OPF EMOMp Obchod a marketing
Název anglicky: Trade and Marketing
bakalářský prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: OPF B_EM Ekonomika a management
bakalářský prezenční se specializací, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: OPF B_EM Ekonomika a management
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahStátní závěrečná zkouška je ústní a skládá se z:
- ekonomicko-manažerské části - otázky z předmětů Obecná ekonomie I a Obecná ekonomie II, Finance a Nauka o podniku
- profilové části pro specializaci Obchod a marketing - otázky z předmětů Podniková ekonomika, Obchodní právo, Marketing, Ekonomika obchodu, Marketingová komunikace
- obhajoby bakalářské práce.
Tematické okruhy ke SZZ:
https://www.slu.cz/file/cul/1c806032-f4f7-4e55-87ef-ff956757b207
Požadavky na obhajobu bakalářské práce (BP)
Bakalářskou práci vypracuje student na téma, které koresponduje se zaměřením zvolené specializace. U státních závěrečných zkoušek student prezentuje cíle a obsah BP, zvolené metody zkoumání a zjištěné výsledky. - Studijní povinnostiStudent je povinen ve 2. ročníku zvolit téma bakalářské práce, dohodnout osnovu a postup při vypracování s vedoucím BP. Volba tématu včetně vedoucího BP a náležitosti BP jsou uvedeny v materiálu Pokyn děkana č. 3/2020 „Postup při tvorbě zadání vysokoškolských kvalifikačních prací“ a náležitosti jejího zpracování v Pokynu děkana č. 2/2020 „Úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací“. Formálně se zadání BP realizuje prostřednictvím SW aplikace Tematikon, (www.tematikon.opf.slu.cz), kam mají přístup studenti i pedagogové SU OPF. BP je jednou z nejdůležitějších součástí studia, proto je BP ohodnocena 10 kredity. Kromě toho student absolvuje speciální diplomový seminář hodnocený 5 kredity. Student během zpracování své BP prokazuje soustavnost práce na tématu, schopnost samostatného myšlení, analýzy problémů a příslušných odborných znalostí.
Odborná praxe je zaměřena na získání praktických dovedností, aplikaci teoretických poznatků v praxi za účelem zvýšení uplatnitelnosti absolventů na trhu práce a získání podkladů pro zpracování bakalářské práce v přímé vazbě na studijní program. Odborná praxe je realizována u ekonomických subjektů buď na základě individuálního výběru studentů, nebo probíhá u subjektů, které požádaly SU OPF o odborné praxe, navrhly témata bakalářských prací nebo na základě jednání SU OPF. Vždy je při výběru zohledňováno téma bakalářské práce. Téma práce a odborná praxe spolu musí korespondovat, za což odpovídá garant studijního programu. Administrace odborné praxe probíhá v rámci webového portálu "Tematikon-Praktikon". Díky tomuto nástroji může garant studijního programu efektivně kontrolovat soulad náplně odborné praxe s profilem absolventa studijního programu.
Student aktivně plní podmínky odborné praxe, které vyplývají ze "Smlouvy o odborné praxi". Na závěr odborné praxe provede poskytující subjekt hodnocení průběhu praxe vyplněním formuláře "Hodnocení o odborné praxi". Odevzdání hodnocení odborné praxe je podmínkou získání zápočtu za předmět „Odborná praxe“. Nedílnou součástí studia je vykonání odborné praxe v rozsahu alespoň 3 týdnů a minimálně 100 hodin, která je realizována u vybraných ekonomických subjektů. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací- Podnikatelský záměr založení a provoz obchodního závodu (firmy)
- Hodnocení ekonomické situace vybrané společnosti
- Obchodní model startupu
- Využití nákladových funkcí v rozhodovacích procesech podnikatelského subjektu
- Získávání a výběr zaměstnanců ve vybrané společnosti
- Automatizace podnikových procesů
- Návrh informačního systému firmy
- Řízení zásob ve vybraném podniku
- Produktové a digitální inovace podniku
- Podniková strategie
Na základě metodického pokynu děkana SU OPF pro úpravy, zveřejňování a ukládání závěrečných prací studentů, jsou závěrečné práce včetně posudků oponentů a záznamu o průběhu a výsledku obhajoby zveřejněny ve studovně
Univerzitní knihovny Slezské univerzity, pracoviště Karviná, a to v písemné i elektronické podobě. Nahlížení a pořizování výpisů, opisů nebo rozmnoženin podléhá evidenci, kterou zajišťuje studovna Univerzitní knihovny SU.
Doporučený průchod studijním plánem
Povinné předměty programu EMOMp Bc. prez.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:EVSBPLAW | Právo | zk | 4 | 1 | - |
OPF:EVSBPZMA | Obecná ekonomie II. | zk | 5 | 2 | Z |
OPF:EVSBPZMI | Obecná ekonomie I. | zk | 5 | 1 | Z |
OPF:FIUBPDDP | Daně a daňová politika | zk | 4 | 4 | - |
OPF:FIUBPFIP | Finance podniku | zk | 5 | 3 | Z |
OPF:FIUBPFUA | Finanční účetnictví I. | z | 3 | 2 | - |
OPF:FIUBPFUB | Finanční účetnictví II. | zk | 3 | 3 | - |
OPF:FIUBPNFI | Finance | zk | 5 | 2 | Z |
OPF:INMBPKVM | Kvantitativní metody | zk | 5 | 1 | - |
OPF:INMBPNIE | Informatika pro ekonomy II | zk | 4 | 2 | - |
OPF:INMBPSTK | Statistika | zk | 5 | 2 | - |
OPF:INMBPZIE | Informatika pro ekonomy I | zk | 4 | 1 | - |
OPF:OPFBPBPP | Bakalářská práce | z | 10 | 6 | - |
OPF:OPFBPBPS | Seminář k bakalářské práci | z | 5 | 5 | - |
OPF:OPFBPOPR | Odborná praxe | z | 5 | 6 | - |
OPF:PEMBPMKT | Marketing | zk | 5 | 3 | Z |
OPF:PEMBPMNG | Management | zk | 4 | 2 | Z |
OPF:PEMBPNOP | Nauka o podniku | zk | 6 | 1 | Z |
OPF:PEMBPOBP | Obchodní právo | zk | 4 | 4 | P |
OPF:PEMBPPDK | Podnikání | zk | 5 | 1 | Z |
OPF:PEMBPPOE | Podniková ekonomika | zk | 6 | 3 | Z |
102 kreditů |
Cizojazyčná příprava Bc. prez.
Studenti si ve 2. semestru zvolí studium anglického nebo německého jazyka.
Cizojazyčná příprava Bc. prez. - angličtina
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:CVABPJA1 | Angličtina 1 | z | 2 | 2 | - |
OPF:CVABPJA2 | Angličtina 2 | z | 2 | 3 | - |
OPF:CVABPJA3 | Angličtina 3 | z | 3 | 4 | - |
OPF:CVABPJA4 | Angličtina 4 | z | 3 | 5 | - |
10 kreditů |
Cizojazyčná příprava Bc. prez. - němčina
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:CVABPJN1 | Němčina 1 | z | 2 | 2 | - |
OPF:CVABPJN2 | Němčina 2 | z | 2 | 3 | - |
OPF:CVABPJN3 | Němčina 3 | z | 3 | 4 | - |
OPF:CVABPJN4 | Němčina 4 | z | 3 | 5 | - |
10 kreditů |
Povinné předměty specializace programu EMOMp Bc. prez.
Podmínka pro splnění povinných předmětů specializace je získání 50 kreditů.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
OPF:PEMBPEKO | Ekonomika obchodu | zk | 5 | 3 | P |
OPF:PEMBPEMA | E-marketing | zk | 5 | 5 | P |
OPF:PEMBPHRM | Personalistika | zk | 5 | 5 | - |
OPF:PEMBPLGC | Logistika | zk | 5 | 4 | - |
OPF:PEMBPMKK | Marketingová komunikace | zk | 6 | 5 | P |
OPF:PEMBPMKV | Marketingový výzkum | zk | 5 | 4 | Z |
OPF:PEMBPOBO | Obchodní operace | zk | 5 | 4 | P |
OPF:PEMBPSLU | Marketing služeb | zk | 5 | 4 | - |
OPF:PEMBPSOM | Sociální média | z | 5 | 6 | - |
OPF:PEMBPVMC | Vztahový marketing a CRM | zk | 5 | 5 | - |
51 kreditů |