MU11181 Techniky manažerské komunikace II

Matematický ústav v Opavě
léto 2013
Rozsah
1/1/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Eva Dobrušová (přednášející)
Mgr. Eva Dobrušová (cvičící)
Garance
Mgr. Eva Dobrušová
Matematický ústav v Opavě
Předpoklady
MU11180 Techniky manaž. komunikace I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět poskytuje studentům ucelený pohled na manažerské techniky, mezi které patří vyjednávání, mediace a vyjednávání v krizových situacích. Seznamuje studenty se správnými postupy práce se skupinou, technikami zvládání manipulace, základními asertivními právy a postupy. Dále je předmět zaměřen na typologii mezilidských konfliktů a vybavuje studenty praktickými dovednostmi pro řešení problémů. Studenti se seznámí s patologickými typy vyjednavačů a technikami, jak zvládat problémové vyjednávaní.
Osnova
  • 1. Základní kroky při vyjednávání, kooperace a kompetitivita při vyjednávání, stanovování cílů při vyjednávání, přechod od pozic k zájmům.
    2. Neverbalita při vyjednávání, nácvik typických vyjednávacích situací.
    3. Kreativita při vyjednávání, techniky pro řešení problémů, patologické typy vyjednavačů.
    4. Hermannova osobnostní typologie.
    5. Konflikt a typy konfliktů, psychologické základy pro řešení konfliktů, komunikační techniky a postupy.
    6. Techniky řešení konfliktů nízké intenzity, vyjednávání.
    7. Techniky řešení konfliktů střední a vyšší intenzity, mediace.
    8. Facilitace, koučování.
    9. Fáze a postupy mediace.
    10. Mediační a vyjednávací kauzy, nácvik vyjednávání a mediace.
Literatura
    doporučená literatura
  • J. S. Townsend. Prezentace. Praha, 2007. ISBN 978-80-7367-214-0. info
  • J. Civil. Asertivita. Frýdek-Místek, 2006. ISBN 80-7362-291-2. info
  • P. Krohe. Cvičebnice manažerských technik. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1275-6. info
  • V KHELEROVÁ. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha, Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-1677-1. info
  • A. Špačková. Moderní rétorika. Praha, 2006. ISBN 80-247-1704-2. info
  • E. HIERHODL. Rétorika a prezentace. Praha, Grada Publishing a.s., 2005. ISBN 80-247-0782-9. info
  • T. WIEKE. Rétorika v praxi. Dobřejovice, Rebo Production, 2005. ISBN 80-7234-418-8. info
  • P. Krohe. Lidský kapitál a vzdělávací marketing v andragogických pohledech. Praha, 2004. ISBN 80-86861-04-X. info
  • E. Hoflerová, P. Krohe. Komunikační dovednosti. Ostrava, 2003. ISBN 80-7042-287-4. info
  • E. Jarošová, R. Komárková, D. Pauknerová, K. Pavlica. Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha, 2001. ISBN 80-7261-048-1. info
  • M. Čakrt. Konflikty v řízení a řízení konfliktů. Praha, 2000. ISBN 80-85943-81-6. info
  • I. Horáková a kol. Strategie firemní komunikace. Praha, 2000. ISBN 80-85943-99-9. info
  • J. Bokr, J. Svatek. Základy logiky a argumentace. Pelhřimov, 2000. ISBN 80-902627-8-3. info
  • B. Švandová, M. Jelínek. Argumentace a umění komunikovat. Brno, 1999. ISBN 80-210-2186-1. info
  • P. L. Berger, T. Luckmann. Sociální konstrukce reality. Brno, 1999. ISBN 80-85959-46-1. info
  • S. R. Covey. 7 návyků vůdčích osobností. Praha, 1997. ISBN 80-85213-41-9. info
  • J. Mulholland. Handbook of persuasive tactics. London, 1994. ISBN 0-415-08930-1. info
  • J. Plamínek. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha, 1994. ISBN 80-85794-14-4. info
  • J. Grác. Persuásia. Bratislava, 1988. info
Informace učitele
- Aktivní účast na přednáškách a na cvičeních.
- Zpracování samostatné seminární práce podle zadání a její prezentace.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, léto 2010, léto 2011, léto 2012, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.