FPF:HKDRPNP012 Příprava volnočasového produkt - Informace o předmětu
HKDRPNP012 Příprava volnočasového produktu se zaměřením na kulturní dědictví
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 1/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD. (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (přednášející)
Ing. Jana Stuchlíková (cvičící) - Garance
- doc. RNDr. Pavol Plesník, PhD.
Ústav historických věd – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- Čt 8:05–8:50 H8
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Historie a kulturní dědictví v regionální praxi (program FPF, HKDvRPnp)
- Cíle předmětu
- Předmět poskytuje základní teoretickou průpravu pro aplikaci prezentace a edukace kulturního dědictví v regionální praxi, konkrétně v kulturním turismu. Je zaměřen na obsahovou a technickou přípravu krátkodobého (5 denní) cvičného forfaitového zájezdu se zaměřením a) na klienty se specifickými potřebami, vyplývajícími z věku a sociálního postavení (senioři, rodiny s dětmi, nízkopříjmové rodiny) se zaměřením na kulturní dědictví českých zemí s akcentem na české země, příhraniční oblasti a regiony s kulturními a historickými vazbami na českou minulost, anebo b) na klienty se specifickými požadavky z určité oblasti kulturního turismu (poučení klienti s nadstandardními tematickými požadavky). Student je veden k práci v týmu, schopnosti koordinovat svou činnost dle zadání managementu projektu, uplatňuje své teoretické schopnosti a dovednosti z absolvovaných předmětů. Dokáže využívat možností networkingu kulturních organizací a institucí pečujících a prezentujících kulturní dědictví a zařízení cestovního ruchu na regionální, národní i mezinárodní úrovni.
- Osnova
- 1. Teoretická průprava; literatura, informační zdroje.
- 2. Přístupný turismus; služby pro poučené klienty se specifickými požadavky na obsah produktu.
- 3. Výběr tématu, destinace.
- 4. Zpracování rámcového programu forfaitového zájezdu pro osoby se specifickými potřebami/speciálními požadavky.
- 5. – 6. Topografická a chronologická příprava forfaitového zájezdu.
- 7. – 8. Cenová kalkulace, poptávky, zajištění jednotlivých služeb (doprava, ubytování, prohlídky).
- 9. – 11. Příprava průvodce pro realizaci produktu (destinace, objekty, osobnosti ad.) s přihlédnutím ke zvolené klientele 12. Kontrola stavu přípravy produktu.
- 13. Vyúčtování a vyhodnocení produktu (teoretický vstup).
- Příklady forfaitových zájezdů:
- a) pro klienty se specifickými potřebami (pro seniory, rodiny s dětmi): Lázeňské tradice a současnost Kladska; Hradec nad Moravicí/Pernštejn/Lednicko-Valtický areál; Velkomoravské dědictví ad.
- b) pro klienty se specifickými požadavky: České stopy v Porýní; Vítkovické železárny, management a mezinárodní kontext; Folklórní tradice a festivaly moravsko-rakouského pomezí; Gorolské kulinární tradice ad.
- Literatura
- povinná literatura
- Athena na cestách. Přístupný cestovní ruch v kostce. Třinec, 2010. URL info
- Chocholoušková, K. Tvorba zájezdů pro individuální klientelu. Bakalářská práce, VŠE, FMZ, Praha 2016.
- Jančo, M. - Burešová, K. - Šefců, O. (eds.). Jak dobýt hrad: památky takřka bez bariér: seznam vybraných nemovitých kulturních památek přístupných pro osoby se sníženou schopností pohybu. Praha: Národní památkový ústav, ústřední pracovi, 2007. ISBN 978-80-87104-09-5. info
- MELICHÁREK, M. Řešení modelových situací v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. ISBN 80-901462-2-8. info
- ORIEŠKA, J. Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. info
- ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. Praha: IDEA SERVIS, 2010. ISBN 978-80-85970-68-5. info
- doporučená literatura
- Doporučená literatura dle tématu a charakteru produktu.
- Metody hodnocení
- Ústní zkouška. Písemná příprava na exkurzi/animační program; docházka na seminář (75%).
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/HKDRPNP012