UBKTN002 Úvod do teorie a praxe kulturních průmyslů

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2014
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (cvičící)
Garance
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit se s Teorií kulturních průmysků a základními pomocnými odvětvími, bez kterých se animátoři kulturních projektů neobejdou.
Osnova
  • Teorie kulturního průmyslu T. W. Adorna, kulturní průmysly jako fenomén moderní ekonomiky, kreativní průmysly a kulturní průmysly - vymezení a vzájemné vztahy, Richard Florida a kreativní třída, kulturní průmysly evropských států a měst. "Pomocné vědy kulturněprůmyslové" - marketing a marketingové komunikace včetně reklamy, fundraising, ekonomika, autorské právo, psychologie kreativity. Praxe kulturních průmyslů - konkrétní realizace a případové studie.
Literatura
    doporučená literatura
  • ZELENÁ KNIHA. Uvolnění potenciálu kulturních a tvůrčích odvětví. URL info
  • PUCHTA, D. Kreative Industrien Gabler. Berlin, 2009. info
  • CIKÁNEK, M. Kreativní průmysly. Praha: Institut umění, 2009. info
  • HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
  • SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
Informace učitele
Aktivní účast ve výuce a splnění zadaných úkolů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.