FPF:UBKKDBP020 Management kultury a fundrasin - Informace o předmětu
UBKKDBP020 Management kultury a fundrasing
Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavěléto 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Marek Ševčík, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Miroslav Zelinský, CSc.
Ústav bohemistiky a knihovnictví – Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě - Rozvrh
- každý sudý čtvrtek 15:35–17:10 D1
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Kulturní dramaturgie v divadelní praxi (program FPF, KDDP)
- Cíle předmětu
- Základní principy fungování různých typů organizací zabývajících se produkty a projekty z oblasti kultury, jejich legislativní úprava v ČR a možné způsoby financování. Teoretická východiska aplikovaná na konkrétní kulturní projekty z praxe (především v zemích V4). Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace. Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
- Osnova
- 1. Základy marketingu 1
- 2. Základy marketingu 2
- 3. Marketingové komunikace 1
- 4. Marketingové komunikace 2
- 5. Marketingové komunikace v digitálním prostředí
- 6. Principy fundraisingu 1
- 7. Principy fundraisingu 2
- 8. Grantový systém ČR a EU 1
- 9. Grantový systém ČR a EU 2
- 10. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
- 11. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
- 12. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
- 13. Praktické osvojování fundraisové politiky – případové studie a získávání prostředků pro reálné projekty
- Povinná literatura:
- BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010.
- HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009.
- KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001.
- SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008.
- REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru – Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010.
- Doporučená literatura:
- BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha: Oeconomica, 2009.
- BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007.
- CICONTE, B. – JACOB, J. G. Fundraising Basics – Complete Guide. Sudbary MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009.
- ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie I, II. Liberec: Omega, 2003.
- DRKUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Management Press, 1994.
- DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996.
- DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009.
- GOULLI, R. – FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001.
- HANNAGAN, T. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996.
- HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách – Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007.
- JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008.
- KOLÁŘ, R. Fundraising – pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací, 2000.
- LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute for Policy Studies, 1996.
- NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003.
- PEŠOUTOVÁ, M. a kol. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004.
- POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity – jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006.
- RAUHE, H. – AUST, N. – DEMMER, CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997.
- Výukové metody
- Přednáška, seminář.
- Metody hodnocení
- Realizace konkrétního fundraisingové projektu. Účast na seminářích (75%).
- Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.slu.cz/predmet/fpf/leto2022/UBKKDBP020