PEMBPMKT Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2018
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
Ing. Radka Bauerová, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Předpoklady
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu a marketingového strategického plánování. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingu služeb a využívání marketingu v malých a středních firmách.
Osnova
  • 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
    2. Příprava marketingových strategií a plánů
    3. Marketingové prostředí
    4. Zabezpečování marketingových informací
    5. Analýza spotřebních trhů
    6. Analýza B2B trhů a konkurence
    7. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
    8. Produkt a produktová politika
    9. Dostupnost produktu a marketingová logistika
    10. Cena a cenová politika
    11. Marketingová komunikace
    12. Marketingové aplikace
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing and management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978- 80-247-4150-. 2013. info
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. 2013. info
    doporučená literatura
  • EGER, L. Komerční komunikace. Plzeň: ZČU. ISBN 978-80-261-0352-3. 2014. info
  • MATUŠÍNSKÁ, K. and M. STOKLASA. Marketing in Theory and Practice in a new and modern way. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-044-3. 2014. info
  • TUTEN, T. and M. SALOMON. Social media marketing. Harlow: Pearson education. ISBN 9781292023533. 2014. info
  • SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. Melbourne: Oxford University Press. ISBN 9780195573558. 2013. info
  • HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4711-8. 2013. info
  • JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8. 2013. info
  • JOBBER, D. and J. FAHY. Foundations of Marketing. Londýn: McGraw-Hill. ISBN 9780077137014. 2012. info
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6. 2011. info
  • JAHODOVÁ, H. a J. PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 97880-247-3622-8. 2010. info
  • GRÖNROOS, CH. Service management and marketing: customer management in service competition. Chichester: John Wiley & Sons. ISBN 978-0-470-02862-9. 2007. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Písemná zkouška
Informace učitele
Průběžný test, písemná forma zkoušky, jiná zátěž.
AktivityNáročnost [h]
Ostatní studijní zátěž37
Přednáška39
Zkouška40
Celkem116
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.