OPF:PEMBKEMA E-marketing - Informace o předmětu
PEMBKEMA E-marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2024
- Rozsah
- 12/0/0. Přednáška 12 HOD/SEM. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Stoklasa, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Pá 11. 10. 9:45–11:20 B208, Pá 1. 11. 9:45–11:20 B208, Pá 22. 11. 9:45–11:20 B208
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(K) && ROCNIK(3)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 45 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 36/45, pouze zareg.: 0/45 - Mateřské obory/plány
- Manažerská informatika (program OPF, B_MI)
- Marketing (program OPF, B_MAR)
- Obchod a marketing (program OPF, B_EM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy v oblasti E-marketingu s důrazem na nové přístupy marketingu, které se objevují s rozvojem technologií, představit procesy a metody, které praktici v současném rychle se měnícím prostředí digitálních technologií využívají a poukázat nejen účinnost těchto aktivit, ale také na jejich důležitost jako komplementární součást tradičních marketingových nástrojů.
- Osnova
- 1. Úvod do E-marketingu - vymezení základních pojmů, jako je marketing digitální, online marketing, výkonový marketing. Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí, charakteristika jednotlivých online nástrojů.
2. Produkt a cena v online prostředí - vytváření produktových ekosystémů, vývoj produktů, tvorba nových segmentů, budování loajality, digitalizace produktů. Cenové strategie a taktiky v rámci E-marketingu, změna vnímání ceny v online prostředí, dynamická cenotvorba, srovnávače cen, e-aukce, e-shopy, platební systémy.
3. Vybrané online nástroje marketingové komunikace - bannerová a pop-up reklama, newsletter, koncept metrik KPI, CTR, CPC a CPM. Mobilní marketing, SMS, MMS, mobilní aplikace, QR kódy, geomarketing, Bluetooth, Foursquare. E-mailing, tvorba databáze klientů, tvorba personalizovaných e-mailů, právní regulace, distribuce e-mailů.
4. Prezentace firmy pomocí sociálních médií a webové stránky - sociální média a zapojení online zákazníka, základní členění sociálních médií, chování spotřebitelů v komunitách, sdílení a online WOM. Vytvoření a správa firemního profilu na sociální síti, metriky, klíčové ukazatele, interakce a práce s publikem. Prezentace firmy pomocí webové stránky, UX design, analýzy návštěvnosti, leady, microsite, blog, e-katalog.
5. Zákaznická data - analýza zákazníka a marketingový výzkum na internetu, techniky online sběru dat, big data, monitoring sociálních sítí, eyetracking. Řízení vztahů se zákazníky online, budování databáze, cloudové řešení CRM systému, profilování, personalizace.
6. Komplexní tvorba online marketingových kampaní - proces akvizice zákazníka na internetu, model dosahování konverze, SEO, PPC kampaně, remarketing, affiliate marketing. Příprava, realizace a vyhodnocení online kampaní, spolupráce s agenturami, integrace s ostatními nástroji marketingové komunikace. Příklady z praxe. Multi-channel vs. omni-channel marketing.
- 1. Úvod do E-marketingu - vymezení základních pojmů, jako je marketing digitální, online marketing, výkonový marketing. Vývoj a současný stav forem a prostředků marketingu v interaktivním prostředí, charakteristika jednotlivých online nástrojů.
- Literatura
- povinná literatura
- LOSEKOOT, Michelle a VYHNÁNKOVÁ ELIŠKA. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. ISBN 978-80-7555-084-2. info
- STOKLASA, Michal. E-marketing: Distanční studijní opora. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2016. ISBN 978-80-7510-208-9. info
- doporučená literatura
- SEMERÁDOVÁ, Tereza a WEINLICH PETR. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019. ISBN 978-80-251-4959-1. info
- Výukové metody
- Přednášení
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Hodnotící metody: zpracování seminární práce o aplikaci moderních metod e-marketingu ve fungování konkrétní firmy (40 % hodnocení), závěrečná písemná zkouška (60 % hodnocení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2024/PEMBKEMA