Information System SU

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. KOSTKOVÁ, Miroslava and Halina STARZYCZNÁ. Marketing cestovního ruchu 2. rozšířené vydání: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2024.

    2023

    1. ZAPLETALOVÁ, Šárka, Halina STARZYCZNÁ, Radka BAUEROVÁ, Ondřej MIKŠÍK, Daniel KVÍČALA and Lucie VAVRUŠKOVÁ. Customer Behaviour in eCommerce. Case Studies from the Online Grocery Market. Cham: Springer, 2023, 108 pp. SpringerBriefs in Business. ISBN 978-3-031-23573-3. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-23574-0.
    2. KVÍČALA, Daniel, Halina STARZYCZNÁ and Ondřej MIKŠÍK. Does a customer's behaviour on the web determine their lifetime value (CLV)? Zlín: Tomas Bata University in Zlín, 2023, p. 199-208. ISBN 978-80-7678-194-8. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2023.
    3. BAUEROVÁ, Radka, Halina STARZYCZNÁ and Šárka ZAPLETALOVÁ. WHO ARE ONLINE GROCERY SHOPPERS? E+M Ekonomie a Management. Technická univerzita v Liberci: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2023, vol. 26, No 1, p. 186-205. ISSN 2336-5064. Available from: https://dx.doi.org/10.15240/tul/001/2023-1-011.

    2022

    1. BAUEROVÁ, Radka, Halina STARZYCZNÁ and Tomáš PRAŽÁK. At what lag should economic indicators be applied to predict sales in a transformed economy? Is it worthwhile when e-tailing? Forum Scientiae Oeconomia. Dąbrowa Górnicza: Faculty of Applied Sciences of WSB University, Dąbrowa Górnicza, 2022, roč. 10, No 4, p. 29-46. ISSN 2300-5947. Available from: https://dx.doi.org/10.23762/FSO_VOL10_NO4_2.

    2021

    1. KVÍČALA, Daniel and Halina STARZYCZNÁ. Customer Buying Behaviour in International E-commerce through Empirical E-shop Data. In LEADERSHIP, INNOVATION, MANAGEMENT AND ECONOMICS: INTEGRATED POLITICS OF RESEARCH - LIMEN. 2021. Available from: https://dx.doi.org/10.31410/limen.s.p.2021.121.
    2. STARZYCZNÁ, Halina and Radka BAUEROVÁ. Ekonomika obchodu: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021.
    3. KVÍČALA, Daniel and Halina STARZYCZNÁ. E-STORE OWNERS' PERCEPTION OF CUSTOMER E-LOYALTY. Online. In Jarmila ŠEBESTOVÁ, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK and Radim DOLÁK. DECISION MAKING FOR SMALL AND MEDIUM-SIZED ENTERPRISES. 3rd. Karviná: r: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2021, p. 328-341, 12 pp. ISBN 978-80-7510-456-4.
    4. MIKŠÍK, Ondřej and Halina STARZYCZNÁ. Firms´ Behaviour in Selling Regional Brands and Customer Loyalty in E-commerce. 2021. Available from: https://dx.doi.org/10.31410/LIMEN.S.P.2021.101.
    5. STARZYCZNÁ, Halina and Radka BAUEROVÁ. Obchodní organizace: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021. ISBN 978-80-7510-448-9.
    6. LANGEROVÁ, Adéla, Halina STARZYCZNÁ and Šárka ZAPLETALOVÁ. Using the Analytical Part of CRM in Small and Medium-Sized Enterprises in the Czech Republic. (Využití analytické části CRM v malých a středních podnicích v ČR). Central European Business Review. Praha, 2021, vol. 10, No 3, p. 67-89. ISSN 1805-4854. Available from: https://dx.doi.org/10.18267/j.cebr.262.

    2020

    1. KVÍČALA, Daniel and Halina STARZYCZNÁ. Exploring Customers' E-loyalty In Czech B2C E-commerce. Online. In Pavel Ondra. Exploring Customers' E-loyalty In Czech B2C E-commerce. Zlín: DOKBAT 2020 - 16th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers, 2020, p. 332-342. ISBN 978-80-7454-935-9. Available from: https://dx.doi.org/10.7441/dokbat.2020.28.
    2. ZAPLETALOVÁ, Šárka, Halina STARZYCZNÁ and Dalibor ŠIMEK. Inovace v podmínkách České republiky (Innovation in the condition of the Čzech Republic). 1. vydání. Karviná: SU OPF, 2020, 94 pp. ISBN 978-80-7510-411-3.
    3. LANGEROVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ. Komunikace se zákazníky v rámci architektury CRM v MSP v českých firmách (Communication with Customers in the Framework of CRM Architecture in SMEs in CZECH Companies). Economics Management Innovation. Olomouc, 2020, vol. 12, No 3, p. 20-35. ISSN 1804-1299.
    4. KVÍČALA, Daniel and Halina STARZYCZNÁ. Loajalita zákazníků v e-commerce (Loyalty of the customers in the e-commerce). Karviná: SU OPF, 2020, 25 pp. Working Papers in Interdisciplinary Economics.
    5. STARZYCZNÁ, Halina and Michal STOKLASA. Mezinárodní marketing: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2020.

    2019

    1. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina, Martin KLEPEK, Halina STARZYCZNÁ, Michal STOKLASA, Radka BAUEROVÁ, Veronika BRACINÍKOVÁ, Adéla LANGEROVÁ and Radka KUBALOVÁ. Akceptace technologie z pohledu marketingových nástrojů (Technology acceptance in the context of marketing tools). 1. vydání. Praha: Professional Publishing s.r.o., 2019, 152 pp. ISBN 978-80-88260-36-3.
    2. LANGEROVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ. Customer relationship management in small and medium-sized enterprises of the Moravian-Silesian region: Qualitative research. Acta academica karviniensia. Karviná, 2019, vol. 19, No 2, p. 42-54. ISSN 1212-415X. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/aak.2019.013.
    3. CHROMČÁKOVÁ, Adéla and Halina STARZYCZNÁ. Strategic part of CRM architecture in small and medium-sized enterprises in the Czech Republic. In Decision Making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2019, p. 130-139. ISBN 978-80-7510-339-0.
    4. STARZYCZNÁ, Halina and Adéla CHROMČÁKOVÁ. Vztahový marketing a CRM: Distanční studijní text (Relationship Marketing and CRM: Distance learning study materials). 1st ed. Karviná, 2019, 192 pp. ISBN 978-80-7510-369-7.

    2018

    1. KOSTKOVÁ, Miroslava and Halina STARZYCZNÁ. Marketing cestovního ruchu: Distanční studijní text (Marketing of tourism). 1st ed. Karviná: Slezská univerzita Obchodně podnikatelská faulta Karviná, 2018, 167 pp. ISBN 978-80-7510-307-9.

    2017

    1. STOKLASA, Michal and Halina STARZYCZNÁ. Consumer Ethnocentrism of Moravian-Silesian Region: comparison of CETSCALE research 2013/17. In XX. Mezinárodní kolokvium o regionálních vědách sborník příspěvků. Neuveden: Neuveden, 2017, p. 590-597, 7 pp. ISBN 978-80-210-8586-2.
    2. STARZYCZNÁ, Halina and Adéla CHROMČÁKOVÁ. PREFERENCES AMONG ONLINE/OFFLINE COMMUNICATION IN SMALL AND MEDIUM SIZED CZECH ENTERPRISES USING CRM. In Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity. Trnava: Fakulta masmediálnej komunikácie UCM v Trnave, 2017, p. 101-114, 11 pp. ISBN 978-80-8105-917-9.
    3. STARZYCZNÁ, Halina, Pavlína PELLEŠOVÁ and Michal STOKLASA. The Comparison of Customer Relationship Management (Crm) in Czech Small and Medium Enterprises According to Selected Characteristics in the Years 2015, 2010 and 2005. ACTA UNIVERSITATIS AGRICULTURAE ET SILVICULTURAE MENDELIANAE BRUNENSIS. 2017, vol. 65, No 5, p. 1767-1777. ISSN 2464-8310.
    4. CHROMČÁKOVÁ, Adéla, Halina STARZYCZNÁ and Michal STOKLASA. THE LEVEL OF SELECTED CRM AREAS IN SMALL AND MEDIUM SIZED ENTERPRISES IN THE CZECH REPUBLIC. Forum Scientiae Oeconomia. 2017, vol. 5, No 4, p. 59-70. ISSN 2300-5947.

    2013

    1. STARZYCZNÁ, Halina. Ekonomika obchodu: Pro prezenční formu studia. Karviná, 2013. ISBN 978-80-7248-846-9.
    2. STARZYCZNÁ, Halina, Michal STOKLASA, Miroslava HECZKOVÁ and Pavlína PELLEŠOVÁ. Využití vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem (Utilization of Customer Relationship Marketing in business of Small and Medium Enterprises). Karviná: SU OPF Karviná, 2013, 110 pp. ISBN 978-80-7248-936-7.
Display details
Displayed: 25/4/2024 08:15