OPF EMOMk Obchod a marketing
Název anglicky: Trade and Marketing
navazující kombinovaný se specializací, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: OPF N_EM Ekonomika a management

Informace o studiu

  • Součásti SZZ a jejich obsah
    Státní závěrečná zkouška je ústní a skládá se z:
    - ekonomické části – otázky z předmětů Mikroekonomie a Makroekonomie
    - profilové části pro specializaci Obchod a marketing – otázky z předmětů Obchodní organizace, Mezinárodní obchodní operace, Právo v mezinárodním obchodě, Strategický marketing, Mezinárodní marketing
    - obhajoby diplomové práce.
  • Studijní povinnosti
    Student je povinen v druhém semestru 1. ročníku zvolit téma diplomové práce (DP), dohodnout osnovu a postup při vypracování s vedoucím DP. Volba tématu včetně vedoucího DP a náležitosti DP jsou uvedeny v materiálu Pokyn děkana č. 3/2020 "Postup při tvorbě zadání vysokoškolských kvalifikačních prací" a náležitosti jejího zpracování v Pokynu děkana č. 2/2020 "Úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací". Formálně se zadání DP realizuje prostřednictvím SW aplikace Tematikon, (www.tematikon.opf.slu.cz), kam mají přístup studenti i pedagogové SU OPF. DP je jednou z nejdůležitějších součástí studia, proto je DP ohodnocena 10 kredity. Kromě toho student absolvuje speciální diplomový seminář hodnocený 5 kredity. Student během zpracování své DP prokazuje soustavnost práce na tématu, schopnost samostatného myšlení, analýzy problémů a příslušných odborných znalostí.
    V rámci studijního plánu jsou požadované zkoušky a zápočty rovnoměrně rozděleny do doby celého studia, s výjimkou posledního semestru, kdy jsou nároky na zkoušky minimalizovány a kdy je důraz kladen na dopracování DP. Celkově za studium student vykoná alespoň 18 zkoušek a 2 zápočty. Tyto nároky jsou v souladu s počty zkoušek/zápočtů v jiných studijních programech na SU OPF.
    Studijní zátěž na jeden kredit představuje 25 hod. Předměty studijního programu jsou ohodnoceny zpravidla 5 kredity, což dává studijní zátěž 1 předmětu 125 hod. Celkový minimální počet kreditů, které musí student během svého navazujícího magisterského studia získat, je 120. Celková studijní zátěž je 3000 hod. za celou dobu studia.
  • Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
    - Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
    - Strategie uvedení obchodního podniku na vybrané trhy
    - Determinanty mezinárodního obchodu českých firem
    - Založení obchodní korporace nebo mezinárodní pobočky v zahraničí
    - Nástroje podpory prodeje maloobchodního řetězce
    - Optimalizace marketingového mixu malého a středního podniku
    - Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu
    - Interní marketing vybrané firmy zaměřený na pracovní motivaci zaměstnanců
    - Online marketingová komunikace vybrané firmy
    - Mezinárodní marketingová strategie vybrané společnosti

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty programu EMOMk NMg. komb.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:EVSNKMABMakroekonomie M. Lebiedzikzk 12/0/06 2Z
OPF:EVSNKMIBMikroekonomie P. Tulejazk 12/0/06 1Z
OPF:INMNKMATMatematika v ekonomii J. Mazurekzk 12/0/05 2-
OPF:INMNKSTZStatistické zpracování dat D. Bartlzk 12/0/05 1-
OPF:OPFNKDIPDiplomová práce J. Garanti Studijních Oborů Su Opfz 10 4-
OPF:OPFNKSDPSeminář k diplomové práci I. Palečkováz 0/0/125 3-
OPF:PEMNKHRMŘízení lidských zdrojů J. Duháček Šebestovázk 16/0/04 4Z
OPF:PEMNKMAEManažerská ekonomika R. Šperkazk 16/0/06 1Z
OPF:PEMNKSTMStrategický management Š. Zapletalovázk Přednáška 12 HOD/SEM.4 1P
51 kreditů

Povinné předměty programu EMOMk NMg. komb. - s volbou absolvovaného jazyka

Povinnost absolvovat alespoň 1 předmět v angličtině.

Právo v mezinárodním obchodě

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:PEMNAPMOKInternational Business Law T. Gongolzk 16/0/05 4Z
OPF:PEMNKPMOPrávo v mezinárodním obchodě D. Dudazk 12/0/05 4Z
10 kreditů

Mezinárodní finanční management

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:FIUNANMFKInternational Financial Management J. Šimákovázk 16/0/06 2P
OPF:FIUNKNMFMezinárodní finanční management J. Šimákovázk 16/0/06 2P
12 kreditů

Rozhodovací analýza pro manažery

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:INMNAROAKDecision Analysis for Managers D. Bartlzk 16/0/05 3-
OPF:INMNKROARozhodovací analýza pro manažery D. Bartlzk 16/0/05 3-
10 kreditů

Povinné předměty specializace programu EMOMk NMg. komb.

Podmínka pro splnění povinných předmětů specializace je získání 40 kreditů.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
OPF:INMNKCRSCRM systémy M. Janákovázk 16/0/05 3-
OPF:PEMNKB2BB2B Marketing M. Klepekzk 16/0/05 3-
OPF:PEMNKMAFMarketing finančních služeb K. Matušínskázk 12/0/04 2-
OPF:PEMNKMAMMezinárodní marketing H. Starzycznázk 12/0/05 2P
OPF:PEMNKMOOMezinárodní obchodní operace R. Bauerovázk 16/0/05 3P
OPF:PEMNKOORObchodní organizace H. Starzycznázk 12/0/05 2Z
OPF:PEMNKPOPPodnikatelské prostředí Š. Zapletalovázk 16/0/05 2-
OPF:PEMNKSMRStrategický marketing M. Stoklasazk 12/0/06 1P
40 kreditů