česky | in English
Název česky: Diagnostika ve speciálněpedagogickém poradenství
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 7. 3. 2024 14:35.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 11 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/24:A0000511 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:22.
Název anglicky: Round table VII_Development of students' competences in the field of diagnosis of pupils' special educational needs
RIV/47813059:19510/24:A0000513 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Janků, Denisa (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:43.
Název česky: Analýza případové studie žáka ze sociálně znevýhodněného prostředí
Název anglicky: Analysis of a case study of a pupil from a socially disadvantaged environment
angličtina. Česká republika.
Klíčová slova anglicky: mental retardation; attention deficit hyperactivity disorder (ADHD); social disadvantage; interdepartmental cooperation; special pedagogic center; non-profit sector; department of social and legal protection of children; child psychiatrist
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 15:50.
RIV/47813059:19510/23:A0000507 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Odstrčilíková, Yveta (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Papajová, Kristína (203 Česká republika, domácí) -- Volná, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Tkáčová, Kristína (703 Slovensko) -- Harčaríková, Terézia (703 Slovensko) -- Majerníková, Ľudmila (703 Slovensko) -- Obročníková, Andrea (703 Slovensko) -- Ryšlavá, Hana (203 Česká republika) -- Palounková, Zuzana (203 Česká republika) -- Říhová, Helena (203 Česká republika) -- Heinzová, Markéta (203 Česká republika) -- Zajęcka, Beata (616 Polsko) -- Topinka, Daniel (203 Česká republika) -- Janas, Jakub (203 Česká republika) -- Honová, Alexandra (203 Česká republika) -- Urrea-Monclús, Aida (724 Španělsko) -- Balsells Bailón, M. Àngels (724 Španělsko)
Klíčová slova anglicky: Parents’ resilience; social disadvantage;school failure; problem behaviour; risk behaviour; family-school cooperation; recidivists in prisons; education of pupils; school achievement and failure; family role in education
Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 09:33.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 10 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/23:A0000510 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:16.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 7 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/23:A0000465 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 10:45.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 8 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/23:A0000508 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:04.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 9 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/23:A0000509 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: integration; socially excluded localities; Roma community; educational activities; field social worker; professional competences
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:10.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 15:39.
Název anglicky: Round table V_Forms of cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with the application sphere within the Ministry of Education.
RIV/47813059:19510/23:A0000466 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 19:55.
Název anglicky: Round table V_Coordination of the cooperation of the Institute of Special Education FVP SU with schools and school facilities
RIV/47813059:19510/23:A0000512 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Reflection on collaboration; organisation and content of professional practice; tutoring and leisure activities for pupils with special educational needs; requirements for professional practice;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:33.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 10. 3. 2023 11:41.
Název česky: Diagnostika jazykových schopností u dětí s vývojovou dysfázií
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 2. 3. 2023 18:31.
Název anglicky: Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior
RIV/47813059:19510/23:A0000470 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: primary prevention; risky behaviour; primary schools; pupils; preventive programs; school counselling offices
Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 10:53.
Název česky: Vybrané aspekty přístupů základních škol k primární prevenci rizikového chování žáků
Název anglicky: Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior
angličtina. Španělsko.
Klíčová slova anglicky: primary prevention; risky behaviour; primary schools; pupils; preventive programs; school counselling offices
Druh účasti: aktivní účast
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 27. 2. 2024 12:16.
Název česky: Subjektívne hodnotenie kognitívnych schopností v kontexte kvality života u jednotlivcov s vyliečeným onkologickým ochorením z pohľadu špeciálnej pedagogiky
Název anglicky: SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY
RIV/47813059:19510/23:A0000471 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Harčaríková, Terézia (703 Slovensko, garant) -- Ivanová, Zuzana (703 Slovensko) -- Tkáčová, Kristína (703 Slovensko) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: An individual with a cured oncological disease; cognitive abilities; quality of life; Pedagogy of the physically disabled; ill and health impairment
Změnila: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Změněno: 1. 6. 2023 13:30.
Název česky: Subjektívne hodnotenie kognitívnych schopností v kontexte kvality života u jednotlivcov s vyliečeným onkologickým ochorením z pohľadu špeciálnej pedagogiky
Název anglicky: SUBJECTIVE ASSESSMENT OF COGNITIVE ABILITIES IN THE CONTEXT OF QUALITY OF LIFE IN INDIVIDUALS WITH CURED ONCOLOGICAL DISEASE FROM THE POINT OF VIEW OF SPECIAL PEDAGOGY
angličtina. Česká republika.
Klíčová slova anglicky: An individual with a cured oncological disease; cognitive abilities; quality of life; Pedagogy of the physically disabled; ill and health impairment
Druh účasti: aktivní účast
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 26. 2. 2024 16:45.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 3 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/22:A0000390 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: social integration; Roma minority; education; community plans; strategic plans of cities and municipalities; evaluation reports; project monitoring indicators
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 20:01.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 4 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/22:A0000391 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: community planning; community social workers; field workers in social services; Roma community; social inclusion; school inclusion;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 20:03.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 5 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/22:A0000392 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: educational activities; evaluation; support for early childhood development; education of parents on hygiene habits; training of field social workers
Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 29. 3. 2023 13:51.
Název anglicky: Dialogue for Mutual Understanding_Cooperation Platform 6 (Norway Grants LP-HROVA1A-005)
RIV/47813059:19510/22:A0000413 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: educational activities; assistant activities; leisure activities; tutoring of pupils with special educational needs; case conferences; family conferences
Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 30. 3. 2023 08:17.
Název anglicky: Evaluation of the preparation and implementation process of primary prevention programmes
RIV/47813059:19510/22:A0000393 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Klíčová slova anglicky: risky behaviour of pupils; primary prevention programmes; strategic plan; minimum prevention programmes; examples of good practice
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 5. 12. 2022 14:23.
Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 13. 3. 2023 10:36.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 29. 10. 2022 16:59.
Název anglicky: Round Table II on Partnership and Cooperation in the Implementation of Professional Practices
RIV/47813059:19510/22:A0000396 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: forms of cooperation; primary schools; professional practice; inclusive education; support measures; equalizing educational opportunities; pupils with special educational needs;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 18:19.
Název anglicky: Round table III_Reflection of cooperation between primary schools and universities in strengthening professional competences of special educators in the framework of professional practice of teachers
RIV/47813059:19510/22:A0000397 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: curriculum; bachelor study programme Special Education; professional practice I; professional practice II;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 18:30.
Název anglicky: Round Table IV_Interdepartmental partnership and cooperation in strengthening the professional competences of special educators in professional practice.
RIV/47813059:19510/22:A0000433 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Profile of the graduate of the Bachelor's degree programme in Special Education; professional practice; facilities of the Ministry of Labour and Social Affairs; persons with special needs across age categories;
Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 30. 3. 2023 08:43.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 3. 2023 17:59.
angličtina. Česká republika.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 2. 3. 2023 19:01.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 2. 5. 2023 12:36.
RIV/47813059:19510/22:A0000359 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika)
Klíčová slova anglicky: Pupils with manifestations of risk behavior;primary prevention of risk behavior; social skills; inclusive education; pedagogical intervention; diagnostics.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 22. 3. 2022 17:37.
Název česky: Praktický model primární prevence rizikového chování ve školách
Název anglicky: A Practical Model for Primary Prevention of Risky Behaviour in Schools
RIV/47813059:19510/21:A0000357 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Klíčová slova anglicky: primary prevention; risk behaviour; inclusive education; school failure; social skills
Recenzováno: ano
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 16. 3. 2022 09:48.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 24. 10. 2022 09:11.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 24. 10. 2022 09:09.
RIV/47813059:19510/21:A0000275 Stať ve sborníku. angličtina.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Parents of children with disabilities; resilience; quality of life; counseling services and support; socialization; adaptation; coping; compensation
Změnila: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Změněno: 29. 3. 2021 09:55.
Název anglicky: Teachers versus inclusive education
RIV/47813059:19510/21:A0000311 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: pupil with special educational needs; child with impaired communication skills; pedagogical intervention; pedagogical diagnosis;direct support; support measures; individual educational needs;individualized approach; educational strategy;
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 1. 9. 2021 13:00.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 28. 10. 2022 11:20.
RIV/47813059:19510/20:A0000235 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Pedagogical intervention; direct support; individual educational needs; individualized approach; organization of class work; modification of teaching methods
Změnila: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Změněno: 14. 2. 2022 20:36.
RIV/47813059:19510/20:A0000236 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Inclusive education; initial education; school failure; counseling; school-family interaction; pedagogical intervention; supportive measures; homework
Recenzováno: ano
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 8. 2020 12:11.
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 16. 3. 2021 19:12.
Název česky: Nerovné cesty k rovným příležitostem v terciárním vzdělávání
Název anglicky: Unequal Roads to Equal Opportunities in Tertiary Education
RIV/47813059:19510/19:A0000200 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Adamus, Petr (203 Česká republika)
Klíčová slova anglicky: tertiary education; a student with special needs; equal access; inclusive environment
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 7. 2. 2020 10:37.
Název česky: Praktika z logopedie: Distanční studijní text
čeština. Česká republika.
Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 20. 4. 2020 15:18.
Název česky: Symptomatické poruchy řeči: Distanční studijní text
čeština. Česká republika.
Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 22. 4. 2020 10:41.
Název česky: Týmová spolupráce jako cílená podpora inkluzivního vzdělávání
RIV/47813059:19510/19:A0000189 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: School inclusion; pupil at risk of school failure; teamwork; extracurricular tutoring; school counseling center;
Druh sborníku: postkonferenční sborník
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnila: Mgr. Kateřina Janků, Ph.D., učo 51962. Změněno: 14. 2. 2022 20:40.
Název česky: Faktory pedagogické intervence u žáků s rizikovými projevy školní neúspěšnosti
Název anglicky: The Factors of Pedagogical Intervention in Pupils with Risk Manifestations of School Failure
RIV/47813059:19510/19:A0000199 Článek v odborném periodiku. angličtina. Španělsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí)
Klíčová slova anglicky: inclusive education; supportive measures; a pupil with the risk of school failure; a pupil with light mental disability; a pupil with a below-average talent; school counselling centre; special education teacher
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 3. 8. 2020 12:25.
Název česky: Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě
čeština. Česká republika.
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 4. 7. 2020 19:05.
Název česky: Komunikační systémy ve vzdělávání: Distanční studijní text
čeština. Česká republika.
Změnila: Mgr. Petra Višnická, učo 54899. Změněno: 15. 4. 2020 14:02.
Název česky: Systémová komplementarita (ve) vzdělávání: od teorie obecnosti k realizaci vlastního výzkumu a efektivní intervenci v praxi
čeština. Česká republika.
Druh účasti: vyžádaná přednáška
Mezinárodní význam: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 20. 2. 2020 20:33.
Název česky: Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání
Název anglicky: HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION
RIV/47813059:19510/17:A0000072 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: heterogenity; special pedagogue; pupil; competence
Druh sborníku: postkonferenční sborník
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 02:05.
Název česky: Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě
Česká republika.
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 4. 7. 2020 19:03.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 20. 2. 2020 21:09.
Název česky: Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky
Název anglicky: Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps
RIV/47813059:19510/17:A0000065 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: school education; Roma children; Roma pupils; school; education; state
Druh sborníku: postkonferenční sborník
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 02:05.
Název česky: Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?
Název anglicky: Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?
RIV/47813059:19510/17:A0000084 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: preparedness; teacher; primary school; pupil; inclusive education; research; literacy; intact pupil; pupil with mental disability; pupil from the environment of social exclusion
Druh sborníku: postkonferenční sborník
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 20. 2. 2020 20:42.
Název česky: Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu
Název anglicky: Drop-out and its Higher Education Context in an Applied Research Project
čeština.
Klíčová slova anglicky: student; success in higher education; university; statistics; study conditions; student with special educational needs; modification of study conditions
Druh sborníku: postkonferenční sborník
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:23.
Název česky: Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě
Název anglicky: Indicators determining the failure of tertiary education students at SU in Opava
RIV/47813059:19510/16:A0000082 Projekty výzkumu a vývoje. čeština. Česká republika.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: higher education; student; sucess; research; drop-out
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 4. 7. 2020 19:07.
Název anglicky: Preparedness of Czech Primary School Teachers for Inclusive Primary Education
RIV/47813059:19510/16:A0000086 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: preparedness; teacher; primary school; child and pupil with special educational needs; inclusive education; research; social exclusion
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:24.
Název česky: Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí
Název anglicky: Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood
RIV/47813059:19510/16:A0000081 Projekty výzkumu a vývoje. čeština. Česká republika.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Kolaříková, Marta (203 Česká republika, domácí) -- Mühlpachr, Pavel (203 Česká republika, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika)
Klíčová slova anglicky: inclusion; education; school; pedagogue; asistent teacher; special educational needs teacher; koordinator
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:34.
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 3. 8. 2020 20:23.
čeština. Česká republika.
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 3. 9. 2019 09:50.
Název anglicky: The preparedness of pupils in primary school education to use reading as a tool of knowledge
RIV/47813059:19510/16:A0000087 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kaleja, Martin (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: literacy; communications jurisdiction; reader’s literacy; pupil in primary level; pupil with light mental disability; pupil with average intelligence; socially disadvantaged pupil; processes of understanding; reader’s intentions
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:23.
Název anglicky: CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION2340-1117
RIV/47813059:19510/15:A0000183 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
Kaleja, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Zezulková, Eva (203 Česká republika, domácí)
Klíčová slova anglicky: Roma pupils; school education; inclusion; exclusion; primary school; Czech Republic.
Mezinárodní význam: ano
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:33.
Název česky: Etnografie školy jako edukační realita současnosti
Název anglicky: School Etnography as a reality of current education
čeština. Česká republika.
Klíčová slova anglicky: school education; ethography; research; primary school
Recenzováno: ano
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 29. 7. 2020 19:50.
Název anglicky: Selected factors of students' communicative competence in primary education
Klíčová slova anglicky: reading literacy, speaking literacy, communicative competence, language competence, sub-competences, phonemic differentiation, school readiness, school maturity, school failure
Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 4. 10. 2021 10:28.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 20. 2. 2020 20:59.
Klíčová slova anglicky: integrovaná výchova a vzdělávání; děti se zdravotním postižením; sociálně ohrožené skupiny; speciální vzdělávací potřeby; mateřské školy; základní školy; integrated education; children with disabilities; people with social disabilities; special educational needs; kindergartens; elementary schools
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 02:00.
čeština. Česká republika.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 02:13.
Klíčová slova anglicky: integrovaná výchova a vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; romské děti; integrated education; special educational needs; Romani children
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:32.
Klíčová slova anglicky: integrovaná výchova a vzdělávání; speciální pedagogika; děti se zdravotním postižením; romské děti; jazyková gramotnost; pedagogická komunikace; klíčové kompetence; základní školy; integrated education; special education; children with disabilities; Romani children; language literacy; communication in learning and scholarship; key competencies; elementary schools
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:22.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 21. 2. 2021 10:54.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:29.
Změnil: doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D., učo 49891. Změněno: 9. 3. 2020 01:22.