FPF:UBKKDBK040 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
UBKKDBK040 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2023
- Rozsah
- 4p+4s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy psychologie reklamy a poskytnout základní teoretické vědomosti a přehled o problematice reklamy z psychologického hlediska a vysvětlit základní psychologické pojmy v souvislosti s reklamou.
- Osnova
- Marketingové komunikace, identifikace reklamy jako nádtroje marketingové komunikace, druhy reklamy
- - Psychologie v reklamě, efektivita reklamy
- - Cílová skupina, psychika spotřebitele, psychologická analýza spotřebitele
- - Vnímaní reklamy a bariéry při působení reklamy.
- - Tvorba účinné reklamy, psychologie a média, reklamní apely, metody psychologie reklamy
- - Jak zjistíme účinnost reklamy, druhy výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
- VYSEKALOVÁ, J. ? KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. info
- VYSEKALOVÁ, J. ? MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. info
- HRADISKÁ, E. - LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. info
- KERN, H. ? METH, CH. ? NOLZ, H. - PETER, M. ? WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. info
- DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. info
- PROCHASKA, J. O. - NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy ? pruřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
- Informace učitele
- Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2023/UBKKDBK040