UPPVMK033 Bakalářská práce II

Faculty of Public Policies in Opava
Winter 2019
Extent and Intensity
6/0/0. 4 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Guaranteed by
Institute of Pedagogical and Psychological Sciences – Faculty of Public Policies in Opava
Contact Person: PhDr. Edita Ondřejová, Ph.D.
Prerequisites (in Czech)
FAKULTA(FVP) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K)
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Terminologicky a odborně správně interpretovat praktickou aplikaci teoretických poznatků, uplatněnou metodologii výzkumu, typ výzkumu a zjištěné výsledky. Student v kontextu vybraného tématu vysvětlí proces operacionalizace výzkumných otázek, příp. hypotéz a formuluje praktická doporučení.
Learning outcomes (in Czech)
Odborné znalosti:
 Formuluje a zpřesňuje problém, který chce v diplomové práci řešit
 Konstruuje obsahovou strukturu projektu závěrečné práce
 Ověřuje formulaci základních tezí a způsobu řešení vybraného tématu
 Zpracovává shromážděná data a vyhodnocuje a interpretuje zjištěné výsledky
 Diskutuje připravené závěry práce a vyvozuje doporučení pro praxi.

Odborné dovednosti:
 samostatně vyhledává, třídí a kriticky hodnotí teoretické a praktické informace relevantní pro systematické a komplexní řešení důsledků zdravotního problému v úrovni jednotlivce, skupiny, komunity.

Obecné způsobilosti:
 umí rozpoznat problém a objasnit jeho podstatu, popř. rozčlenit ho na části
 umí vytvářet hypotézy a navrhovat postupné kroky, zvažovat využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy
 uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívat i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice
 kriticky interpretuje získané poznatky a zjištění a ověřuje je, nachází argumenty a důkazy pro své tvrzení, formuluje a obhajuje podložené závěry
 je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží na problém z různých stran
 zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků.
Syllabus (in Czech)
  • Student/ka popisuje řešený problém, formuluje cíle a předpoklady, zdůvodní použitou metodologie ve vazbě na téma a cíle závěrečné práce.
  • 1. Průběh realizace výzkumu dle stanoveného harmonogramu.
  • 2. Aktualizace harmonogramu a upřesnění výzkumných nástrojů.
  • 3. Zpracování shromážděných dat a interpretace zjištěných výsledků.
  • 4. Vyhodnocování a interpretace výzkumných dat.
  • 5. Finalizce pracovní verze teoretické části, uzavření teoretické části práce.
  • 6. Kompletace praktické části práce, vyhodnocení cílů práce, upřesnění přílohové části.
  • 7. Sestavení hlavních závěrů, vyvození doporučení pro praxi, příp. diskuse.
  • 8. Kompletace teoretické a praktické části, úvod, závěr, resumé.
  • 9. Konzultace závěrečných připomínek k empirické části.
  • 10. Dopracování formální stránky závěrečné práce (stylisticky, jazykově a gramaticky správné vyjadřování).
  • 11. – 12. Příprava na obhajobu, adekvátní reakce na předpokládané otázky a připomínky.
Literature
    required literature
  • Metodický pokyn děkana ke zpracování, prezentaci a ukládání závěrečných prací na FVP SU v Opavě v aktuálním znění.
  • Seznam literatury odpovídající tématu bakalářské práce po konzultaci s vedoucím práce.
  • GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu 2., rozšířené vydání. Brno: Paido, 2010.
  • HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
  • CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
  • ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEĎOVÁ, K. ET AL. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014.
    recommended literature
  • MAREŠ, J., & VLČKOVÁ, K. K metodologickým standardům kvantitativních studií v pedagogice: Jak psát o výzkumných zjištěních? Pedagogická orientace, 23(4), 455-477. 2013.
  • ŠANDEROVÁ, J., MILTOVÁ, A. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Slon, 2009. ISBN 978-80-86429-40-3.
  • ŠEĎOVÁ, K., & ŠVAŘÍČEK, R. Jak psát kvalitativně orientované výzkumné studie. Kvalita v kvalitativním výzkumu. Pedagogická orientace, 23(4), 478-510. 2013.
    not specified
  • HENDL, J. Přehled statistických metod zpracování dat: Analýza a metaanalýza dat. Praha: Portál, 2015.
  • HENDL, J. Statistika v aplikacích. Praha: Portál, 2014.
  • HENDL, J., & REMR, J. Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál, 2017.
  • CHRÁSKA, M. Metody sběru dat v klasických pedagogických výzkumech. Praha : Votobia, 2007.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V., & ŠVEC, Š. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, 2005.
  • ELLIOTT, Leslie Atkins. Composing Science. Teachers College Press, 2016. ISBN 9780807758069.
Assessment methods (in Czech)
Požadavky na studenta:
 návrh metodologie empirické části je v souladu s vytýčenými cíli
 vyhodnocení a interpretaci zjištěných výsledků odpovídá očekávaným nárokům na vědeckou práci
 práce obsahuje doporučení pro praxi, příp. návrh na rozšíření výzkumného záměru.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Accreditation summer, Summer 2023, Winter 2023, Summer 2024, Winter 2024, Summer 2025.
  • Enrolment Statistics (Winter 2019, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fvp/winter2019/UPPVMK033