Filter publications

    2020

    1. KALEJA, Martin. Aktivní vystoupení v Rádiu NERV, STR Slovensko (Requested speech on Slovak Radio NERV, STR Slovakia). In Národnostní magazín Rómské slovo rádia NERV STR Slovensko, 02.04.2020, 8.-20.min.(12min.). 2020.
    2. KALEJA, Martin. Člen komise pro státní doktorské zkoušky ve studijním programu Pedagogika,. Komise pro státní doktorskou zkoušku ve studijní programu Pedagogika, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wroclaw, 2020 - 2020.
    3. KALEJA, Martin. Člen komise pro státní doktorské zkoušky ve studijním programu Špeciálna pedagogika a oponent disertační práce. Komise pro doktorské zkoušky ve studijním programu Špeciálna pedagogika, 2020 - 2020.
    4. KALEJA, Martin. Člen vedeckého výboru doktorandskej konferencie Pedagogické fakulty Prešovskej univerzity v Prešove (Member of Scientific PhD. candidates´ Conference at Faculty of Education of University of Presov in Presov). Vedecká rada konference, 2020 - 2020.
    5. KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní vědecké konference QUAERE 2020 (Member of the International Scientific Committee of International Scientific Conference QUAERE 2020). QUAERE - Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů, 2020 - 2020.
    6. KALEJA, Martin. Etopedická diagnostika: Distanční studijní text. 1st ed. Opava, 2020, 145 pp. ISBN 978-80-7510-397-0.
    7. KALEJA, Martin. Etopedická diagnostika. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě. (Etopedická diagnostika. In E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.). Online. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2020.
    8. KALEJA, Martin. Formulace a definice návrhu usnesení v oblasti vzdělávání Romů. In v rámci zasedání Rady vlády pro záležitosti romské menšiny. Praha: Úřad vlády České republiky. 2020.
    9. KALEJA, Martin, Tatiana DUBAYOVÁ, Hedviga HAFIČOVÁ, Edina KOVÁCS and Tímea CÉGLEGI. Mentor and Social Support as Factors of Resilience and School Success. 1rst edition. Warszawa: Osródek Wydawniczno-Poligraficzny SIM Hana Bicz, 2020, 109 pp. Warszawa. ISBN 978-83-64157-73-8.
    10. KALEJA, Martin. Návrhy k diskuzi a k projednání definičního rámce usnesení a indikátorů, včetně dalších komponent tvorby plánované Strategie romské integrace do roku 2030. In Setkání s vládní zmocněnkyní pro lidská práva s prof. PhDr. Helenou Válkovou, Ph.D., ve věci tvorby plánované Strategie romské integrace na léta 2021-2030. Praha: Úřad vlády ČR. 2020.
    11. KALEJA, Martin. Oponent disertační práce a člen komise pro státní doktorské zkoušky ve studijním programu Špeciálna pedagogika. Komise pro doktorské zkoušky ve studijním programu Špeciálna pedagogika, 2020 - 2020.
    12. KALEJA, Martin. Percepce a reflexe celoživotního vzdělávání z pohledu pedagogické praxe (Perception and reflection of lifelong learning from the perspective of pedagogical practice). In 23. odborný panel "Příprava programů DVPP pro společné vzdělávání" projektu Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem Národního pedagogického institutu v Praze. 2020.
    13. KALEJA, Martin. Percepce, přístupy a další klíčové související faktory vlastního pojetí (pseudo) snah o integraci či inkluzi a divergence ve školské (nejen politické) praxi. In Těžiště profesního rozvoje pedagogů. Praha: Národní pedagogický institut ČR. 2020.
    14. KALEJA, Martin. Pohled odborníka na vybrané otázky k inkluzi a spolupráci v mezinárodním kontextu (The Perception of Selected Questions on Inclusion and Cooperation in the International Context). In Erasmus + pro všechny. Diskuzní fórum k inkluzi v mezinárodní spolupráci, Praha: Dům zahraniční spolupráce. 2020.
    15. KALEJA, Martin. Předseda výboru RVZRM (Chairman of the National Government Committee for Roma Education). Výbor pro vzdělávání Romů, Úřad vlády České republiky, 2020 - 2024.
    16. KALEJA, Martin. Příklady praxe vzdělávání žáků s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami. In Webinář APIV A Národního pedagogického institutu v Praze. 2020.
    17. KALEJA, Martin. STÁLE (NE)SLÝCHANÉ DISKURZY V SOUČASNÉM ČESKÉM ŠKOLSTVÍ: A VÍME CO S TÍM? (STILL (UN) HEAR DISCUSSIONS IN CONTEMPORARY CZECH SCHOOL EDUCATION: AND DO WE KNOW WHAT ABOUT THAT?). Online. In Recenzovaný sborník příspěvků interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2020 roč. X. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2020, p. 660-668. ISBN 978-80-87952-32-0.
    18. KALEJA, Martin. Stále (ne)slýchané diskurzy v současném českém školství: Víme co s tím? In Interdisciplinární mezinárodní vědecké konferenci QUAERE 2020 (roč. X.). 2020.
    19. KALEJA, Martin. Zasedání Výboru pro vzdělávání Romů, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny. 2020.

    2019

    1. KALEJA, Martin. Civil Society mobilization in community awareness of inclusive educational outcomes. In DIRECTORATE GENERAL OF DEMOCRACY, Directorate of Anti-Discrimination Roma and Travellers Team, Council of Europe Dialogue with Roma and Traveller Civil Society, 8th Meeting in Strasbourgh 10th - 11the October 2019, Protecting the right of Roma and Traveller children to equal access to quality education. Fighting school segregation through inclusive education. 2019.
    2. KALEJA, Martin and Zlatuše KRPCOVÁ. Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách? (What, how, and why do they still have questions in higher education?). první. Opava: webové stránky FVP v Opavě, 2019.
    3. KALEJA, Martin. Člen vědeckého výboru mezinárodní konference (Member of Scientific Comitee of CER Comparative European Research 11th International Scientific Conference). International Scientific Committee of CER Comparative European Research 11th International Scientific Conference for PhD students of EU countries, March 25th - 29th 2019, 2019 - 2019.
    4. KALEJA, Martin. Člen habilitačného konania PhDr. Hermíny Marekovej, PhD. a oponent habilitační práce. Habilitační komise ve věci řízení pro udělení vědecko-pedagogické hodnosti "docent" ve vědním oboru Sociálna práca, Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, 2019 - 2020.
    5. KALEJA, Martin. Člen habilitační komise habilitačního řízení PhDr. Jarmily Šebestovej, PhD. Habilitační komise, Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislave, 2019 - 2020.
    6. KALEJA, Martin. Člen komise pro státní doktorské zkoušky a oponent disertační práce ve studijním programu Sociální práce (Member of the commitee). Komise pro státní doktorskou zkoušku ve studijní programu Sociální práce, Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., v Bratislave, 2019 - 2019.
    7. KALEJA, Martin. Člen mezinárodní vědecké rady časopisu (Member of international scientific committee of the journal). Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Studies In Special Education, 2019 - 2020. ISSN 2585-7363.
    8. KALEJA, Martin. Člen oborové rady Pedagogika. Oborová rada Pedagogiky na Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczym im. J. Dlugosza w Czestochowie, 2019 - 2021.
    9. KALEJA, Martin. Člen odborného panelu. Odborná platforma společného vzdělávání. Národní pedagogický institut České republiky, 2019 - 2020.
    10. KALEJA, Martin. Člen Rady vlády České republiky. Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Úřad vlády České republiky, 2019 - 2023.
    11. KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní konference (Member of Scientific Comitee of Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students and assistants). Člen výboru mezinárodní konference QUAERE Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů, 2019 - 2019.
    12. KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní konference (Member of Scientific Comitee of Interdisciplinary Scientific Conference for PhD students and assistants). len výboru mezinárodní konference QUAERE Interdisciplinární mezinárodní vědecká konference doktorandů a odborných asistentů, 2019 - 2019.
    13. KALEJA, Martin and Daniel KUKLA. Discussion of Czech Institutional School Education With a Focus On Selected Challenges. Online. In Recenzovaný sborník příspěvků Interdisciplinární mezinárodní vědecké konference doktorandů a odborných asistentů QUAERE 2019. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2019, p. 597-587, 9 pp. ISBN 978-80-87952-30-6.
    14. KALEJA, Martin and Eva NYKLOVÁ. Diskurz a reflexe ke studiu třetího stupně vysokoškolského vzdělávání u nás a v zahraničí (aneb školitel jako mentor) (Discourse and Reflection on the Study of the Third Degree of Higher Education in the Czech Republic and Abroad). 2019.
    15. KALEJA, Martin. Dyadic Perspectives On Social Inclusion And Social Pathology: The Research, Theoretical And Practical Perspectives. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, vol. 05, No 01, p. 7-8. ISSN 2464-5877.
    16. KALEJA, Martin. E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty (E-learning Course of High School Education from the View of (Un)Success of Study - A Perspective of Students). Online. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019.
    17. KALEJA, Martin. Inter a multi versus transprovázaný pohled výzkumu jako cesta kvalitativního výzkumu k poznání, co mentoring ve vzdělávání přináší (nter and multi versus trans-linked research perspectives as a way of qualitative research to understanding what mentoring brings in education). In Mezinárodní odborné sympozium Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách? 2019.
    18. KALEJA, Martin. INTERNATIONAL PROJECT CONFERENCE FOCUSING ON SCHOOL INCLUSION TAKING PART AT SILESIAN UNIVERSITY IN OPAVA. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2019, vol. 05, No 01, p. 53-54. ISSN 2464-5877. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/spp.2019.009.
    19. KALEJA, Martin and Zlatuše KRPCOVÁ. International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“ (International Visegrad Fund, No. 21830131). 2019.
    20. KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. In CER Comparative European Research 11th International Scientific Conference for PhD students of EU countries. 2019. ISBN 978-1-9993071-2-7.
    21. KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURRICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. Online. In Michael McGreevy, Robert Rita. CER Comparative European Research 2019. Proceedings | Research Track of the 11th Biannual CER Comparative European Research Conference International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries. London: Sciemcee Publishing, 2019, p. 114-117. ISBN 978-1-9993071-2-7.
    22. KALEJA, Martin and Daniel KUKLA. Kompetence pedagogických pracovníků v kontextu školního institucionalizovaného vzdělávání se zaměřením na perspektivu sociokulturní jedinečnosti dětí a žáků (Competence of pedagogical staff in the context of school institutionalized education focused on the perspective of socio-cultural uniqueness of children and pupils). Online. In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí. SAPERE AUDE 2019. Společnost a profese učitele. první. Hradec Králové: © MAGNANIMITAS, 2019, p. 64-69, 5 pp. ISBN 978-80-87952-29-0.
    23. KALEJA, Martin. Mentoring from a researcher's position. In International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“. 2019.
    24. KALEJA, Martin. Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání (Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education). Online. In Martin Kaleja. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, p. 25-35, 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1.
    25. KALEJA, Martin. Metodologie zkoumání problematiky vysokoškolského vzdělávání (ResearchMethodology of Higher Education). In Mezinárodní odborný tematický workshop s názvem „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu. 2019.
    26. KALEJA, Martin. Mezinárodní odborné sympozium Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách? (International Special Symposium What, how and why do they still have questions in higher education?). 2019.
    27. KALEJA, Martin. Mezinárodní odborný tematický workshop na téma "Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu" (International Thematic Workshop „Higher Education and Some Question about Research Methodology). 2019.
    28. KALEJA, Martin. Mezinárodní vědecká a odborná konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání (International Scientific and Expert Conference Family, School and Friends on the Way to Qualitive Inclusion Education). 2019.
    29. KALEJA, Martin. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu. (Multidimensional proportionality of study failure and its selected contexts in higher education. Reviewed conference proceedings to international conference workshop.). první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1.
    30. KALEJA, Martin. NEWS FROM EUROPE ON THE ISSUES OF INCLUSIVE POLICIES. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, vol. 5, No 2, p. 65-67. ISSN 2464-5877. Available from: https://dx.doi.org/10.25142/spp.2019.016.
    31. KALEJA, Martin. ON SOME SELECTED ASPECTS OF SOCIAL ENVIRONMENT, FAMILY AND SCHOOL. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, No 5, p. 2, 7-8. ISSN 2464-5877.
    32. KALEJA, Martin and Beata Maria NOWAK. Polský jazyk pro speciální pedagogy: Distanční studijní text. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, 120 pp. ISBN 978-80-7510-345-1.
    33. KALEJA, Martin and Beata Maria NOWAK. Polský jazyk pro speciální pedagogy. In E-learning kurz pro studenty studijního programu Speciální pedagogika Fakulty veřejných politik v Opavě. (Polish language for special educators. In E-learning course for students of the Special Education program at the Faculty of Public Policies in Opava.). Online. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019.
    34. KALEJA, Martin. Poradenská psychologie. In E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě. (Counseling psychology. In E-learning course for students of Faculty of Public Policies in Opava.). Online. In Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2019.
    35. KALEJA, Martin. Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování: Distanční studijní text. 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, 138 pp. ISBN 978-80-7510-362-8.
    36. KALEJA, Martin. Poradenství a intervence u dětí a žáků s poruchami chování. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě (Counseling and intervention in children and pupils with behavioral disorders. In E-learning course for students of the Special Education program at the Faculty of Public Policies in Opava.). Online. In Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2019.
    37. KALEJA, Martin. Posuňme inkluzi ve vzdělávání Romů o krok dál (Let us take inclusion in Roma education one step further). Online. In Martin Kaleja, Eva Nyklová, Marie Vítková. Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference. první. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, p. 6 - 14. ISBN 978-80-7510-381-9.
    38. KALEJA, Martin. Předseda vědeckého mezinárodního výboru mezinárodní vědecké a odborné konference (Chairman of the International Scientific Committee of International Scientific and Professional Conference). Mezinárodní vědecký výbor mezinárodní vědecká a odborná konference, 2019 - 2019.
    39. KALEJA, Martin. Předseda vědeckého výboru mezinárodního odborného sympozia (Chairman of International Scientific Committee of International Symphozium). výbor mezinárodního odborného sympozia s názvem Co, jak a proč ve vysokoškolském vzdělávání stále stojí v otázkách?, 2019 - 2019.
    40. KALEJA, Martin. Předseda výboru mezinárodního odborného workshopu (Chairman of Scientific Commitee of Expert Thematic Workshop). Výbor mezinárodního odborného workshopu s názvem Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu, 2019 - 2019.
    41. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy. (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants from the Perspective of a Quantitatively Oriented Probe.). Online. In Martin Kaleja, Eva Nyklová, Marie Vítková. Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, p. 15 - 24. ISBN 978-80-7510-381-9.
    42. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School - Theoretical). In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
    43. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School - Theoretical and Research Problems.). In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
    44. KALEJA, Martin. Realizace projektových záměrů, cílů a problémů na příkladu školsky inkluzivně orientovaného projektu Slezské univerzity v Opavě (Implementation of project intentions, goals and problems on the example of the inclusive oriented project of the Silesian University in Opava). In Mezinárodní odborná a vědecká konference Rodina, škola a přátelé na cestě ke společnému kvalitnímu vzdělávání. 2019.
    45. KALEJA, Martin. Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společné-mu vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodní vědecké a odborné konference (Family, school and friends on the way to quality common education. Reviewed proceedings from international scientific and professional conference). první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019, 107 pp. ISBN 978-80-7510-381-9.
    46. KALEJA, Martin and Zlatuše KRPCOVÁ. Rodina, škola a přátelé na cestě ke společnému kvalitnímu vzdělávání (Family, school and friends on the road to quality education together). první. Opava: weobové stránky FVP v Opavě, 2019.
    47. KALEJA, Martin. Sociální a multikulturní aspekty v kurikulu obligatorního vzdělávání E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě. Online. In Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2019.
    48. KALEJA, Martin. Sociologie dětství a dítěte: Distanční studijní text (Sociology of Child and Childhood). 1st ed. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2019, 142 pp. ISBN 978-80-7510-347-5.
    49. KALEJA, Martin. Sociologie dětství a dítěte. E-learning kurz pro studenty Fakulty veřejných politik v Opavě. (Sociology of childhood and child. E-learning course for students Faculty of Public Policies in Opava.). Online. In Informační systém - Moodle Slezské univerzity v Opavě. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2019.
    50. KALEJA, Martin. Šéfredaktor časopisu Social Pathology and Prevention (Editor-in-Chief Social Pathology and Prevention). Social Pathology and Prevention, 2019 - 2020. ISSN 2464-5877.
    51. KRPCOVÁ, Zlatuše and Martin KALEJA. „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu“. první. Opava, 2019.
    52. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Výzkum zaměřený na metodologické aspekty zkoumání přístupů pedagogů a jejich angažovanosti v povinném vzdělávání: se zaměřením na sociálně vyloučené (romské) žáky (Research on Approaches of Teachers to their engagement in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School – selected Theoretical and Research Problems.). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2019, vol. 08, No 01, p. 14-20. ISSN 1805-062X.
    53. KALEJA, Martin. Vzdělávací modul pro lektory a účastníky kurzu: Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami. první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání v Praze, 2019, 26 pp.
    54. KALEJA, Martin. Workshop pro rodiče žáků a pedagogické pracovníky škol a školských zařízení pro rozvoj vzájemné spolupráce (Workshop for parents of pupils and teachers of schools and school facilities for mutual cooperation development). 2019.
    55. KALEJA, Martin. Workshop pro rodiče žáků a pedagogické pracovníky škol a školských zařízení pro rozvoj vzájemné spolupráce (Workshop for parents of pupils and teachers of schools and school facilities for mutual cooperation development). 2019.
    56. KALEJA, Martin. Zasedání Pracovní skupiny pro oblast vzdělávání Romů. 2019.
    57. KALEJA, Martin. Zasedání Pracovní skupiny pro oblast vzdělávání Romů. 2019.
    58. KALEJA, Martin. Zasedání Pracovní skupiny pro oblast vzdělávání Romů. 2019.
    59. KALEJA, Martin. Zasedání Pracovní skupiny pro oblast vzdělávání Romů. 2019.

    2018

    1. KALEJA, Martin. Czlonek Rady Naukowej. Wydzial Pedagogiczny, Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im J. Dlugosza w Czestochowie, 2018 - 2019.
    2. KALEJA, Martin. Člen vědecké rady časopisu (Member of Scientific Comitee of research journal). Vědecká rada periodika DIAGNOSTIKA A PORADENTSTVÍ v pomáhajících profesích Vědecký recenzovaný časopis, 2018 - 2018.
    3. KALEJA, Martin. Člen vědecké rady fakulty. Člen Rady Naukowej Wydzialu Pedagogicznego Uniwersytetu Humanictyczno-Przyrodniczy im J. Dlugosza w Czestochowie, 2018 - 2019.
    4. KALEJA, Martin. Člen vědeckého výboru mezinárodní konference (Member of International Scientific Committee CER Comparative European Research 2018). International Scientific Committee of CER Comparative European Research 2018, International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries October 29-31, 2018, London, 2018 - 2018.
    5. KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní konference (Member of International Scientific committee). Vědecký výbor mezinárodní konference s názvem Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018, 2018 - 2018.
    6. KALEJA, Martin, Marta KOLAŘÍKOVÁ and Eva ZEZULKOVÁ. Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě. Hl. řešitel Martin Kaleja, 2018.
    7. KALEJA, Martin. K metodologii výzkumu studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání (The Methodology of Research of Study Failure in Higher Education System). In Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. 2018.
    8. KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání (International workshop for academic workers: Multidimensional proporcionality and its contects in the higher education system). 2018.
    9. KALEJA, Martin and Jitka SKOPALOVÁ. Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství (International Scientific Conference of Czech Pedagogical Society: Development of Pedagogues´ Profession and The Other School Workers In School Education System). 2018.
    10. KALEJA, Martin. Předseda Pracovní skupiny pro vzdělávání Romů. Pracovní skupina pro vzdělávání Romů, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Úřad vlády České republiky, 2018.
    11. KALEJA, Martin. Předseda vědeckého výboru (Chairman of Scientific Commitee). Vědecký výbor mezinárodní konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018 - 2018.
    12. KALEJA, Martin. Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice (Reflection of Curricular Content of School Education in the Context of Institutional conditions in the Czech Republic). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2018, vol. 07, No 02, p. 24-30. ISSN 1805-0638.
    13. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Research on Teacher Engagement or on Typology of (Un)Engaged Teachers in Contemporary Education. In Educational Challenges in Central Europe, Olomouc. 2018.
    14. KALEJA, Martin. Slezská univerzita v Opavě jako komunita v realizaci výzkumu Fakulty veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
    15. JANKŮ, Kateřina and Martin KALEJA. Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu (Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research). Online. In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, p. 81-87, 8 pp. ISBN 978-80-87952-25-2.
    16. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga (Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession). Online. In Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, p. 872-879. ISBN 978-80-87952-27-6.
    17. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga (Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
    18. NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Specifika edukace sociálně vyloučených žáků základních škol (Educational specifics of socially excluded pupils in elementary schools). In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, Opava. 2018.
    19. KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ and Dušan JANÁK. Systémová komplementarita (ve) vzdělávání: od teorie obecnosti k realizaci vlastního výzkumu a efektivní intervenci v praxi. In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
    20. KOLAŘÍKOVÁ, Marta and Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání I. (Workhop for students of the first grade and present form of study: Questions and Challenges in Higher Education I.). 2018.
    21. KOLAŘÍKOVÁ, Marta and Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání II. (Workhop for students of the first grade and present form of study: Questions and Challenges in Higher Education II.). 2018.
    22. KALEJA, Martin. Tentokrát jde k tabuli ředitel! In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
    23. JANKŮ, Kateřina and Martin KALEJA. Trilinearita Snoezelenu ve speciálněpedagogickém výzkumu (Trilinearity of Snoezelen in Special Pedagogy Research). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2018, vol. 7, No 01, p. 52-56. ISSN 1805-062X.
    24. KALEJA, Martin. Variability Of The Perception Of Dropping-Out Of Czech Higher Education System. In The International Conference on Research in Education, Teaching and Learning. 2018.
    25. KALEJA, Martin and Martina VACULÍKOVÁ. Výroční mezinárodní vědecká konference ČPdS na Fakultě veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
    26. KALEJA, Martin and Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí (Challenges for the current pedagogical practice in the context of school education of children and pupils from other socio-cultural backgrounds). Online. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, p. 897-905. ISBN 978-80-87952-27-6.
    27. KALEJA, Martin and Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí (Challenges for the current pedagogical practice in the context of school education of children and pupils from other socio-cultural backgrounds). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
    28. KALEJA, Martin and Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí (CHALLENGES FOR THE CURRENT PEDAGOGICAL PRACTICE IN CONTEXT OF SCHOOL EDUCATION OF CHILDREN AND PUPILS FROM OTHER SOCIO-CULTURAL BACKGROUNDS). Online. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky. 2018. ISBN 978-80-87952-27-6.
    29. KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška k tématu Školní asistenti. In Čtvrté metodické setkání školních asistentů v rámci projektu „Podpora inkluze v Moravskoslezském kraji“, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000247. Občanská poradna JEKHETANE - SPOLEČNĚ, Ostrava. 2018.
    30. KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška na téma Obraz dítěte ze znevýhodněného prostředí při vstupu na ZŠ. In Veletrh inkluze. 2. populárně - odborný veletrh na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. 2018.
    31. KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška Úřadu Vlády České republiky k tématu: Impact of Mainstream Education Policy on Roma. In Aktivizace a zmocňování romských aktérů prostřednictvím Národní romské platformy III. Praha: Úřad Vlády České republiky, 12. 06. 2018. 2018.
    32. KALEJA, Martin. Workshop pro pedagogické pracovníky, sociální pracovníky a rodiče k podpoře vzájemné efektivní komunikace (Workshop for Teachers, Social Workers and Parents Focused on Effective Communication). 2018.

    2017

    1. KALEJA, Martin. Editorial. Prologue to the first issue of the third volume of Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, 2017, vol. 3, No 1, p. 7-8. ISSN 2464-5877.
    2. KALEJA, Martin. Editorial Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2017, vol. 3, No 2, p. 7. ISSN 2464-5877.
    3. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání (HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION). In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017, p. 18-26. ISBN 978-80-87952-21-4.
    4. KALEJA, Martin and Marek CETKOVSKÝ. How to Interconnect Research and Development in Educational Practice. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, 2017, vol. 3, No 1, p. 65-67. ISSN 2464-5877.
    5. KALEJA, Martin, Marta KOLAŘÍKOVÁ and Eva ZEZULKOVÁ. Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě. 2017.
    6. ADAMUS, Petr, Eva ZEZULKOVÁ, Martin KALEJA and Petr FRANIOK. Inkluzivní vzdělávání v kontextu proměn českého školství. 2017, 171 pp. ISBN 978-80-7464-884-7.
    7. KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků (Methodological text for pedagogical workers for work with parents of Roma pupils). první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-907005-0-5.
    8. KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky romských žáků základních škol (Methodological text for teachers of Roma pupils at primary schools). první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-905715-9-4.
    9. KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický seminář: Rodina v širších a užších sociálně vědních kontextech (International Thematic Seminar: Family in Wider and Closer Social Sciences Contexts). 2017.
    10. KALEJA, Martin. Niepowodzenia szkolne jako przyczyna niedostosowania społecznego. Krytyczna refleksja obiektywnych i subiektywnych predyktorów (Study Unsuccess as Causality of Social Adaptation. Critical Reflection of Objective and Subjective Predictors). In Horyzonty resocjalizacji: Edukacjam Prewencja, Profilaktyka. 2017.
    11. KALEJA, Martin. Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí. OP VVV Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání (Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood). hl. řešitel Martin Kaleja, 2017.
    12. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky (Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps). In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017, p. 44-51. ISBN 978-80-87952-21-4.
    13. KALEJA, Martin and Eva ŠOTOLOVÁ. Systémový rámec prevence versus dysfunkce rodinných struktur v důsledku drogové dependence (Systemic framework of prevention versus dysfunction of family structures in dependence on drug addiction). In Proměny rodiny - Rodina se závislým jedincem. Family Transformations VII. A family with an addicted individual. 2017.
    14. KALEJA, Martin. Terciární vzdělávání v aplikovaném měnícím se výzkumném schématu (Higher Education in All Time Changing Applied Research Project). In Škola pro všechny aneb interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.
    15. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel? (Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?). In Miriam Prokešová. Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa. 1. vydání. Ostrava: Česká pedagogická společnost, 2017, p. 233-247. ISBN 978-80-905245-6-9.
    16. KALEJA, Martin. Zástupce vedoucího redaktora časopisu Social Pathology and Prevention (Deputy Editor-in Chief of Journal of Social Pathology and Prevention). Social Pathology and Prevention, 2017. ISSN 2464-5877.

    2016

    1. KALEJA, Martin. Czlonek Rady Naukowej (Member of Scientific Comitee). Rada Naukowa Instytutu Nauk Pedagogicznych Wysza Szkola Nauk Spolecznych Pedagogium w Warszawie, 2016 - 2017.
    2. KALEJA, Martin. Člen vědecké rady (Member). Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2016 - 2020.
    3. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu (Drop-out and its Higher Education Context in an Applied Research Project). Online. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICCOLE 2016. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p. 198-208.
    4. KALEJA, Martin and Marta KOLAŘÍKOVÁ. Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě (Indicators determining the failure of tertiary education students at SU in Opava). hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
    5. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Preparedness of Czech Primary School Teachers for Inclusive Primary Education. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2016, vol. 9, No 1, p. 101-132, 34 pp. ISSN 2543-8409.
    6. KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR and Marie VÍTKOVÁ. Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood). hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
    7. KALEJA, Martin. Sociálně exkludované rodinné prostředí žáka, aneb není jedno kde a jak. In Proměny rodiny VI. „Rodina a chudoba“. 2016.
    8. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Školská inkluze versus exkluze : vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření. Vydání první. Ostrava, 2016, 112 pp. ISBN 978-80-7464-840-3.
    9. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Školská inkluze versus exkluze : vybrané kontexty vzdělávání sociálně vyloučených dětí a žáků s potřebou podpůrných opatření. Vydání první. Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2016, 112 pp. ISBN 978-80-7464-840-3.
    10. ZEZULKOVÁ, Eva and Martin KALEJA. The preparedness of pupils in primary school education to use reading as a tool of knowledge. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2016, vol. 10, No 2, p. 11-40. ISSN 2543-8409.

    2015

    1. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION (CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION2340-1117). In EDULEARN15 Proceedings. 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain: IATED, 2015, p. 8375-8385. ISBN 978-84-606-8243-1.
    2. KALEJA, Martin. Člen pracovní skupiny RVZRM (Member of work group). Pracovní skupina pro vzdělávání Romů při Radě Vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny, 2015.
    3. KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Petr ADAMUS and Pavel MÜHLPACHR. Etnografie školy jako edukační realita současnosti (School Etnography as a reality of current education). Vydání první. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2015, 115 pp. ISBN 978-80-7510-192-1.
    4. KALEJA, Martin. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze ((Un) prepared Teacher and Pupil in an Environment of Social Exclusion). Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2015, 109 pp. vydání první. ISBN 978-80-7510-160-0.
    5. KALEJA, Martin, Marta KOLAŘÍKOVÁ and Dušan JANÁK. Sociologický monitoring vzdělanostních vstupů a výstupů dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice , ESF OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. hl. řešitel Martin Kaleja, 2015.
    6. ADAMUS, Petr, Petr FRANIOK, Martin KALEJA and Eva ZEZULKOVÁ. Vzdělávací strategie v edukaci vybraných skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2015, 131 pp. ISBN 978-80-7464-798-7.

    2014

    1. KALEJA, Martin. Člen Rady vlády pro záležitosti romské menšiny (Member). Rada Vlády pro záležitosti romské menšiny, 2014 - 2019.
    2. KALEJA, Martin. Determinanty edukace sociálně vyloučených žáků z pohledu speciální pedagogiky. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 247 pp. ISBN 978-80-7464-544-0.
    3. KALEJA, Martin. Edukace dětí předškolního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-7464-630-0.
    4. KALEJA, Martin. Inkluzivní dimenze primárního a sekundárního vzdělávání ve speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-7464-692-8.
    5. KALEJA, Martin. Inkluzivní dimenze primárního a sekundárního vzdělávání ve speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-7464-692-8.
    6. KALEJA, Martin and Taťána GÖBELOVÁ. Inkluzivní vzdělávání žáků mladšího školního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 264 pp. ISBN 978-80-7464-674-4.
    7. KALEJA, Martin and Taťána GÖBELOVÁ. Inkluzivní vzdělávání žáků mladšího školního věku se speciálními vzdělávacími potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 264 pp. ISBN 978-80-7464-674-4.
    8. KJUČUKOV, Christo Slavov, Martin KALEJA and Milan SAMKO. Linguistic, cultural and educational issues of Roma. 2014, 321 pp. Roma, 01. ISBN 978-3-86288-582-4.
    9. KJUČUKOV, Christo Slavov, Martin KALEJA and Milan SAMKO. Linguistic, cultural and educational issues of Roma. Muechen: LINCOM GmbH, 2014, 321 pp. Roma, 01. ISBN 978-3-86288-582-4.
    10. KALEJA, Martin, Andrea PREČUCHOVÁ ŠTEFANOVIČOVÁ, Monika ŠULOVSKÁ and Dorota SMETANOVÁ. Prejavy správania u vybraných skupín žiakov základných škôl (Manifestations of behavior in selected groups of primary school pupils). Prvé vydanie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, 2014, 135 pp. ISBN 978-80-89726-17-2.
    11. KALEJA, Martin, Andrea PREČUCHOVÁ ŠTEFANOVIČOVÁ, Monika ŠULOVSKÁ and Dorota SMETANOVÁ. Prejavy správania u vybraných skupín žiakov základných škôl. Prvé vydanie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, 2014, 135 pp. ISBN 978-80-89726-17-2.
    12. KALEJA, Martin, Andrea PREČUCHOVÁ ŠTEFANOVIČOVÁ and Monika ŠULOVSKÁ. Problémové správanie verzus poruchy správania u žiakov základných škôl (Problematic behavior vs. behavioral disorders in primary school pupils). Prvé vydanie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, Pedagogická fakulta, 2014, 126 pp. ISBN 978-80-89726-18-9.
    13. KALEJA, Martin, Andrea PREČUCHOVÁ ŠTEFANOVIČOVÁ and Monika ŠULOVSKÁ. Problémové správanie verzus poruchy správania u žiakov základných škôl. Prvé vydanie. 2014, 126 pp. ISBN 978-80-89726-18-9.
    14. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech : předškolní a základní vzdělávání. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 198 pp. ISBN 978-80-7464-659-1.
    15. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Sborník příspěvků z vědecké konference s mezinárodní účastí Inkluzivní vzdělávání v globálních a v užších kontextech : terciární vzdělávání - otázky k inkluzi : [4.12.2014]. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2014, 200 pp. ISBN 978-80-7464-660-7.
    16. KJUČUKOV, Christo Slavov, Martin KALEJA and Milan SAMKO. Selected questions about socially excluded Roma people in the context of education. In Linguistic, cultural and educational issues of Roma. München: LINCOM GmbH, 2014, 321 pp. Roma, 01. ISBN 978-3-86288-582-4.
    17. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. School education of Roma socially disadvantaged pupils in the Czech Republic : basic description of the current situation. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Education, 2014, 100 pp. ISBN 978-80-7464-629-4.

    2013

    1. KALEJA, Martin and Igor HAMPL. Asistence žákům a studentům se speciálními vzdělávacími potřebami. Vyd. 2., upr. a aktualiz. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2013, 1 pp. ISBN 978-80-7464-292-0.
    2. KALEJA, Martin. Budování rovného přístupu v terciárním vzdělávání studentů se specifickými (vzdělávacími) potřebami. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, 199 pp. ISBN 978-80-7464-475-7.
    3. KALEJA, Martin. Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, 122 pp. ISBN 978-80-7464-233-3.
    4. KALEJA, Martin. Etopedická propedeutika v inkluzivní speciální pedagogice. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2013, 264 pp. ISBN 978-80-7464-396-5.

    2012

    1. KALEJA, Martin. Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego. In Zenona Gajdzica; Izabela Bieńkowska. Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej. Kraków - Katowice. Impuls, 2012, p. 101-108.
    2. KALEJA, Martin. Podpora terciárního vzdělávání studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Ostravské univerzitě v Ostravě. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012, 110 pp. ISBN 978-80-7464-174-9.
    3. KALEJA, Martin. Romové - otázky a odpovědi v českém a slovenském kontextu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2012, 202 pp. ISBN 978-80-7464-175-6.
    4. KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. The context of special educational needs of selected pupils in primary education. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty, 2012, 94 pp. ISBN 978-80-7464-171-8.

    2011

    1. KALEJA, Martin. Etopedicky zaměřená intervence na základních školách v Ostravě. In Reflexe současných trendů ve speciální pedagogice : sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-942-1.
    2. KALEJA, Martin. Romové a škola versus rodiče a žáci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011, 162 pp. ISBN 978-80-7368-943-8.
    3. KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ and Petr FRANIOK. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011, 116 pp. ISBN 978-80-7464-022-3.
    4. KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ and Petr FRANIOK. Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v pedagogické komunikaci. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2011, 116 pp. ISBN 978-80-7464-022-3.

    2010

    1. KALEJA, Martin. Romské dítě (žák) ze sociálně vyloučených a sociálním vyloučením ohrožených lokalit jako dítě v riziku. In Inkluze versus exkluze - dilema sociální patologie. 1. vyd. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2010, p. 71-79. Sociopedie. ISBN 978-80-87182-12-3.
    2. KALEJA, Martin. Sociální a multikulturní aspekty v edukační relaci v kontextu romských žáků. In NOSKOVÁ, Helena – BEDNAŘÍK, Petr (eds.). Národnostní menšiny, multikulturalita, vzdělávání. první. Praha: Ústav pro soudobé dějiny AV ČR, v.v.i., 2010, p. 195-200, 5 pp. ISBN 978-80-7285-129-4.
    3. FRANIOK, Petr, Martin KALEJA and Eva ZEZULKOVÁ. Transformace speciálních vzdělávacích potřeb v kontextu kurikulárních dokumentů. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2010, 124 pp. ISBN 978-80-7368-921-6.

    2009

    1. KALEJA, Martin and Jan KNEJP. Mluvme o Romech = Aven vakeras pal o Roma. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2009, 199 pp. ISBN 978-80-7368-708-3.
    2. KALEJA, Martin. Vybrané faktory ovlivňující komunikaci mezi učitelem a romským žákem. In Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním = Education of Socially Disadvantaged Students ; Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami = Education of Pupils with Special Educational Needs : sborník z konference s mezinárodní účastí. Brno: Paido, 2009, 157 pp. ISBN 978-80-7315-188-1.
    3. KALEJA, Martin. Výchovně vzdělávací proces v primární škole v kontextu romských žáků jako žáků se sociálním znevýhodněním (Educational Process in Primary School in the Context of Romani Pupil as a Pupil with Social Disadvantage). In Symposium sociální pedagogiky na PdF MU 2. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-4945-1.

    2008

    1. KALEJA, Martin. Současná romská rodina v dimenzi sociální pedagogiky (Current Roma Family in the Dimesion of Social Pedagogy). In Symposium sociální pedagogiky na PdF MU. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 189-204, 7 pp. ISBN 978-80-210-4676-4.
Display details
Displayed: 15/2/2025 08:27