PEMBKMAS Marketing of Services

School of Business Administration in Karvina
summer 2024
Extent and Intensity
12/0/0. 5 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Department of Business Economics and Management – School of Business Administration in Karvina
Contact Person: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Timetable
Fri 23. 2. 8:05–9:40 B206, Fri 15. 3. 8:05–9:40 B206, Fri 12. 4. 8:05–9:40 B206
Prerequisites
FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && ( MARBAMAR Marketing || MARBEMAR Marketing || MARBKMAR Marketing || MARBPMAR Marketing || PEMBAMAG Marketing || PEMBAMAR Marketing || PEMBEMAR Marketing || PEMBKMAG Marketing || PEMBKMAR Marketing || PEMBKMKT Marketing || PEMBPMAG Marketing || PEMBPMAR Marketing || PEMBPMKT Marketing ) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3))
Successfull completion of course is conditioned by successfully passing of the basic course Marketing.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.

The capacity limit for the course is 1 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/1, only registered: 0/1
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives
To acquaint students with the application of marketing in services. The course includes clarification of the specific services properties definition that are the reason for the extension of the marketing mix in services. It enables to understand the importance and methods of marketing research in services, the creation of a strategic plan and use of the marketing mix elements.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Charakteristika trhu služeb
    Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Základní marketingové pojmy. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb. Pojetí marketingového mixu v oblasti služeb – stručná charakteristika prvků. Současné trendy ve službách. Vliv automatizace a robotizace.
    2. Proces STP a chování zákazníka na trhu služeb
    Segmentace – vlastnosti segmentu, segmentační kritéria. Zacílení – strategie zacílení. Tvorba pozice – změna pozice, strategie chybného positioningu, poziční mapy. Zákazník na trhu B2C. Generace Baby Boomers, X, Y, Z. Zákazník na trhu B2B a jeho specifika. Nákupní rozhodovací proces při koupi služby.
    3. Základní marketingový mix ve službách
    Pojetí 4P versus pojetí 4C. Produkt – koncepce totálního produktu, emoční přidaná hodnota, produktový mix., cross-sellíng versus up-selling, životní cyklus, inovace, nová služba. Cena – cenová taktika, typy cen, cenová strategie. Distribuce – distribuční cesty, strategie, franchising. Marketingová komunikace – prvky marketingového komunikačního mixu v pojetí off-line versus on-line, aktuální trendy v marketingové komunikaci.
    4. Rozšíření marketingový mix ve službách
    Procesy – typy procesů, řízení spotřebitelské poptávky, význam a měření kvality služeb. Materiální prostředí – interní a externí prostředí, využití senzorického marketingu, merchandising, POP/POS materiály, strategie vytváření požadované atmosféry. Lidský faktor – front-office versus back-office zaměstnanci, kategorizace zaměstnanců, schopnosti a vlastnosti kontaktních zaměstnanců, body language, psychologie prodeje, multilevel marketing.
    5. Specifika marketingového výzkumu ve službách
    Základní pojmy a metody. Trendy v marketingovém výzkumu uplatnitelné v oblasti služeb. Vybrané metody kvalitativního výzkumu. Mystery shopping v oblasti služeb.
    6. Přístupy CRM v oblasti služeb
    Systémy CRM. Transakční marketing versus marketing vztahů. Churn management. Retenční kampaně. Typy zákaznické loajality.
Literature
    required literature
  • ZAPLETALOVÁ, Š., BRACINÍKOVÁ, V. a MATUŠÍNSKÁ, K., 2019. Marketing služeb. Karviná: SU OPF.
  • VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5037-8. info
  • HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8. info
    recommended literature
  • PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-0787-2. info
  • KARLÍČEK, M and KOL. Základy marketingu. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2018. ISBN 978-80-247-5869-5. info
  • TAHAL, R. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2017. info
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • VYSEKALOVÁ, J. a KOL. Chování zákazníka. Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3. info
  • KOTLER, P., V. WONG, J. SAUNDERS a G. ARMSTRONG. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2. info
Assessment methods (in Czech)
Hodnotící metody: průběžné cvičné testy, samostatný úkol (40 % hodnocení), závěrečná písemná zkouška (60 % hodnocení).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: Přednáška 12 HOD/SEM.
The course is also listed under the following terms Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/opf/summer2024/PEMBKMAS