UBKKDBK043 Public Relations

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2025
Rozsah
4p+4s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Pavla Bergmannová (přednášející)
Mgr. Pavla Bergmannová (cvičící)
Garance
Mgr. Pavla Bergmannová
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět umožní studentům získat hlubší teoretické i praktické znalosti z oblasti PR. Vybaví je poznatky o plánování, přípravě a realizaci PR aktivit, problematice interní komunikace, media relations, využití internetu pro komunikaci s různými cílovými skupinami, ale i s důležitou oblastí krizové komunikace a dalšími tématy.
Výstupy z učení
Studenti uplatní naučené znalosti a dovednosti ve všech oblastech souvisejících s efektivním využitím technik a prostředků Public Relations.
Osnova
  • 1. Public Relations jako nástroj marketingové komunikace.
  • 2. Reklama versus Public Relations.
  • 3. Media Relations.
  • 4. Interní komunikace.
  • 5. Krizová komunikace.
  • 6. Reputace.
  • 7. Sponzoring.
  • 8. Lobbing.
  • 9. Způsoby měření účinnosti Public Relations.
  • 10. Etika v PR.
  • 11. Využití nových médií v Public Relations.
  • 12. Tvorba strategie 1.
  • 13. Tvorba strategie 2.
Výukové metody
Přednášky, diskuse, skupinové projekty, prezentace odborníků, čtení.
Metody hodnocení
1. Účast na přednáškách a seminářích (min. 75%).
2. Aktivní účast v diskusích během výuky, plnění dílčích tvůrčích úkolů.
3. Vypracování závěrečné seminární práce: na základě požadavků korespondenčního úkolu v kapitole 12 (Tvorba strategie 1) ve studijních oporách Public Relations (viz s. 116-117) student navrhne mediální kampaň pro studentský multižánrový Festival Na cestě (termín konání 11. – 14. listopadu 2026 = 4 dny). Vzhledem k tomu, že festival zatím nemá jasný program, je nutno rovněž pracovat s fiktivní verzí programu (dle volby studenta), či se inspirovat programy ročníků minulých (viz webové stránky https://festivalnaceste.fpf.slu.cz/). Ve výjimečných případech lze vytvořit mediální kampaň i k jinému festivalu. Volbu je vhodné konzultovat s vyučujícím.
Úkol student zašle v písemné podobě (textový formát .doc, .rtf, NE v pdf) nejpozději do 23. 1. 2026 na adresu pavla.bergmannova@fpf.slu.cz.
Rozsah práce – minimálně 3 normostrany.
4. Po odevzdání budou práce pedagogem písemně okomentovány a v rámci zpětné vazby zaslány zpět studentovi. Nevyhovující texty budou vráceny k přepracování či případnému doplnění/rozšíření.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2025/UBKKDBK043