D 2017

Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky

KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky

Název česky

Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky

Název anglicky

Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps

Autoři

KALEJA, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Eva ZEZULKOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

první. Hradec Králové, Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. od s. 44-51, 8 s. 2017

Nakladatel

Magnanimitas

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Kód RIV

RIV/47813059:19510/17:A0000065

Organizační jednotka

Fakulta veřejných politik v Opavě

ISBN

978-80-87952-21-4

Klíčová slova česky

vzdělávání; romské děti; romští žáci; škola; edukace; stát

Klíčová slova anglicky

school education; Roma children; Roma pupils; school; education; state

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 9. 3. 2020 02:05, doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek popisuje základní rámec současného stavu předškolního a základního vzdělávání (sociálně) vyloučených romských dětí a žáků povinné školní docházky, jejichž institucionalizovanou školní edukaci Česká republika spojuje s otázkou inkluzivního vzdělávání. Prezentované sdělení autorů se opírá o relevantní klíčová výzkumná zjištění vycházející z uskutečněných vlastních projektů a z dat obecně uznávaných, nebo obecně veřejnosti dostupných s implikovanou žádoucí kriticky objektivní reflexí k současným platným legislativním, případně jiným plošně závazným předpisům, doporučením atp.

Anglicky

The text describes the basic framework of the current state of pre-school and primary school education of (socially excluded) Roma children and pupils in compulsory schooling, whose institutionalized school education is in the Czech Republic conected with inclusive education. The presented author's statement is based on relevant key research findings based on realized own projects and data generally acknowledged, or generally available to the public, with implied desirable critically objective reflections on the current valid legislative, or other area-specific regulations, recommendations, etc.