OPF:CVABPCKO Komunikační dovednosti v CR - Informace o předmětu
CVABPCKO Komunikační dovednosti v cestovním ruchu
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2020
- Rozsah
- 0/2/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Martina Chylková (cvičící) - Garance
- PhDr. Hanne-Lore Bobáková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a volnočasových aktivit – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: PhDr. Janusz Karpeta, Ph.D. - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- CVABPCKO/01: Čt 9:45–11:20 VE237, H. Bobáková
- Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 14 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/14, pouze zareg.: 0/14 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Osnova
- 1. Lidský faktor v komunikaci, překážky v rozhovoru a jejich zdolávání
Kritické úvahy o úloze vlastního já v komunikaci. Sebepojetí. Sebeuvědomění. Sebeodhalení. Komunikační šumy. Bariéry v komunikaci.
2. Zásadní rozhovory a jejich zvládání, atmosféra rozhovoru
Definice rozhovorů. Dělení rozhovorů. Role vnímání a naslouchání. Procesy ovlivňující vnímání. Vnímání druhých.
3. Interpersonální komunikace a efektivní řízení konfliktu, krizová komunikace
Interpersonální komunikace a moc. Konflikty a jejich příčiny. Přístup ke konfliktům a jejich zdolávání.
4. Mezinárodní obchodní jednání
Kultura. Pojetí kultury. Význam kultury. Sdílnost z pohledu kultury. Kultura a pohlaví. Vnímání kulturních odlišností.
5. Přesvědčování jako proces, argumentace, věcná a nevěcná argumentace
Pravidla přesvědčovacího projevu. Typy přesvědčování. Logické výzvy. Zdůvodnění z analogie. Zdůvodnění příčin a důsledků. Motivační výzvy. Apely důvěryhodnosti.
6. Metody přesvědčování, manipulace
Rozdíl mezi přesvědčováním a manipulaci. Třídění metod. Druhy metod a jejich charakteristika. Metodika interogativního přesvědčování. Všeobecná pravidla pro formulaci otázek.
7. Reakce na špinavé triky a útoky v komunikaci
Příčiny útoků v komunikaci. Druhy útoků. Reakce na útoky.
8. Nácvik konkrétního projevu
- 1. Lidský faktor v komunikaci, překážky v rozhovoru a jejich zdolávání
- Literatura
- povinná literatura
- VOŘÍŠEK, K. a J. VYSEKALOVÁ. Jak být přesvědčivý a neztratit se v davu. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5385-0. info
- PLAMÍNEK, J. Konflikty a vyjednávání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4485-8. info
- BORG, J. Umění přesvědčivé komunikace. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-4821-4. info
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: účast a diskuse na seminářích, nácvik projevu.
Hodnotící metody: povinná účast na seminářích 60 % (10 % hodnocení), diskuze na seminářích (10 % hodnocení), nácvik konkrétního projevu (10 % hodnocení), zápočet (70 % hodnocení). - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2020/CVABPCKO