FPF:UBKTN002 Úv. do t. a praxe kultur.prům. - Informace o předmětu
UBKTN002 Úvod do teorie a praxe kulturních průmyslů
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2016
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (přednášející)
doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Audiovizuální tvorba (program FPF, N8203 DrUm)
- Bohemistika (program FPF, N7310 Filo)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit se s Teorií kulturních průmysků a základními pomocnými odvětvími, bez kterých se animátoři kulturních projektů neobejdou.
- Osnova
- Teorie kulturního průmyslu T. W. Adorna, kulturní průmysly jako fenomén moderní ekonomiky, kreativní průmysly a kulturní průmysly - vymezení a vzájemné vztahy, Richard Florida a kreativní třída, kulturní průmysly evropských států a měst. "Pomocné vědy kulturněprůmyslové" - marketing a marketingové komunikace včetně reklamy, fundraising, ekonomika, autorské právo, psychologie kreativity. Praxe kulturních průmyslů - konkrétní realizace a případové studie.
- Literatura
- doporučená literatura
- ZELENÁ KNIHA. Uvolnění potenciálu kulturních a tvůrčích odvětví. URL info
- PUCHTA, D. Kreative Industrien Gabler. Berlin, 2009. info
- CIKÁNEK, M. Kreativní průmysly. Praha: Institut umění, 2009. info
- HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. info
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. info
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
- Informace učitele
- Aktivní účast ve výuce a splnění zadaných úkolů.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2016/UBKTN002