OPF:CVABPCMN Management služeb cestovního r - Informace o předmětu
CVABPCMN Management služeb cestovního ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinéléto 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Klára Václavínková (cvičící)
Ing. Jakub Vacha (cvičící) - Garance
- Ing. Miroslava Kostková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: doc. Ing. Pavlína Pellešová, Ph.D. - Rozvrh
- Po 12:15–13:50 VD110
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P) && (ROCNIK(2) || ROCNIK(3)) && ( PEMBPMNM Management || PEMBPMNG Management )
Do kurzu je možné se přihlásit až po absolvování kurzu Management. Požadavky na studenta: Aktivní zapojení do výzkumné činnosti katedry, účast na odborných přednáškách, vypracování seminární práce. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 4/25, pouze zareg.: 1/25 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základní nabídkou služeb cestovního ruchu, jejich specifikacemi, strukturou, podmínkami realizace a jejich organizací.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- identifikovat a shrnout důležité rysy základních služeb cestovního ruchu;
- určit a popsat současné domácí a zahraniční trendy v nabídce služeb cestovního ruchu;
- popsat faktory, jež ovlivňují poskytování služeb cestovního ruchu;
- porovnat a vyzdvihnout rozdíly v jednotlivých typech služeb cestovního ruchu;
- analyzovat současné vědecké poznatky v oblasti tvorby nabídky služeb cestovního ruchu; - Osnova
- 1. Charakteristika služeb cestovního ruchu, význam pro cestovní ruch Cestovní ruch a jeho vývoj, charakteristika, ekonomika a průmysl cestovního ruchu, trh cestovního ruchu, spotřeba a specifické znaky služeb cestovního ruchu ? rozdělení, požadavky kvality, specifikace a jejich význam v rozvoji cestovního ruchu.
2. Zprostředkovatelské služby v cestovním ruchu, touroperátorská činnost Základní charakteristiky služeb zprostředkovatelských, jejich význam, klasifikace, provozování cestovních kanceláří, činnost cestovních agentur a turistických informačních center, legislativa cestovního ruchu, vytváření zájezdů, smluvní podmínky, ochrana spotřebitele.
3. Dopravní služby v cestovním ruchu Služby dopravních podniků, význam dopravy v cestovním ruchu, služby železniční, autokarové, letecké, lodní a vodní dopravy, specifická dopravní zařízení v cestovním ruchu.
4. Služby pojištění v cestovním ruchu Význam pojištění v cestovním ruchu, pojistné riziko a řešení pojistné události při cestách do zahraničí a v tuzemsku, cestovní pojištění ? druhy a pojistné produkty, pojištění cestovní kanceláře proti insolvenci.
5. Služby ubytovacích zařízení Charakteristika, specifikace a význam ubytovacích zařízení, klasifikace a kategorizace, management a nabídka služeb ubytovacích zařízení, služby pro specifické skupiny hostů.
6. Služby stravovacích zařízení Stravovací služby a jejich význam v cestovním ruchu, charakteristika, specifikace a klasifikace stravovacích zařízení a stravovacích služeb, řízení stravovacích podniků, vytváření nabídky stravovacích zařízení.
7. Lázeňské služby Historický vývoj a význam lázeňství a lázeňské péče, lázeňská zařízení ? rozdělení a specifikace, lázeňská péče a nabídka lázeňských pobytů - druhy a typy, řízení lázeňského zařízení, význam volnočasových aktivit v lázeňské péči, české a světové lázeňství, role lázeňství v rozvoji cestovního ruchu.
- 1. Charakteristika služeb cestovního ruchu, význam pro cestovní ruch Cestovní ruch a jeho vývoj, charakteristika, ekonomika a průmysl cestovního ruchu, trh cestovního ruchu, spotřeba a specifické znaky služeb cestovního ruchu ? rozdělení, požadavky kvality, specifikace a jejich význam v rozvoji cestovního ruchu.
- Literatura
- povinná literatura
- KOSTKOVÁ, M. Služby cestovního ruchu. Karviná, 2014. ISBN 978-80-7248-968-8. info
- doporučená literatura
- BERÁNEK, J. a kol. Moderní řízení hotelového provozu. Praha: MagConsulting, 2016. ISBN 978-80-86724-45-4. info
- KOSTKOVÁ, M. Management služeb cestovního ruchu. Karviná: SU OPF, Distanční studijní opora., 2011. ISBN 978-80-7248-510-9. info
- NEUFUS, J. a F. KŘÍŽEK. Moderní hotelový management. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3868-0. info
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovnom ruchu. 1. časť. Banská Bystrica: EkF UMB, 2011. ISBN 978-80-89090-93-8. info
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovnom ruchu. 2. časť. Banská Bystrica: EkF UMB, 2011. ISBN 978-80-89090-94-5. info
- GUČÍK, M. a kol. Manažment cestovného ruchu. Banská Bystrica: EkF UMB, 2010. ISBN 978-80-89090-67-9. info
- HORNER, S. and J. SWARBROOKE. Business travel and tourism. London: Routledge, 2001. ISBN 0 7506 43927. info
- KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4. info
- Výukové metody
- Teoretická příprava, semináře, expertní přednášky, seminární práce, diskuse ve skupině.
- Metody hodnocení
- Závěrečné hodnocení - písemná zkouška, seminární práce, účast na expertních přednáškách, aktivita na seminářích, nepovinná účast na přednáškách.
- Informace učitele
- Požadavky na studenta pro absolvování kurzu: Vypracování seminární práce a její úspěšná obhajoba (20 % hodnocení), aktivní zapojení do výzkumné činnosti katedry (10 % hodnocení), účast na expertních přednáškách (10 % hodnocení), písemná zkouška (60 % hodnocení).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/leto2023/CVABPCMN