UBK10123 Culture management I/2

Faculty of Philosophy and Science in Opava
Summer 2012
Extent and Intensity
2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Tomáš Suchánek (lecturer)
Mgr. Tomáš Suchánek (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Tomáš Suchánek
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava
Prerequisites (in Czech)
UBK10023 Management of Culture I/1
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
Syllabus (in Czech)
  • Přehled probírané látky
    Přehled probírané látky
    1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.
    2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.
    3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.
    4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.
    5. Kulturní politika. Evropský rámec a ČR. Kulturní politika EU. Kulturní politika ČR.
    Témata semináře:
    1. Marketingový mix
    Divadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.
    Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.
    Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.
    Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.
    2. Public relations a spolupráce s médii
    Práce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje.
    Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.
    3. Fundraising
    Fundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.
    4. Komunikace v uměleckém týmu
    Umění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.
    5. Projekt, jeho příprava a realizace
    Co je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
Literature
    required literature
  • DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
  • DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
  • DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
  • HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
  • HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
  • HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
  • GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
  • DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
  • JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
  • HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. info
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Summer 2008, Summer 2009, Summer 2010, Summer 2011, Summer 2013, Summer 2014, Summer 2015, Summer 2016, Summer 2017, Summer 2018, Summer 2019, Summer 2020, Summer 2021, Summer 2022, Summer 2023, Summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
  • Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2012/UBK10123