FPF:UBK10123 Culture management I/2 - Course Information
UBK10123 Culture management I/2
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2010
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UBK10023 Management of Culture I/1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural dramaturgy with the focus on theatre (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Syllabus (in Czech)
- Přehled probírané látky
1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.
2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.
3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.
4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.
5. Fundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.
- Přehled probírané látky
- Literature
- required literature
- DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
- DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
- DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
- DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2010, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2010/UBK10123