basically independent lines. The first line reflected the musealisation of musicalia (musical texts and texts about music) and was primarily related to the development of music historiography. The second line has reflected the musealisation of musical instruments and is still closely related to organology. The third line, the least developed one, has focused on monographic music museums, i.e. primarily on composer memorials.
VytisknoutZobrazeno: 3. 5. 2024 02:28