1. Nezapomínejte na rešerši trhu.
Velmi často se stává, že studenti zakomponují do seminární
práce i pracovní listy, které nejsou povinné. To samo o sobě je super, protože
celá metodika „Ověřování nápadu“ podle Ideaboxu tvoří funkční celek. Nicméně
často se zapomíná na rešerši trhu (konkurence), která je povinnou součástí
práce.
2. Nevstupujte do práce s hotovým nápadem
Můžete mít již nějaký inovativní nápad v hlavě. Nebo
jste již zpracovávali seminární práci na obdobné téma. To neznamená, že ihned
tento nápad vezmete a celou práci tomu přizpůsobíte. Pokuste se jít o krok
nazpět, vydefinujte si problém, který váš nápad řeší (pracovní list myšlenková
mapa problémů) a následně vymyslete více typů řešení daného problému (pracovní
list matice problému). Může se stát, že přijdete na nový nápad, který je ještě
lepší než váš původní. V inovačním podnikání platí pravidlo –
nezamilovávejte se do nápadu zamilujte se do zákaznických problémů.
3. Špatná definice problému.
V první části práce je potřeba si vydefinovat
zákaznický problém/výzvu, kterou chci v rámci seminární práce inovativně
řešit. Někdy se stává, že si problém definujete jako osobní problém (např.
nemám čas na školu) a následně v další části práce řešíte, jak tento svůj
problém vyřešíte (zlepším time management, začnu stávat dříve, atd.). O tom ale
seminární práce není. Kdybychom se na tento problém podívali optikou
zákaznickou pak by mohl vypadat např. následovně – „Studenti VŠ nemají čas na
školu, protože si musí vydělávat peníze na živobytí“. Tohle je problém, který
lze určitě podnikatelsky/inovativně řešit a postavit kolem toho zajímavý
produkt/službu.
4. Nekonzistence mezi jednotlivými částmi
práce.
Celá práce je provázána. Tzn. jednotlivé pracovní listy na
sebe musí navazovat.
5. Neplnění kritéria proveditelnosti
Tím, že jedno z kritérií je inovativnost, tak studenti
mají tendenci vymýšlet neproveditelné šílenosti typu – létající auta.
Inovativnost nespočívá v tom vymyslet co nejsložitější nejvíc futuristické
řešení, ale o originalitě, kreativitě a důvtipu. Pokud se budete držet
inovativnosti jak je definovaná v popisu seminární práce, neuděláte chybu.