FPF:UBKKDBP040 Psychologie reklamy - Informace o předmětu
UBKKDBP040 Psychologie reklamy
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavězima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Horsáková, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- každé liché úterý 13:55–15:30 D2
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Předpoklady
- Úspěšné zvládnutí a ukončení předmětu "Psychologie reklamy".
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty se základy psychologie reklamy a poskytnout základní teoretické vědomosti a přehled o problematice reklamy z psychologického hlediska a vysvětlit základní psychologické pojmy v souvislosti s reklamou.
- Výstupy z učení
- Pochopení základních východisek fungování psychologie reklamy.
- Osnova
- - Marketingové komunikace, identifikace reklamy jako nádtroje marketingové komunikace, druhy reklamy
- - Psychologie v reklamě, efektivita reklamy
- - Cílová skupina, psychika spotřebitele, psychologická analýza spotřebitele
- - Vnímaní reklamy a bariéry při působení reklamy.
- - Tvorba účinné reklamy, psychologie a média, reklamní apely, metody psychologie reklamy
- - Jak zjistíme účinnost reklamy, druhy výzkumu
- Literatura
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, M. Základy marketingu. Praha: Grada Publishing, 2013, 2013. ISBN 978-80-247-4208-3. info
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. info
- : KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2. info
- VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2. info
- SVĚTLÍK, J. Marketing - Cesta k trhu. Zlín: EKKA, 1994. ISBN 80-900015-8-0. info
- Výukové metody
- přednáška, seminář
- Metody hodnocení
- Seminární práce v rozmezí 5 stran textu (analýza vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/zima2024/UBKKDBP040