MU11163 Marketing

Mathematical Institute in Opava
Winter 2008
Extent and Intensity
2/1/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Josef Zemek (lecturer)
Ing. Josef Zemek (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Josef Zemek
Mathematical Institute in Opava
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Úvod do marketingu, cvičení Marketingové prostředí, Trh, cvičení Marketingový inf.systém,marketingový výzkum úvod, cvičení Marketingový výzkum – získávání informací, cvičení Kupní chování na trzích spotřebitelských a na trzích organizací, cvičení Segmentace , cvičení Marketingový mix – úvod, cvičení Produkt, Price , cvičení Place, Promotion, cvičení Záverečné hodnocení
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod
    1.1 Vymezení základních pojmů marketingu
    1.2 Filozofie marketingu
    1.3 Principy marketingu
    1.4 Úloha marketingu
    2. Marketingové prostředí
    2.1 Vymezení pojmu marketingové prostředí a jeho význam
    2.2 Účastníci marketingového prostředí
    2.2.1 Mikroprostředí podniku ( vedení,pracovníci,know-how)
    2.2.2 Mezoprostředí podniku (partneři,dodavatelé,zprostředkovatelé,zákazníci,konkurence)
    2.2.3 Makroprostředí podniku ( politika státu,legislativa,informace..)
    3.Marketingový informační systém
    3.1 Vymezení pojmů marketingové informace a marketingový informační systém
    3.2 Členění marketingového informačního systému
    3.3 Marketingový výzkum
    3.4 Marketingové rozhodování
    4.Trh, spotřebitelský trh a chování spotřebitele
    4.1 Vymezení pojmu trh pro marketingovou aplikaci,historické etapy vývoje trhu
    4.2 Vymezení pojmu spotřebitelský trh
    4.3 Charakteristika spotřebitelského trhu
    4.4 Hlavní faktory ovlivňující kupní chování spotřebitele
    4.5 Kupní chování spotřebitele-role,typy
    5.Trh organizací a firem
    5.1 Vymezení pojmu trh organizací
    5.2 Kupní chování organizací a firem
    5.3 Faktory ovlivňující kupní chování organizací
    5.4 Marketingová strategie podniku
    6. Segmentace trhu
    6.1 Vymezení pojmu segmentace
    6.2 Výhody segmentace
    6.3 Kritéria segmentace
    6.4 Hlediska segmentace
    6.5 Tržní cílení,hodnocení a výběr segmentů
    7. Marketingový mix
    7.1 Marketingový mix ? 4P
    7.2 Produkt ? jako výrobek či služba
    7.3 Cena a její charakteristika
    7.4 Distribuce
    7.5 Promotion- komunikace
    Po každém tématickém bloku je cvičení změřené na praxi k danému tématu.
Literature
    recommended literature
  • S. Majaro. Základy marketingu. Praha, 1996. ISBN 80-7169-297-2. info
  • E. J. Mc Carhy, W. D. Perreault. Základy marketingu. Praha, 1995. ISBN 80-85605-29-5. info
  • P. Kotler. Marketing a management. Praha, 1992. ISBN 80-85605-08-2. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 1999, Winter 2000, Winter 2001, Winter 2002, Winter 2003, Winter 2004, Winter 2005, Winter 2006, Winter 2007, Winter 2009, Winter 2010, Winter 2011, Winter 2012, Winter 2013, Winter 2014, Winter 2015, Winter 2016, Winter 2017, Winter 2018, Winter 2019, Winter 2020, Winter 2022, Winter 2023, Winter 2024.
  • Enrolment Statistics (Winter 2008, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/sumu/winter2008/MU11163