OPF EMOMp Obchod a marketing
Název anglicky: Trade and Marketing
navazující prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: OPF N_EM Ekonomika a management

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Státní závěrečná zkouška je ústní a skládá se z:
    - ekonomické části – otázky z předmětů Mikroekonomie a Makroekonomie
    - profilové části pro specializaci Obchod a marketing – otázky z předmětů Obchodní organizace, Mezinárodní obchodní operace, Právo v mezinárodním obchodě, Strategický marketing, Mezinárodní marketing
    - obhajoby diplomové práce.
  • Studijní povinnosti
    Student je povinen v druhém semestru 1. ročníku zvolit téma diplomové práce (DP), dohodnout osnovu a postup při vypracování s vedoucím DP. Volba tématu včetně vedoucího DP a náležitosti DP jsou uvedeny v materiálu Pokyn děkana č. 3/2020 "Postup při tvorbě zadání vysokoškolských kvalifikačních prací" a náležitosti jejího zpracování v Pokynu děkana č. 2/2020 "Úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací". Formálně se zadání DP realizuje prostřednictvím SW aplikace Tematikon, (www.tematikon.opf.slu.cz), kam mají přístup studenti i pedagogové SU OPF. DP je jednou z nejdůležitějších součástí studia, proto je DP ohodnocena 10 kredity. Kromě toho student absolvuje speciální diplomový seminář hodnocený 5 kredity. Student během zpracování své DP prokazuje soustavnost práce na tématu, schopnost samostatného myšlení, analýzy problémů a příslušných odborných znalostí.
    V rámci studijního plánu jsou požadované zkoušky a zápočty rovnoměrně rozděleny do doby celého studia, s výjimkou posledního semestru, kdy jsou nároky na zkoušky minimalizovány a kdy je důraz kladen na dopracování DP. Celkově za studium student vykoná alespoň 18 zkoušek a 2 zápočty. Tyto nároky jsou v souladu s počty zkoušek/zápočtů v jiných studijních programech na SU OPF.
    Studijní zátěž na jeden kredit představuje 25 hod. Předměty studijního programu jsou ohodnoceny zpravidla 5 kredity, což dává studijní zátěž 1 předmětu 125 hod. Celkový minimální počet kreditů, které musí student během svého navazujícího magisterského studia získat, je 120. Celková studijní zátěž je 3000 hod. za celou dobu studia.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    - Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
    - Strategie uvedení obchodního podniku na vybrané trhy
    - Determinanty mezinárodního obchodu českých firem
    - Založení obchodní korporace nebo mezinárodní pobočky v zahraničí
    - Nástroje podpory prodeje maloobchodního řetězce
    - Optimalizace marketingového mixu malého a středního podniku
    - Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu
    - Interní marketing vybrané firmy zaměřený na pracovní motivaci zaměstnanců
    - Online marketingová komunikace vybrané firmy
    - Mezinárodní marketingová strategie vybrané společnosti

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty programu EMOMp NMg. prez.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:EVSNPMABMakroekonomie M. Lebiedzikzk 3/2/06 2Z
OPF:EVSNPMIBMikroekonomie P. Tulejazk 3/2/06 1Z
OPF:INMNPMATMatematika v ekonomii J. Mazurekzk 2/1/05 2-
OPF:INMNPSTZStatistické zpracování dat D. Bartlzk 2/1/05 1-
OPF:OPFNPDIPDiplomová práce J. Garanti Studijních Oborů Su Opfz 10 4-
OPF:OPFNPSDPSeminář k diplomové práci I. Palečkováz 0/2/05 3-
OPF:PEMNPHRMŘízení lidských zdrojů J. Duháček Šebestovázk 2/1/04 4Z
OPF:PEMNPMAEManažerská ekonomika R. Šperkazk 2/2/06 1Z
OPF:PEMNPSTMStrategický management Š. Zapletalovázk 2/1/04 1P
51 kreditů

Povinné předměty programu EMOMp NMg. prez. - s volbou absolvovaného jazyka

Povinnost absolvovat alespoň 1 předmět v angličtině.

Právo v mezinárodním obchodě

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:PEMNAPMOInternational Business Law D. Dudazk 2/0/05 4Z
OPF:PEMNPPMOPrávo v mezinárodním obchodě D. Dudazk 2/0/05 4Z
10 kreditů

Mezinárodní finanční management

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:FIUNANMFInternational Financial Management J. Šimákovázk 2/1/06 2P
OPF:FIUNPNMFMezinárodní finanční management J. Šimákovázk 2/1/06 2P
12 kreditů

Rozhodovací analýza pro manažery

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:INMNAROADecision Analysis for Managers D. Bartlzk 2/1/05 3-
OPF:INMNPROARozhodovací analýza pro manažery D. Bartlzk 2/1/05 3-
10 kreditů

Povinné předměty specializace programu EMOMp NMg. prez.

Podmínka pro splnění povinných předmětů specializace je získání 40 kreditů.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:INMNPCRSCRM systémy M. Janákovázk 2/1/05 3-
OPF:PEMNPB2BB2B Marketing M. Klepekzk 2/1/05 3-
OPF:PEMNPMAFMarketing finančních služeb K. Matušínskázk 2/1/04 2-
OPF:PEMNPMAMMezinárodní marketing H. Starzycznázk 2/1/05 2P
OPF:PEMNPMOOMezinárodní obchodní operace R. Bauerovázk 2/1/05 3P
OPF:PEMNPOORObchodní organizace H. Starzycznázk 2/1/05 2Z
OPF:PEMNPPOPPodnikatelské prostředí Š. Zapletalovázk 2/0/05 2-
OPF:PEMNPSMRStrategický marketing M. Stoklasazk 2/1/06 1P
40 kreditů