FPF:UBK10123 Culture management I/2 - Course Information
UBK10123 Culture management I/2
Faculty of Philosophy and Science in OpavaSummer 2012
- Extent and Intensity
- 2/1/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Tomáš Suchánek (lecturer)
Mgr. Tomáš Suchánek (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Tomáš Suchánek
Institute of The Czech Language and Library Science – Faculty of Philosophy and Science in Opava - Prerequisites (in Czech)
- UBK10023 Management of Culture I/1
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Cultural dramaturgy with the focus on theatre (programme FPF, B8203 DrUm)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními termíny z oblasti kulturního managementu a prověřit jejich vědomosti v samostatné práci na zvolené téma. V rámci výuky (prakticky pak při návštěvách kulturních institucí) se studenti seznámí s provozem konkrétních divadel. Nedílnou součástí přednášek bude sledování trendů a aktuálních problémů divadel v ČR.
- Syllabus (in Czech)
- Přehled probírané látky
Přehled probírané látky
1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.
2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.
3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.
4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.
5. Kulturní politika. Evropský rámec a ČR. Kulturní politika EU. Kulturní politika ČR.
Témata semináře:
1. Marketingový mix
Divadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.
Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.
Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.
Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.
2. Public relations a spolupráce s médii
Práce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje.
Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.
3. Fundraising
Fundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.
4. Komunikace v uměleckém týmu
Umění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.
5. Projekt, jeho příprava a realizace
Co je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
- Přehled probírané látky
- Literature
- required literature
- DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. info
- DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. info
- DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. info
- HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. info
- HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. info
- HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. info
- GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. info
- DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994. info
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. info
- HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. info
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.slu.cz/course/fpf/summer2012/UBK10123