FPF:UBK10123 Culture management I/2 - Course Information
UBK10123 Culture management I/2
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2009
- Extent and Intensity
- 2/0/0. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Eva Wagnerová, CSc.
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UBK10023 Management of Culture I/1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural dramaturgy with the focus on theatre (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Nástroje marketingu a marketingový mix (Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace.)
2. Reklama (Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.)
3. Public relations a spolupráce s médii (PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.)
4. Fundraising (Co je fundraising a proč je důležitý? S čím se potýká. Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.)
5. Festival (Festival jako atypický divadelní produkt. Tradice divadelních festivalů. Festivaly polistopadové doby. Festival jako umělecké dílo.)
- 1. Nástroje marketingu a marketingový mix (Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace.)
- Literature
- required literature
- DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
- DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
- DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
- DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
- Language of instruction
- English
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2009, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2009/UBK10123