PELLEŠOVÁ, Pavlína a Jakub VACHA. ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS. Online. In Ing. Martin Petříček, Ph.D. doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. Ing. Barbora Komínková Ing. Radka Balakovská. 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM. Praha: Institute of Hospitality Management and Economics, 2022, s. 200-209. ISBN 978-80-87411-41-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název ATTITUDES OF CUSTOMERS TO SELECTED GASTRONOMIC TRENDS
Autoři PELLEŠOVÁ, Pavlína (203 Česká republika, garant, domácí) a Jakub VACHA (703 Slovensko).
Vydání Praha, 10th INTERNATIONAL CONFERENCE PROCEEDINGS CURRENT TRENDS IN SPA, HOSPITALITY AND TOURISM, od s. 200-209, 10 s. 2022.
Nakladatel Institute of Hospitality Management and Economics
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50204 Business and management
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/47813059:19520/22:A0000347
Organizační jednotka Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
ISBN 978-80-87411-41-4
Klíčová slova anglicky restaurant offer; customer satisfaction; gastronomy trends
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D., učo 48763. Změněno: 29. 12. 2022 10:42.
Anotace
The objective of the contribution is to characterize specific trends in the sphere of Czech and world gastronomy as well as to identify customers´ opinions about the interpretation of the concept of "trend". The aim is to specify customers´ attitudes to selected trends with reference to significant differences between their experience and willingness to try the given trend. The research, realized by using the method of questioning including the technique of questionnaire survey, reflects customers´ experience and satisfaction with selected gastronomic trends. Based on the analysis of Czech customers´ behaviour we can see not only conservative behaviour but also restrained attitude to new trends used within the offer of gastronomic services and willingness to consume both food and drinks that include new trends in gastronomy.
VytisknoutZobrazeno: 7. 5. 2024 03:05