UBKKDBK040 Psychologie reklamy

Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
zima 2023
Rozsah
4p+4s/sem. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy psychologie reklamy a poskytnout základní teoretické vědomosti a přehled o problematice reklamy z psychologického hlediska a vysvětlit základní psychologické pojmy v souvislosti s reklamou.
Osnova
  • Marketingové komunikace, identifikace reklamy jako nádtroje marketingové komunikace, druhy reklamy
  • - Psychologie v reklamě, efektivita reklamy
  • - Cílová skupina, psychika spotřebitele, psychologická analýza spotřebitele
  • - Vnímaní reklamy a bariéry při působení reklamy.
  • - Tvorba účinné reklamy, psychologie a média, reklamní apely, metody psychologie reklamy
  • - Jak zjistíme účinnost reklamy, druhy výzkumu
Literatura
    doporučená literatura
  • MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009. info
  • VYSEKALOVÁ, J. ? KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2007. info
  • VYSEKALOVÁ, J. ? MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. Praha: Grada, 2007. info
  • HRADISKÁ, E. - LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. info
  • KERN, H. ? METH, CH. ? NOLZ, H. - PETER, M. ? WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. info
  • DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. info
  • PROCHASKA, J. O. - NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy ? pruřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. info
Informace učitele
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2023/UBKKDBK040