OPF:PEMBPSLU Marketing of Services - Course Information
PEMBPSLU Marketing of Services
School of Business Administration in KarvinaSummer 2023
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Ing. Veronika Kopřivová, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Timetable
- Wed 12:15–13:50 MS
- Timetable of Seminar Groups:
PEMBPSLU/02: Wed 15:35–16:20 A211, V. Kopřivová
PEMBPSLU/03: Mon 12:15–13:00 D036, V. Kopřivová, určeno programu IP - Prerequisites
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (( PEMBAMAG Marketing || PEMBPMAG Marketing || PEMBKMAG Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBPMAR Marketing || PEMBKMAR Marketing || PEMBPMKT Marketing ) || PROGRAM(B_BPP) || PROGRAM(B_IP))
Successfull completion of course is conditioned by successfully passing of the basic course Marketing. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 41 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 15/41, only registered: 0/41 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Banking, Finance, Insurance (programme OPF, B_BPP)
- Innovative Entrepreneurship (programme OPF, B_IP)
- Management v sociálních službách (programme OPF, B_MSS)
- Marketing (programme OPF, B_MAR)
- Trade and Marketing (programme OPF, B_EM)
- Syllabus (in Czech)
- 1. Charakteristika trhu služeb
Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Základní marketingové pojmy. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb. Pojetí marketingového mixu v oblasti služeb ? stručná charakteristika prvků.
2. Proces STP a chování zákazníka na trhu služeb
Segmentace ? vlastnosti segmentu, segmentační kritéria. Zacílení ? strategie zacílení. Tvorba pozice ? změna pozice, strategie chybného positioningu, poziční mapy. Zákazník na trhu B2C. Generace Baby Boomers, X, Y, Z. Zákazník na trhu B2B a jeho specifika. Nákupní rozhodovací proces při koupi služby.
3. Základní marketingový mix ve službách
Pojetí 4P versus pojetí 4C. Produkt ? koncepce totálního produktu, emoční přidaná hodnota, produktový mix., cross-sellíng versus up-selling, životní cyklus, inovace, nová služba. Cena ? cenová taktika, typy cen, cenová strategie. Distribuce ? distribuční cesty, strategie, franchising. Marketingová komunikace ? prvky marketingového komunikačního mixu v pojetí off-line versus on-line, aktuální trendy v marketingové komunikaci.
4. Rozšíření marketingový mix ve službách
Procesy ? typy procesů, řízení spotřebitelské poptávky, význam a měření kvality služeb. Materiální prostředí ? interní a externí prostředí, využití senzorického marketingu, merchandising, POP/POS materiály, strategie vytváření požadované atmosféry. Lidský faktor ? front-office versus back-office zaměstnanci, kategorizace zaměstnanců, schopnosti a vlastnosti kontaktních zaměstnanců, body language, psychologie prodeje, multilevel marketing.
5. Specifika marketingového výzkumu ve službách
Základní pojmy a metody. Trendy v marketingovém výzkumu uplatnitelné v oblasti služeb. Vybrané metody kvalitativního výzkumu. Mystery shopping v oblasti služeb.
6. Přístupy CRM v oblasti služeb
Systémy CRM. Transakční marketing versus marketing vztahů. Churn management. Retenční kampaně. Typy zákaznické loajality.
- 1. Charakteristika trhu služeb
- Literature
- required literature
- VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. info
- HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8. info
- recommended literature
- TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0206-8. info
- HOFFMAN, K. D. and J. E. G BATESON. Services Marketing: Concpets, Strategies & Cases. 5th ed. Boston:, 2017. ISBN 978-1-285-42978-6. info
- MATUŠÍNSKÁ, K. a M. STOKLASA. Marketingová komunikace. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-000-9. info
- KOTLER, P. and K. L. KELLER. Marketing Management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-2474150-5. info
- KARLÍČEK, M. a kol. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- VYSEKALOVÁ, J. a KOL. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3. info
- PŘIKRYLOVÁ, J. a H. JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. info
- PALMER, A. Principles of Services Marketing. 7th ed. Berkshire: McGraw-Hill Education, 2010. ISBN 978-0-0771-5234-5. info
- Teaching methods
- Skills demonstration
Seminar classes - Assessment methods
- Exam
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period. - Teacher's information
Activity Difficulty [h] Ostatní studijní zátěž 76 Přednáška 26 Seminář 13 Zápočet 30 Summary 145
- Enrolment Statistics (Summer 2023, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2023/PEMBPSLU