OPF:PEMBPMKT Marketing - Informace o předmětu
PEMBPMKT Marketing
Obchodně podnikatelská fakulta v Karvinézima 2022
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ondřej Mikšík (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D. - Rozvrh
- Út 10:35–12:10 VS
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMKT/02: St 12:15–13:00 A217, O. Mikšík
PEMBPMKT/03: St 13:55–14:40 A217, O. Mikšík
PEMBPMKT/04: St 13:05–13:50 A217, O. Mikšík - Předpoklady
- FAKULTA(OPF) && TYP_STUDIA(B) && FORMA(P)
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné vstupní podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 142 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 16/142, pouze zareg.: 0/142 - Mateřské obory/plány
- Cestovní ruch a turismus (program OPF, B_CRT)
- Digitální business (program OPF, B_DB)
- Finance a účetnictví (program OPF, B_FU)
- Inovativní podnikání (program OPF, B_IP)
- Management v sociálních službách (program OPF, B_MSS)
- Manažerská informatika (program OPF, B_MI)
- Marketing (program OPF, B_MAR)
- Mezinárodní obchod (program OPF, B_MZO)
- Obchod a marketing (program OPF, B_EM)
- Podnikání (program OPF, B_EM)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingové strategie a řízení značky.
- Výstupy z učení
- Nerelevantní
- Osnova
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
2. Marketingové prostředí
3. Zabezpečování marketingových informací
4. Analýza B2B trhů a konkurence
5. Analýza spotřebních trhů
6. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
7. Cena a cenová politika
8. Dostupnost produktu a distribuční politika
9. Marketingová komunikace
10. Produkt a produktová politika
11. Příprava marketingových strategií a plánů
12. Řízení značky
- 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing and management. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978- 80-247-4150-. info
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- doporučená literatura
- EGER, L. Komerční komunikace. Plzeň: ZČU, 2014. ISBN 978-80-261-0352-3. info
- MATUŠÍNSKÁ, K. and M. STOKLASA. Marketing in Theory and Practice in a new and modern way. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7510-044-3. info
- TUTEN, T. and M. SALOMON. Social media marketing. Harlow: Pearson education, 2014. ISBN 9781292023533. info
- SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. Melbourne: Oxford University Press, 2013. ISBN 9780195573558. info
- HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8. info
- JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8. info
- JOBBER, D. and J. FAHY. Foundations of Marketing. Londýn: McGraw-Hill, 2012. ISBN 9780077137014. info
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- JAHODOVÁ, H. a J. PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. ISBN 97880-247-3622-8. info
- GRÖNROOS, CH. Service management and marketing: customer management in service competition. Chichester: John Wiley & Sons, 2007. ISBN 978-0-470-02862-9. info
- Výukové metody
- Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů - Metody hodnocení
- Kombinovaná zkouška
- Informace učitele
- Požadavky na studenta: povinná aktivní účast na seminářích.
Hodnotící metody: minimálně 60 % (aktivita během semestru 20% hodnocení), písemný průběžný test (20% hodnocení), kombinovaná zkouška (60% hodnocení).
Aktivity Náročnost [h] Ostatní studijní zátěž 37 Přednáška 39 Zkouška 40 Celkem 116 - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/opf/zima2022/PEMBPMKT