UPPVJP019 Odborný cizí jazyk 2

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2019
Extent and Intensity
0/13/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA ( FVP ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět má za cíl prohlubovat schopnost studentů aktivně, plynule a správně se vyjadřovat v běžných životních situacích i situacích vázaných k profesi. Zdokonaluje schopnost porozumění psaným dokumentům v příslušných oblastech, vede studenty k aktivnímu užívání světového jazyka a rozvíjení dovednosti překladu. Konverzace v předmětu přispívá také k rozšíření kompetencí v mezinárodní komunikaci na základě uvědomění si lexikálně-terminologických, gramatických a stylistických souvislostí.
Learning outcomes (in Czech)
Oborové znalosti: Studenti umí vysvětlit odborné anglické termíny v tematických oblastech probíraných v rámci seminářů. Umí vysvětlit charakteristiky odborného jazyka ve svém oboru. Disponují znalostmi potřebných gramatických a stylistických pravidel a dokáží je prakticky využít.
Oborové dovednosti:Studenti dokáží aplikovat lexikální a gramatické znalosti příslušného světového jazyka v mluveném a psaném projevu. Dokáží porozumět odbornému i obecnému textu střední až vyšší obtížnosti a adekvátně přeložit tento text. Disponují dovednostmi k aktivní tvorbě koherentního cizojazyčného textu v psané i mluvené podobě.
Obecná způsobilost:Student se samostatně umí rozhodnout, které jazykové prostředky využije v dané komunikační situaci s cílem úspěšně předat požadované sdělení.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní terminologie související se studovaným studijním programem.
  • 2. Rizikové a protektivní faktory působící ve vztahu mezi nemocí a zdravím seniora.
  •  vyhledání článku v zahraničním odborném časopise z databáze SCOPUS
  •  vyhledání výzkumu k tématu
  •  překlad článku – teoretická rovina
  •  překlad článku – výzkumná část, vysvětlení si specifik zápisu čísel, statistických hodnot
  •  rozbor struktury vyhledaných článků u jednotlivých skupin studentů
  •  příprava prezentace tématu
  •  shrnutí článku před skupinou
  •  diskuze o tématu
  • 3. Kognitivní trénink u seniorů s demencí
  •  vyhledání článku v zahraničním odborném časopise z databáze SCOPUS
  •  vyhledání výzkumu k tématu
  •  překlad článku – teoretická rovina
  •  překlad článku – výzkumná část, vysvětlení si specifik zápisu čísel, statistických hodnot
  •  rozbor struktury vyhledaných článků u jednotlivých skupin studentů
  •  příprava prezentace tématu
  •  shrnutí článku před skupinou
  •  diskuze o tématu.
Literature
    required literature
  • BUBOLZ-LUTZ, E. et al. Geragogik. Bildung und Lernen im Prozess des Alterns. Das Lehrbuch. Stuttgart: Kohlhammer, 2010. ISBN 978-3-17-021164-3.
  • JOSEPH, M. P. Continuing Education in Senior Centers: A Handbook. CreateSpace Independent Publishing Platform, 2011. ISBN-13 978-1456409432.
  • КРУГЛЯК, Л., КРУГЛЯК, M. Деменция. Книга в помощь вам и вашим родным.Litres, 2016. ISBN 978-5-95-733074-5.
    recommended literature
  • dle tématu a jazyka
Assessment methods (in Czech)
zápočet
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Accreditation summer.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2019/UPPVJP019