UBKTV048 Radio Advertising

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Winter 2010
Extent and Intensity
0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem výuky je seznámit studenty se základními aspekty rozhlasové reklamy, jejího postavení v rámci reklamního trhu, principy jejího fungování, výroby, plánování a prodeje. Posluchači se zároveň seznámí s jazykovými, zvukovými a hudebními prostředky užívanými při tvorbě reklamy.
Literature
    required literature
  • EARLS, M. 7 principů masového marketingu. Brno, Computer Press, 2008. info
  • VERVEYEN, A. Jak získávat nové zákazníky. Praha, Grada Publishing, 2007. info
  • VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0402-1. info
  • ČMEJRKOVÁ. Reklama v češtině - čeština v reklamě. Praha, LEDA, 2000. info
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2021, Winter 2022.
  • Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/winter2010/UBKTV048