FPF:UHVM0046 Muz. a galer. prezentace I - Informace o předmětu
UHVM0046 Muzejní a galerijní prezentace I
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2009
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Věra Tomolová (cvičící)
- Garance
- PhDr. Věra Tomolová
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie-muzeologie (program FPF, M7105 HiVe)
- Historie-muzeologie (program FPF, N7105 HiVe)
- Cíle předmětu
- Zákonitosti kompozice muzejních prezentačních forem :- význam muzejních sbírek jako základního prvku muzejní prezentace; Ediční a publikační činnost v muzeu , estetické a odborné parametry, význam textu na muzejní výstavě, legislativa - autorský zákon a jeho aplikace v muzejnictví.
- Osnova
- 1.Ediční a publikační činnost v muzeu : formy ( leták, plakát, pozvánka, katalog, odborná publikace, periodická publikace) a obsah provázanost s hlavním posláním muzea ( mission statesmen), ukázky konkrétní činnosti . Muzejní sbírky jako základ muzejní presentace. Význam textu - odborná a estetická kvalita , význam textu na muzejní výstavě . prostředky muzejní prezentace - typy a uplatnění v muzejní praxi. Muzejní marketing - Public relations a muzeum. Muzeum jako permanentní vzdělávací instituce. Muzeum a vzdělanostní ekonomika.
2. Během kurzu budou prováděna praktická cvičení : zpracování textů na dané téma, současně budou studenti formou individuálních referátů seznamování s ediční a publikační činností vybraných českých muzeí. Seznámení s autorským zákonem a jeho vztahem k muzejní prezentaci.
- 1.Ediční a publikační činnost v muzeu : formy ( leták, plakát, pozvánka, katalog, odborná publikace, periodická publikace) a obsah provázanost s hlavním posláním muzea ( mission statesmen), ukázky konkrétní činnosti . Muzejní sbírky jako základ muzejní presentace. Význam textu - odborná a estetická kvalita , význam textu na muzejní výstavě . prostředky muzejní prezentace - typy a uplatnění v muzejní praxi. Muzejní marketing - Public relations a muzeum. Muzeum jako permanentní vzdělávací instituce. Muzeum a vzdělanostní ekonomika.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Samostatná práce ve formě předneseného referátu ( individuální prezentace)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2009, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2009/UHVM0046