PEMBPMKT Marketing

Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
zima 2021
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D. (cvičící)
Ing. Daniel Kvíčala, Ph.D. (cvičící)
Ing. Ondřej Mikšík (cvičící)
Garance
doc. Ing. Halina Starzyczná, Ph.D.
Katedra podnikové ekonomiky a managementu – Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné
Kontaktní osoba: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Rozvrh
Út 10:35–12:10 VS
  • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
PEMBPMKT/02: St 14:45–15:30 A216, O. Mikšík
PEMBPMKT/03: St 13:55–14:40 A216, O. Mikšík
PEMBPMKT/04: St 13:05–13:50 A216, O. Mikšík
Předpoklady
FAKULTA ( OPF ) && TYP_STUDIA ( B ) && FORMA ( P )
K absolvování předmětu nejsou vyžadovány žádné vstupní podmínky a předmět může být zapsán nezávisle na jiných předmětech.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Předmět si smí zapsat nejvýše 101 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 11/101, pouze zareg.: 0/101
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům aktuální poznatky o podstatě a fungování současného marketingu. V první části jsou vysvětleny základní pojmy a principy marketingu. Další část je věnována analýze marketingového prostředí, řízení marketingových informací a charakteristice spotřebního trhu a B2B trhů, jejich chování a rozhodovacím procesům, které na těchto trzích probíhají. Nosná část předmětu je zaměřena na charakteristiku jednotlivých nástrojů marketingového mixu - produktu, ceny, dostupnosti a nástrojů marketingové komunikace. Závěrečná kapitola přibližuje problematiku marketingové strategie a řízení značky.
Výstupy z učení
Nerelevantní
Osnova
  • 1. Podstata, pojetí a význam marketingu
    2. Marketingové prostředí
    3. Zabezpečování marketingových informací
    4. Analýza B2B trhů a konkurence
    5. Analýza spotřebních trhů
    6. Segmentace trhu, Targeting a Positioning
    7. Cena a cenová politika
    8. Dostupnost produktu a distribuční politika
    9. Marketingová komunikace
    10. Produkt a produktová politika
    11. Příprava marketingových strategií a plánů
    12. Řízení značky
Literatura
    povinná literatura
  • HECZKOVÁ, M. Marketing. Karviná: OPF SLU Karviná, 2014. info
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing and management. Praha: Grada Publishing. ISBN 978- 80-247-4150-. 2013. info
  • KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. 2013. info
    doporučená literatura
  • EGER, L. Komerční komunikace. Plzeň: ZČU. ISBN 978-80-261-0352-3. 2014. info
  • MATUŠÍNSKÁ, K. and M. STOKLASA. Marketing in Theory and Practice in a new and modern way. Karviná: SU OPF. ISBN 978-80-7510-044-3. 2014. info
  • TUTEN, T. and M. SALOMON. Social media marketing. Harlow: Pearson education. ISBN 9781292023533. 2014. info
  • SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. Melbourne: Oxford University Press. ISBN 9780195573558. 2013. info
  • HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4711-8. 2013. info
  • JAKUBÍKOVÁ, J. Strategický marketing: strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4670-8. 2013. info
  • JOBBER, D. and J. FAHY. Foundations of Marketing. Londýn: McGraw-Hill. ISBN 9780077137014. 2012. info
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6. 2011. info
  • JAHODOVÁ, H. a J. PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 97880-247-3622-8. 2010. info
  • GRÖNROOS, CH. Service management and marketing: customer management in service competition. Chichester: John Wiley & Sons. ISBN 978-0-470-02862-9. 2007. info
Výukové metody
Individuální konzultace
Demonstrace dovedností
Seminární výuka
Samostudium studentů
Metody hodnocení
Kombinovaná zkouška
Informace učitele
Požadavky na studenta: povinná aktivní účast na seminářích.
Hodnotící metody: minimálně 60 % (aktivita během semestru 20% hodnocení), písemný průběžný test (20% hodnocení), kombinovaná zkouška (60% hodnocení).
Aktivity Náročnost [h]
Ostatní studijní zátěž 37
Přednáška 39
Zkouška 40
Celkem 116
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.