OPF EMOMk Obchod a marketing
Název anglicky: Trade and Marketing
navazující kombinovaný se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: OPF N_EM Ekonomika a management
navazující kombinovaný se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: OPF N_EM Ekonomika a management
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStátní závěrečná zkouška je ústní a skládá se z:
- ekonomické části – otázky z předmětů Mikroekonomie a Makroekonomie
- profilové části pro specializaci Obchod a marketing – otázky z předmětů Obchodní organizace, Mezinárodní obchodní operace, Právo v mezinárodním obchodě, Strategický marketing, Mezinárodní marketing
- obhajoby diplomové práce. - Studijní povinnostiStudent je povinen v druhém semestru 1. ročníku zvolit téma diplomové práce (DP), dohodnout osnovu a postup při vypracování s vedoucím DP. Volba tématu včetně vedoucího DP a náležitosti DP jsou uvedeny v materiálu Pokyn děkana č. 3/2020 "Postup při tvorbě zadání vysokoškolských kvalifikačních prací" a náležitosti jejího zpracování v Pokynu děkana č. 2/2020 "Úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací". Formálně se zadání DP realizuje prostřednictvím SW aplikace Tematikon, (www.tematikon.opf.slu.cz), kam mají přístup studenti i pedagogové SU OPF. DP je jednou z nejdůležitějších součástí studia, proto je DP ohodnocena 10 kredity. Kromě toho student absolvuje speciální diplomový seminář hodnocený 5 kredity. Student během zpracování své DP prokazuje soustavnost práce na tématu, schopnost samostatného myšlení, analýzy problémů a příslušných odborných znalostí.
V rámci studijního plánu jsou požadované zkoušky a zápočty rovnoměrně rozděleny do doby celého studia, s výjimkou posledního semestru, kdy jsou nároky na zkoušky minimalizovány a kdy je důraz kladen na dopracování DP. Celkově za studium student vykoná alespoň 18 zkoušek a 2 zápočty. Tyto nároky jsou v souladu s počty zkoušek/zápočtů v jiných studijních programech na SU OPF.
Studijní zátěž na jeden kredit představuje 25 hod. Předměty studijního programu jsou ohodnoceny zpravidla 5 kredity, což dává studijní zátěž 1 předmětu 125 hod. Celkový minimální počet kreditů, které musí student během svého navazujícího magisterského studia získat, je 120. Celková studijní zátěž je 3000 hod. za celou dobu studia. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací- Faktory ovlivňující nákupní chování spotřebitelů
- Strategie uvedení obchodního podniku na vybrané trhy
- Determinanty mezinárodního obchodu českých firem
- Založení obchodní korporace nebo mezinárodní pobočky v zahraničí
- Nástroje podpory prodeje maloobchodního řetězce
- Optimalizace marketingového mixu malého a středního podniku
- Aplikace behaviorální ekonomie v oblasti marketingu
- Interní marketing vybrané firmy zaměřený na pracovní motivaci zaměstnanců
- Online marketingová komunikace vybrané firmy
- Mezinárodní marketingová strategie vybrané společnosti
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty programu EMOMk NMg. komb.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:EVSNKMAB | Makroekonomie | zk | 6 | 2 | Z |
OPF:EVSNKMIB | Mikroekonomie | zk | 6 | 1 | Z |
OPF:INMNKMAT | Matematika v ekonomii | zk | 5 | 2 | - |
OPF:INMNKSTZ | Statistické zpracování dat | zk | 5 | 1 | - |
OPF:OPFNKDIP | Diplomová práce | z | 10 | 4 | - |
OPF:OPFNKSDP | Seminář k diplomové práci | z | 5 | 3 | - |
OPF:PEMNKHRM | Řízení lidských zdrojů | zk | 4 | 4 | Z |
OPF:PEMNKMAE | Manažerská ekonomika | zk | 6 | 1 | Z |
OPF:PEMNKSTM | Strategický management | zk | 4 | 1 | P |
51 kreditů |
Povinné předměty programu EMOMk NMg. komb. - s volbou absolvovaného jazyka
Povinnost absolvovat alespoň 1 předmět v angličtině.
Právo v mezinárodním obchodě
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:PEMNAPMOK | International Business Law | zk | 5 | 4 | Z |
OPF:PEMNKPMO | Právo v mezinárodním obchodě | zk | 5 | 4 | Z |
10 kreditů |
Mezinárodní finanční management
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:FIUNANMFK | International Financial Management | zk | 6 | 2 | P |
OPF:FIUNKNMF | Mezinárodní finanční management | zk | 6 | 2 | P |
12 kreditů |
Rozhodovací analýza pro manažery
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:INMNAROAK | Decision Analysis for Managers | zk | 5 | 3 | - |
OPF:INMNKROA | Rozhodovací analýza pro manažery | zk | 5 | 3 | - |
10 kreditů |
Povinné předměty specializace programu EMOMk NMg. komb.
Podmínka pro splnění povinných předmětů specializace je získání 40 kreditů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:INMNKCRS | CRM systémy | zk | 5 | 3 | - |
OPF:PEMNKB2B | B2B Marketing | zk | 5 | 3 | - |
OPF:PEMNKMAF | Marketing finančních služeb | zk | 4 | 2 | - |
OPF:PEMNKMAM | Mezinárodní marketing | zk | 5 | 2 | P |
OPF:PEMNKMOO | Mezinárodní obchodní operace | zk | 5 | 3 | P |
OPF:PEMNKOOR | Obchodní organizace | zk | 5 | 2 | Z |
OPF:PEMNKPOP | Podnikatelské prostředí | zk | 5 | 2 | - |
OPF:PEMNKSMR | Strategický marketing | zk | 6 | 1 | P |
40 kreditů |