UPPVBP094 Účinné terapeutické přístupy k psychickým poruchám a ADHD v dětském a adolescentním věku

Fakulta veřejných politik v Opavě
zima 2017
Rozsah
Přednáška 8 HOD/SEM. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. et Mgr. Marta Kolaříková, Ph.D.
Ústav pedagogických a psychologických věd – Fakulta veřejných politik v Opavě
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Osnova
  • Předmět se skládá ze dvou částí, které bude přednášet bolkově certifikovaná lektorka PhDr. Nora Gavendová. Student musí absolvovat obě části. Absolventi obdrží certifikát.
    Účinné terapeutické přístupy k psychickým poruchám v dětském a adolescentním věku
    - 4 hodiny, sobota, 25. 11.
    Psychiatrická onemocnění dětského věku jsou relativně častá, k nejčastějším patří hyperkinetické poruchy a specifické vývojové poruchy školních dovedností, které mají relativně dobrou prognózu. K závažným poruchám s celoživotním trváním patří pervazívní a tikové poruchy a psychotická onemocnění, vznikající v časném věku. Léčba dětských psychiatrických onemocnění vyžaduje multidisciplinární přístup, dopad onemocnění se projevuje ve vzdělávání, zasahuje do sociální oblasti, ovlivňuje profesní a společenské uplatnění pacientů a v závažných případech může vést k invalidizaci. Cílem kurzu je představit možnosti orientační diagnostiky, terapeutických přístupů i konkrétní nabízené profesionální pomoci v rámci ČR, které může pomoci budoucím učitelů získat jistotu v případě nutnosti řešit podobné problémy v rámci své praxe u žáků/studentů.
    Účinné kroky při výchově dětí s poruchami chování a hyperkinetické dítě ve třídě
    - 4 hodiny, úterý 28. 11. 2017
    Cílem kurzu je získat dovednosti při práci s dítětem s poruchami chování, které se v rámci běžných i inkluzívních škol vyskytují téměř běžně a jejichž řešení u mnoha učitelů se buď nehledá, nebo spočívá spíše na intuitivitě učitelů. Cílem kurzu je představit účinné, v praxi ověřené kroky pro práci s dětmi. Studenti se zároveň budou zamýšlet nad problémy, které u nich tato porucha způsobuje v rámci jejich vzděláváni a ve vztahu k jejich sociálnímu prostředí, mezilidských vztazích, integraci do společnosti. Tyto děti jsou nepřizpůsobivé a porušují společenské normy, na jejich rozvoji se podílí mnoho rizikových faktoru, včetně rodinné a školní prostředí dítěte.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018.