Informační systém SU

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2021

  1. BAUEROVÁ, Radka a Veronika BRACINÍKOVÁ. Customer’s Choice of Purchasing Channel: Do Channel Characteristic, Brand, and Loyalty Matter When Shopping in Hybrid Retailers? Sustainability (Switzerland). 2021, roč. 13, č. 5, s. 1-18. ISSN 2071-1050. doi:10.3390/su13052453.
  2. STARZYCZNÁ, Halina a Radka BAUEROVÁ. Ekonomika obchodu: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021.
  3. BAUEROVÁ, Radka a Lucie VAVRUŠKOVÁ. Changes in Online Grocery Shopping: The New Normal for Generation Z? Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of SS. Cyril and Methodius, 2021. s. 15-25. ISBN 978-80-572-0220-2.
  4. DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK a Radim DOLÁK. International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. In Proceedings. Karviná: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karvina, 2021. ISBN 978-80-7510-456-4.
  5. KOPŘIVOVÁ, Veronika a Radka BAUEROVÁ. Marketplace behaviour: who are the Czech Millennials? Forum Scientiae Oeconomia. Dąbrowa Górnicza: Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB, 2021, roč. 9, č. 3, s. 43-57. ISSN 2300-5947. doi:10.23762/FSo_VoL9_no.
  6. BAUEROVÁ, Radka. Mezinárodní obchodní operace: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021. 201 s.
  7. STARZYCZNÁ, Halina a Radka BAUEROVÁ. Obchodní organizace: Distanční studijní text. Karviná: Slezská univerzita v Opavě Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021. ISBN 978-80-7510-448-9.
  8. BAUEROVÁ, Radka. ONLINE GROCERY SHOPPING IS A PRIVILEGE OF MILLENNIAL CUSTOMERS. STILL TRUTH IN COVID-19 PANDEMIC? Acta academica karviniensia. Karviná, 2021, roč. 21, č. 1, s. 15-28. ISSN 2533-7610. doi:10.25142/aak.2021.002.
  9. BARTÓK, Ottó, Vratislav KOZÁK a Radka BAUEROVÁ. Online grocery shopping: the customers´ perspective in the Czech Republic. EQUILIBRIUM. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. Torun: INST ECONOMIC RESEARCH-POLAND, 2021, roč. 16, č. 3, s. 679-695. ISSN 1689-765X. doi:10.24136/eq.2021.025.
  10. DUHÁČEK ŠEBESTOVÁ, Jarmila, Roman ŠPERKA, Petr SUCHÁNEK, Šárka ČEMERKOVÁ, Žaneta RYLKOVÁ, Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Radka BAUEROVÁ, Jiří MAZUREK a Radim DOLÁK. 3rd International conference on decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Conference Proceedings. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2021. 710 s. ISBN 978-80-7510-457-1.
  11. 2020

  12. BAUEROVÁ, Radka a Šárka ZAPLETALOVÁ. CUSTOMERS´ SHOPPING BEHAVIOUR IN OGS: CHENGES CAUSED BY COVID-19. In Ing. Pavel Ondra. DOKBAT 2020 - 16th Annual International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers (Vol. 16). 16th. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, Faculty of Management and Economics, 2020. s. 34-48. ISBN 978-80-7454-935-9. doi:10.7441/dokbat.2020.
  13. ZAPLETALOVÁ, Šárka a Radka BAUEROVÁ. The Role of Strategic Planning in SMEs in Times of Turbulent Changes: Perspective of Czech Retail Enterprises. In Soukupová Nikola. Proceedings of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM Business Cycles – more than Economic Phenomena. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, 2020. s. 150-154. ISBN 978-80-7394-824-5.
  14. KLEPEK, Martin a Radka BAUEROVÁ. Why do retail customers hesitate for shopping grocery online? Technological and Economic Development of Economy. 2020, roč. 26, č. 6, s. 1444-1462. ISSN 2029-4913. doi:10.3846/tede.2020.13970.
  15. 2019

  16. MATUŠÍNSKÁ, Kateřina, Martin KLEPEK, Halina STARZYCZNÁ, Michal STOKLASA, Radka BAUEROVÁ, Veronika BRACINÍKOVÁ, Adéla LANGEROVÁ a Radka KUBALOVÁ. Akceptace technologie z pohledu marketingových nástrojů. 1. vydání. Praha: Professional Publishing s.r.o., 2019. 152 s. ISBN 978-80-88260-36-3.
  17. BAUEROVÁ, Radka. CUSTOMERS´ PERSPECTIVE OF NEW TECHNOLOGIES IN GROCERY RETAILING. In Šperka, R., P. Suchánek, J. Šebestová, Ž. Rylková, K. Matušínská, J. Mazurek, Š. Čemerková, R. Dolák. 2 nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2019. s. 17-26. ISBN 978-80-7510-339-0.
  18. BAUEROVÁ, Radka. Online Grocery Shopping Acceptance : The Impact on the Perception of New Technologies and Loyalty in Retailing. Central European Business Review. 2019, roč. 8, č. 3, s. 18-34. ISSN 1805-4854. doi:10.18267/j.cebr.216.
  19. BAUEROVÁ, Radka. The Development and Perspective of Online Shopping in Connection with Technology Acceptance. Economics Management Innovation. 2019, roč. 11, č. 3, s. 52-63. ISSN 1805-353X.
  20. 2018

  21. BAUEROVÁ, Radka. Are online sales affected by demographic factors in the Czech Republic? Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2018, roč. 18, č. 1, s. 5-16. ISSN 1212-415X. doi:10.25142/aak.2018.001.
  22. BAUEROVÁ, Radka. Consumers´ decision-making in online grocery shopping: The impact of services and delivery conditions. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2018, roč. 66, č. 5, s. 1239-1247. ISSN 1211-8516. doi:10.11118/actaun201866051239.
  23. BAUEROVÁ, Radka. Evaluation of Online Grocery Shopping Based on the Hype Curve Concept. In GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES. Žilina: Univerzity of Zilina, 2018. s. 1959-1966. ISBN 978-80-8154-249-7.
  24. BAUEROVÁ, Radka. Changes in Marketing Management of Companies Due to the Development of the Internet. Economics Management Innovation. 2018, roč. 10, č. 2, s. 64-73. ISSN 1805-353X.
  25. BAUEROVÁ, Radka a Martin KLEPEK. Technology acceptance as a determinant of online grocery shopping adoption. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis. 2018, roč. 66, č. 3, s. 737-746. ISSN 1211-8516. doi:10.11118/actaun201866030737.
  26. BAUEROVÁ, Radka a Martin KLEPEK. The Digitalization of a Grocery Shopping from a Generation Perspective. In L. CABYOVA, R. RYBANSKY and Z. BEZAKOVA,. Proceedings of the Annual International Scientific Conference Marketing Identity 2018: Digital Mirrors. Trnava: Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava, 2018. s. 243-255. ISBN 978-80-8105-985-8.
  27. 2017

  28. BAUEROVÁ, Radka. EXISTING APPROACHES TO BUSINESS EXCELLENCE MODELS. In Proceedings of 10th International Scientific Conference "Karviná Ph.D. Conference on Business and Economics. Karviná: SU OPF Karviná, 2017. s. 1-12. ISBN 978-80-7510-265-2.
  29. BAUEROVÁ, Radka a Martin KLEPEK. Factors Influencing Decision Making Process Between E-tail and Retail Purchasing Format. In Conference Proceedings from International Scientific Conference Marketing Identity 2017. Neuveden: Faculty of Mass Media Communication, 2017. s. 37-49. ISBN 978-80-8105-917-9.
  30. BAUEROVÁ, Radka. TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN ONLINE SHOPPING: A LITERATURE REVIEW. In Decision making for Small and Medium Sized Enterprises. Karviná: SU OPF Karviná, 2017. s. 10-18. ISBN 978-80-7510-243-0.
  31. ADÁMEK, Pavel, Radka BAUEROVÁ, Jana KADLUBCOVÁ a Šárka ZAPLETALOVÁ. The Decision Making on Strategy in the Context of Business Excellence Models: The Performance and Strategy. In International Conference on Decision Making for Small and Meidum-Sized Enterprises. Conference Proceedings. Karviná: Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2017. s. 1-9, 8 s. ISBN 978-80-7510-243-0.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 28. 9. 2022 11:28