Informační systém SU

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Yveta ODSTRČILÍKOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN, Kristína PAPAJOVÁ, Petra VOLNÁ, Kristína TKÁČOVÁ, Terézia HARČARÍKOVÁ, Ľudmila MAJERNÍKOVÁ, Andrea OBROČNÍKOVÁ, Hana RYŠLAVÁ, Zuzana PALOUNKOVÁ, Helena ŘÍHOVÁ, Markéta HEINZOVÁ, Beata ZAJĘCKA, Daniel TOPINKA, Jakub JANAS, Alexandra HONOVÁ, Aida URREA-MONCLÚS a M. Àngels BALSELLS BAILÓN. CURRENT QUESTIONS OF SPECIAL EDUCATION : PARENTAL RESILIENCE AND SUPPORT IN RAISING CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik v Opavě, 2023, 158 s. ISBN 978-80-7510-567-7.
      RIV/47813059:19510/23:A0000507 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Odstrčilíková, Yveta (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Papajová, Kristína (203 Česká republika, domácí) -- Volná, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Tkáčová, Kristína (703 Slovensko) -- Harčaríková, Terézia (703 Slovensko) -- Majerníková, Ľudmila (703 Slovensko) -- Obročníková, Andrea (703 Slovensko) -- Ryšlavá, Hana (203 Česká republika) -- Palounková, Zuzana (203 Česká republika) -- Říhová, Helena (203 Česká republika) -- Heinzová, Markéta (203 Česká republika) -- Zajęcka, Beata (616 Polsko) -- Topinka, Daniel (203 Česká republika) -- Janas, Jakub (203 Česká republika) -- Honová, Alexandra (203 Česká republika) -- Urrea-Monclús, Aida (724 Španělsko) -- Balsells Bailón, M. Àngels (724 Španělsko)
      Klíčová slova anglicky: Parents’ resilience; social disadvantage;school failure; problem behaviour; risk behaviour; family-school cooperation; recidivists in prisons; education of pupils; school achievement and failure; family role in education

      Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 09:33.
    2. JANKŮ, Kateřina, Agnieszka SMROKOWSKA-REICHMANN, Ramona RIBES CASTELLS, María JOSÉ CID RODRIGUEZ, Eduardo BLANCO, Eva JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Implementation of Snoezelen - MSE in the Czech republic, Poland and Catalonia. Opava: Faculty of Public Policies, Silesian University in Opava, 2023, 298 s. 1. ISBN 978-80-7510-560-8.
      RIV/47813059:19510/23:A0000481 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Janků, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí) -- Smrokowska-Reichmann, Agnieszka (616 Polsko) -- Ribes Castells, Ramona (724 Španělsko) -- José Cid Rodriguez, María (724 Španělsko) -- Blanco, Eduardo (724 Španělsko) -- Janků, Eva (203 Česká republika) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Multisensory environment; Snoezelen; priciples of Snoezelen; therapeutical method; supportive method; special education; psychology; occupational therapy

      Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 11:34.
    3. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. Online. In IATED. INTED2023 Proceedings 17th International Technology, Education and Development Conference Valencia, Spain. 6-8 March, 2023. Valencia, Spain: IATED, 2023, s. 1651-1657. ISBN 978-84-09-49026-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2023.0464.
      URL
      Název anglicky: Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior
      RIV/47813059:19510/23:A0000470 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
      Zezulková, Eva (203 Česká republika, garant, domácí) -- Janků, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: primary prevention; risky behaviour; primary schools; pupils; preventive programs; school counselling offices

      Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 5. 4. 2024 10:53.
    4. ZEZULKOVÁ, Eva, Kateřina JANKŮ, Jarmila PIPEKOVÁ a Jan VIKTORIN. Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior. In INTED2023: 17th annual International Technology, Education and Development Conference. 2023.
      URL
      Název česky: Vybrané aspekty přístupů základních škol k primární prevenci rizikového chování žáků
      Název anglicky: Selected Aspects of Elementary Schools' Approaches to the Primary Prevention of Pupils' Risky Behavior
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: primary prevention; risky behaviour; primary schools; pupils; preventive programs; school counselling offices
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Eva Zezulková, Ph.D., učo 50964. Změněno: 27. 2. 2024 12:16.
    5. VIKTORIN, Jan. Specific learning disabilities. Online. In Reference Module in Neuroscience and Biobehavioral Psychology. 1. edition. Missouri: Elsevier, 2023. ISBN 978-0-12-809324-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/B978-0-323-96023-6.00066-X.
      URL
      Název anglicky: Specific learning disabilities
      angličtina. Spojené státy.
      Klíčová slova anglicky: Specific learning disabilities; Dyslexia; Dysgraphia; Dysorthographia; Dyscalculia; Etiology; Personality; Intervention; Executive functions; Planning; E-learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 4. 2. 2024 13:42.
    6. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. The point of an intact sibling in the family of an individual with Down syndrome. Online. In Zezulková, E., Janků, K. (eds.). Current Questions of Special Education: Parental Resilience and Support in Raising Children with Special Needs. 1. vydání. Opava: Silesian University, 2023, s. 15-32. ISBN 978-80-7510-567-7.
      URL
      Název anglicky: The point of an intact sibling in the family of an individual with Down syndrome
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: siblings; family; relationship; Down syndrome; intellectual disability; social inclusion
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Lucie Chmelařová, učo 50152. Změněno: 28. 2. 2024 21:16.

    2022

    1. VIKTORIN, Jan. Downův syndrom: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 101 s.
      Název česky: Downův syndrom: Distanční studijní text
      Název anglicky: Down syndrome: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Chromosomal aberrations, physiognomic peculiarities, health problems, nondisjunction, translocation, mosaic, non-invasive examination, invasive examination, protected housing, supported employment, protected labor market, leisure, family, non-governmental non-profit organizations, Down's syndrome, a pupil with Down syndrome, special elementary school, alternative and augmentative communication, writing, reading, therapy, motor skills

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:03.
    2. VIKTORIN, Jan. Kreativita u dětí a žáků s dyslexií. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2022, roč. 11, č. 1, s. 89-101. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Kreativita u dětí a žáků s dyslexií
      Název anglicky: Creativity in Children and Students with Dyslexia
      RIV/47813059:19510/22:A0000353 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 17. 2. 2022 13:42.
    3. VIKTORIN, Jan. Poradenství a intervence u žáků se specifickými poruchami učení: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 118 s.
      Název česky: Poradenství a intervence u žáků se specifickými poruchami učení: Distanční studijní text
      Název anglicky: Counseling and intervention for pupils with specific learning disabilities: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Specific learning disabilities, dyslexia, dysgraphia, dysorthographia, dyscalculia, individual educational plan, support measures, school counseling facility, school counseling workplace, individualization, differentiation, school, teacher, family environment, learning strategies, partial function deficits, attention deficit hyperactivity disorder, personality, school special educator, Educational and Psychological Counselling, diagnostics, diagnostic tests, reeducation, stimulation, intervention and stimulation programs

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:04.
    4. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Postavení intaktního sourozence v rodině s jedincem s Downovým syndromem. In Proměny rodiny XI. Výzvy 21. století pro pomáhající profese. 2022.
      Název česky: Postavení intaktního sourozence v rodině s jedincem s Downovým syndromem
      čeština. Česká republika.
      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 25. 11. 2022 23:11.
    5. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Psychopedie: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 97 s.
      Název česky: Psychopedie: Distanční studijní text
      Název anglicky: Psychopedia: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Psychopedia, pedagogy of people with intellectual disabilities, mental retardation, intellectual disability, etiology and classification of intellectual disability, degrees of intellectual disability, personality specifics of people with intellectual disabilities, family and child with intellectual disabilities, education of children and pupils with intellectual disabilities, educational system, counseling system, early intervention, social service of early intervention, basics of general didactics, didactic principles, teaching methods, teaching forms, Down syndrome, physiognomic peculiarities, health problems, nondisjunction, translocation, mosaic

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:04.
    6. FAJMONOVÁ, Tereza a Jan VIKTORIN. Pupils' View on Socio-Pathological Phenomena. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2022, roč. 8, č. 1, s. 31-55. ISSN 2464-5877.
      URL
      RIV/47813059:19510/22:A0000473 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Fajmonová, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: socio-pathological phenomena; bullying; truancy; aggressive behavior; pupils with mild intellectual disabilities; prevention
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 6. 2023 14:48.
    7. VIKTORIN, Jan. Reedukace specifických poruch učení: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 112 s.
      Název česky: Reedukace specifických poruch učení: Distanční studijní text
      Název anglicky: Reeducation of specific learning disabilities: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Reeducation, principles of reeducation, areas of reeducation, reeducation lessons, visual perception, visual differentiation, auditory perception, reproduction and perception of rhythm, reeducation dyslexia, observation method, reeduction dysgraphia, graphomotor training, reeducation dysorthographia, compensation, prognosis, reeducation dyscalculia, reeducation dyspraxia

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:04.
    8. VIKTORIN, Jan. Social Barriers of Pupils and Students with Specific Learning Disabilities. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2022, roč. 11, č. 1, s. 171-188. ISSN 2543-7585.
      URL
      RIV/47813059:19510/22:A0000379 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; social barriers; specific learning disabilities; pupils; teachers; family
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 29. 6. 2022 22:20.
    9. VIKTORIN, Jan. Speciálněpedagogická diagnostika: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2022, 113 s.
      Název česky: Speciálněpedagogická diagnostika: Distanční studijní text
      Název anglicky: Special pedagogical diagnostics: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Diagnostics, supportive diagnostics, clinical methods, test methods, diagnostics of early and preschool age, diagnostics of school age, diagnostics in adulthood, diagnostics in old age, drawing, laterality, intellectual abilities, socialization, motor development, communication ability, diagnostics of school maturity, professional diagnostics orientation

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:04.

    2021

    1. VIKTORIN, Jan. Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools. In VIIIth International Conference Word in Education: Good Practices and Challenges Regarding the Fostering of Resilience in Schools. 2021.
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; perception-motor functions; pupil with mild intellectual disability; teachers; educational process
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Jana Tamfalová, učo 50913. Změněno: 7. 4. 2022 08:03.
    2. VIKTORIN, Jan. Creativity in Children and Pupils With Dyslexia. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2021, roč. 10, č. 2, s. 15-34. ISSN 2543-7585.
      URL
      RIV/47813059:19510/21:A0000331 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; creativity; dyslexia; originality of thinking; positive aspects
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 29. 12. 2021 09:52.
    3. VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2021, 172 s. ISBN 978-80-7510-489-2.
      Název česky: Inkluzivní vzdělávání a speciálněpedagogická podpora žáků s lehkým mentálním postižením
      Název anglicky: Inclusive education and special pedagogical support for pupils with mild intellectual disabilities
      RIV/47813059:19510/21:A0000358 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; mild intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teachers; support measures; teaching process; teaching methods; organizational forms; didactic aids; special pedagogical support; school special educator
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 6. 4. 2022 11:10.
    4. VIKTORIN, Jan. Metodologie speciálněpedagogického výzkumu: Distanční studijní text. 1. vyd. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, 2021, 139 s.
      Název česky: Metodologie speciálněpedagogického výzkumu: Distanční studijní text
      Název anglicky: Methodology of special educational research: Distance study text
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Methodology, research, ethics, qualitative research, quantitative research, research preparation, language barriers, professional text strategy, hypothesis, validity, reliability, population, sample, questionnaire, non-intrusive techniques, grounded theory, case study, ethnography, biographical design, observation, interview, focus group, data analysis

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 14. 3. 2023 10:05.
    5. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 41-53. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Percepčně-motorické schopnosti u dětí a žáků s lehkým mentálním postižením
      Název anglicky: Perceptual-Motor Skills in Children and Pupils with Mild Intellectual Disabilities
      RIV/47813059:19510/21:A0000271 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; perceptual motor skills; mild intellectual disability; children; pupils
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:58.
    6. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 77-99. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Podpůrná opatření uplatňovaná při vzdělávání žáků s odlišným kulturním prostředím a jinými životními podmínkami ve školách hlavního vzdělávacího proudu
      Název anglicky: Supportive Measures Applied in Education of Pupils with Different Cultural Environment and Other Living Conditions in Mainstream Schools
      RIV/47813059:19510/21:A0000272 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; supportive measures; pupil with different cultural environment and other living conditions; counselling; primary school; family
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:58.
    7. PIPEKOVÁ, Jarmila a Jan VIKTORIN. Positive Impact of the Snoezelen Concept on Children and Pupils with Health Disabilities. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2021, roč. 7, č. 1, s. 11-33. ISSN 2464-5877.
      URL
      RIV/47813059:19510/21:A0000338 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; Snoezelen; pupil with intellectual disability; pupil with autism spectrum disorder; pupil with multiple disabilities; special primary school
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 10. 1. 2022 13:05.
    8. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 2, s. 66-86. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Postoje pedagogů k inkluzivnímu vzdělávání žáků s chronickým onemocněním
      Název anglicky: Teachers‘ Attitudes towards Inclusive Education of Pupils with Chronic Diseases
      RIV/47813059:19510/21:A0000310 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teachers; inclusion; inclusive education; chronic diseases; epilepsy; family
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:58.
    9. DOSTALOVÁ, Eva, Lucie LOOSOVÁ a Jan VIKTORIN. Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 1, s. 54-67. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Přístup učitelů české základní školy k rozvoji zrakové a sluchové percepce žáků s lehkým mentálním postižením
      Název anglicky: Czech Primary School Teachers’ Attitudes towards Development of Visual and Auditory Perception of Pupils with Mild Intellectual Disabilities
      RIV/47813059:19510/21:A0000273 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Loosová, Lucie (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: mild intellectual disability; pupils; development; perceptual-motor functions; teachers; primary school
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:58.
    10. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2021, roč. 10, č. 2, s. 53-65. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Sociální bariéry u žáků a studentů se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Social Barriers of Pupils and Students with Specific Learning Disabilities
      RIV/47813059:19510/21:A0000309 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; social barriers; specific learning disabilities; pupils; teachers; family
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:59.

    2020

    1. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. František Bakule – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 138-151. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: František Bakule – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice
      Název anglicky: František Bakule – One of the Main Representatives of Somatopaedia in the Czech Republic
      RIV/47813059:19510/20:A0000246 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: somatopaedia; physical impairment; upbringing; František Bakule; biographical data; published activity
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:59.
    2. LOOSOVÁ, Lucie a Jan VIKTORIN. Perceptual Motor Skills in Children and Pupils with Mild Intellectual Disabilities. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2020, roč. 9, č. 2, s. 79-95. ISSN 2543-7585.
      URL
      RIV/47813059:19510/20:A0000258 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Loosová, Lucie (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literature review; perceptual motor skills; mild intellectual disability; children; pupils
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 1. 1. 2021 13:25.
    3. VIKTORIN, Jan. Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 137 s. ISBN 978-80-7510-424-3.
      Název česky: Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
      Název anglicky: Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools
      RIV/47813059:19510/20:A0000266 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 4. 2. 2021 16:54.
    4. VIKTORIN, Jan. Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 137 s. ISBN 978-80-7510-425-0.
      odborná kniha
      Název česky: Přístup k rozvoji percepčně-motorických funkcí u žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách
      Název anglicky: Approach to the Development of Perception-motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; perception-motor functions; supportive measures; pupil with mild intellectual disability; conditions of the education; school counselling centre; school counselling facility; teachers; educational process
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 18. 11. 2021 12:10.
    5. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 106 s. ISBN 978-80-7510-422-9.
      Název česky: Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
      Název anglicky: Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools
      RIV/47813059:19510/20:A0000268 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:56.
    6. DOSTALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita, 2020, 106 s. ISBN 978-80-7510-423-6.
      odborná kniha
      Název česky: Přístupy a strategie ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základních školách hlavního vzdělávacího proudu
      Název anglicky: Approaches and Strategies in the Education of Pupils with Specific Learning Disabilities in Mainstream Primary Schools
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with specific learning disabilities; classification of specific learning disabilities; teachers; supportive measures; approaches and strategies in education; participating school subjects; educational process
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 21:57.
    7. VIKTORIN, Jan. Snoezelen in Theory, Practice and Research. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2020, roč. 6, č. 2, s. 57-58. ISSN 2464-5877.
      URL
      Název česky: Snoezelen v teorii, v praxi a ve výzkumu
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Snoezelen; multiple disability; special primary school; education
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 1. 12. 2021 18:17.
    8. LOOSOVÁ, Lucie a Jan VIKTORIN. Teachers’ Awareness of the Development of Perceptual Motor Functions in Pupils with Mild Intellectual Disabilities at a Primary School in the Czech Republic. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2020, roč. 9, č. 2, s. 97-119. ISSN 2543-7585.
      URL
      RIV/47813059:19510/20:A0000259 Článek v odborném periodiku. angličtina. Polsko.
      Loosová, Lucie (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: mild intellectual disability; pupils; development; perceptual motor functions; teachers; primary school
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 1. 1. 2021 13:25.
    9. VIKTORIN, Jan. The Reading Process and Its Regularities in the Education of Pupils with Dyslexia. In VIIth International Conference Word in Education: Good Word, Bad Word, No Word. 2020.
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: reading; reading process; reading literacy; dyslexia; reeducation
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 7. 7. 2021 10:00.
    10. DOSTALOVÁ, Eva, Soňa PAPŠOVÁ a Jan VIKTORIN. Využitie metód a princípov v neformálnom vzdelávaní žiakov s odlišnými životnými a kultúrnymi podmienkami na Slovensku. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 39-57. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Využitie metód a princípov v neformálnom vzdelávaní žiakov s odlišnými životnými a kultúrnymi podmienkami na Slovensku
      Název anglicky: Relationship of the Intact Individual to his (her) Sibling with Down Syndrome
      RIV/47813059:19510/20:A0000248 Článek v odborném periodiku. slovenština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Papšová, Soňa (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: non-formal education; pupils with different living and cultural conditions; Roma people; key competences; impacts on education; institutions of non-formal education
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 22:00.
    11. DOSTALOVÁ, Eva, Anna KRATOCHVÍLOVÁ a Jan VIKTORIN. Vztah intaktního jedince k jeho sourozenci s Downovým syndromem. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, roč. 9, č. 2, s. 98-112. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Vztah intaktního jedince k jeho sourozenci s Downovým syndromem
      Název anglicky: Relationship of the Intact Individual to his (her) Sibling with Down Syndrome
      RIV/47813059:19510/20:A0000247 Článek v odborném periodiku. čeština. Slovensko.
      Dostalová, Eva (203 Česká republika) -- Kratochvílová, Anna (203 Česká republika) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Down syndrome; relationship; siblings; family; social inclusion; intellectual disability
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 22:00.

    2019

    1. VIKTORIN, Jan. Cena děkana PdF MU za významný tvůrčí čin. 2019.
      Název anglicky: Dean's Award of the FE MU for Significant Creative Activity
      čeština. Česká republika.
      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 16:35.
    2. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Jan Chlup – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 2, s. 152-166. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Jan Chlup – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice
      Název anglicky: Jan Chlup – One of the Main Representatives of Somatopaedia in the Czech Republic
      čeština. obsah podléhá obchodnímu tajemství.
      Klíčová slova anglicky: somatopaedia; physical impairment; institutional care; Jan Chlup; biographical data; publication activity
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 22. 1. 2024 22:01.
    3. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 2, s. 65-78. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Názory české veřejnosti na inkluzivní vzdělávání žáků s chronickým onemocněním
      Název anglicky: The Views of the Czech Public on Inclusive Education of Students with Chronic diseases
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; inclusive education; student with special educational needs; health disadvantage; chronic disease; epilepsy
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:27.
    4. VIKTORIN, Jan a Monika WINKLEROVÁ. Názory rodičů na využívání počítačových her a aplikací u žáků s poruchou autistického spektra v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 1, s. 88-103. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Názory rodičů na využívání počítačových her a aplikací u žáků s poruchou autistického spektra v České republice
      Název anglicky: Parent's Views on the Use of Computer Games and Applications in Students with Autism Spectrum Disorder in the Czech Republic
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: autism spectrum disorders; computer games; applications; modern technology at school; alternative teaching programs; games for pupils with autism spectrum disorder
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:24.
    5. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Jarmila PIPEKOVÁ, Jan VIKTORIN a Marie VÍTKOVÁ. Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa. Online Journal of Primary and Preschool Education. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, 2019, roč. 3, č. 1, s. 1-8. ISSN 2533-7106. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21062/ujep/326.2019/a/2533-7106/OJPPE/2019/3/1.
      URL
      Název česky: Rozšíření školního poradenského pracoviště o pozici školního speciálního pedagoga a školního psychologa
      Název anglicky: Extension of the School Counseling Center with the Position of School Special Educator and School Psychologist
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: primary school; pupil with special educational needs; school counseling center; school special educator; school psychologist
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:22.
    6. DOLEŽALOVÁ, Eva a Jan VIKTORIN. Rudolf Jedlička – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2019, roč. 8, č. 1, s. 124-140. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Rudolf Jedlička – jeden z hlavních představitelů somatopedie v České republice
      Název anglicky: Rudolf Jedlička – One of the Most Important Representatives of Somatopaedia in the Czech Republic
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: somatopaedia; Rudolf Jedlička; surgery; radiology; Jedlička Institute; Prague Sanatorium
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:17.
    7. VIKTORIN, Jan. Úkoly školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole. In Bartoňová, M., Magerová, J., Pipeková, J., Řehulka, E., Viktorin, J., Vítková, M. Školní speciální pedagog a školní psycholog v inkluzivní škole a možnosti jejich spolupráce s interními a externími subjekty. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019, s. 31-43. ISBN 978-80-210-9310-2.
      Název česky: Úkoly školního speciálního pedagoga v inkluzivní škole
      Název anglicky: The tasks of School Special Educator at Inclusive School
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: individual support; pupils with special educational needs; consulting services; school counseling facilities; school counseling center; school special educator
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:14.

    2018

    1. FIALOVÁ, Ilona, Simona HALVOVÁ a Jan VIKTORIN. Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 2, s. 81-95. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Asistent pedagoga v kontextu inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole v České republice
      Název anglicky: Teaching Assistant in the Context of Inclusive Education of Pupils with Special Educational Needs at Primary School in the Czech Republic
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: teaching assistant; teacher; pupil with special educational needs; inclusive education; primary school; supportive measures
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:13.
    2. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením. Online. In Hutyrová, M., Růžičková, V. (eds.). Perspektivy společného vzdělávání. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018, s. 113-120. ISBN 978-80-244-5430-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/pdf.18.24454306.
      URL
      Název česky: Diagnostický proces u jedinců s lehkým mentálním postižením
      Název anglicky: The Diagnostic Process of Individuals with Mild Intellectual Disabilities
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: diagnostic process; diagnosis; mild intellectual disability; special education centres; primary schools
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:10.
    3. FIALOVÁ, Ilona a Jan VIKTORIN. František Kábele – jeden z hlavních představitelů somatopedie a logopedie v České republice. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 2, s. 111-126. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: František Kábele – jeden z hlavních představitelů somatopedie a logopedie v České republice
      Název anglicky: František Kábele – One of the Main Representatives of Somatopaedia and Speech Therapy in the Czech Republic
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: somatopaedia; physical impairment; education; František Kábele; biographical data; publishing activity
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:07.
    4. VIKTORIN, Jan. Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách: výzkumný projekt. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 171 s. ISBN 978-80-210-9076-7.
      Název česky: Inkluzivní vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením na základních školách: výzkumný projekt
      Název anglicky: Inclusive Education of Pupils with Mild Intellectual Disabilities at Primary Schools: Research Project
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; inclusive education; individual support; supportive measures; intellectual disability; pupil with mild intellectual disability; teaching process; school counseling centre
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:35.
    5. VIKTORIN, Jan a Marie VÍTKOVÁ. Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2018, roč. 7, č. 1, s. 24-47. ISSN 2585-7363.
      URL
      Název česky: Pracovníci školního poradenského pracoviště v inkluzivním prostředí škol hlavního vzdělávacího proudu v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Staff of School Counselling Center in Inclusive Environment of Mainstream Schools in the South-Moravian Region
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: counseling; school counseling center; counseling staff; expert advisor; school special educator; school psychologist
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:04.
    6. VIKTORIN, Jan. Teacher Assistant in the Inclusive School Environment. The Educational Review, USA. New York: Hill Publishing Group Inc., 2018, roč. 2, č. 6, s. 320-329. ISSN 2575-7938. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.26855/er.2018.06.001.
      URL
      Název česky: Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy
      Název anglicky: Teacher Assistant in the Inclusive School Environment
      angličtina. Spojené státy.
      Klíčová slova anglicky: Literature Review; Teacher Assistant; Pupil with Special Educational Needs; Support; Inclusive Education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 18:01.

    2017

    1. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
      poster
      Název česky: Analýza a komparace podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v Německu a České republice
      čeština. Česká republika.
      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:03.
    2. VIKTORIN, Jan. Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol. In Speciální a inkluzivní pedagogika, XI. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika. 2017.
      Název česky: Analýza podpůrných opatření u žáků s lehkým mentálním postižením v inkluzivním prostředí základních škol
      čeština. Česká republika.
      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:03.
    3. VIKTORIN, Jan. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji. In Horáková, R., Vítková, M. et al. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 171-189. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Název česky: Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základních škol v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in the Inclusive Environment of Primary Schools in the South Moravian Region
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Support measures, inclusive education, pupils with special educational needs, primary schools
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:17.
    4. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku. In Hutyrová, M., Růžičková, V. (eds.). Koheze speciální pedagogiky v současnosti. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2017, s. 135-146. ISBN 978-80-244-5256-2.
      URL
      Název česky: Spolupráce pediatrů a poradenských zařízení při diagnostickém procesu mentálního postižení v raném věku
      Název anglicky: The Cooperation of Pediatricians and Counselling Facilities in the Diagnostic of Intellectual Disability at an Early Age
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: intellectual disability; early intervention; diagnostics; pediatricians; counselling facilities
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:02.
    5. VIKTORIN, Jan. The Activity of Staff of the School Counseling Centre in Inclusive Environment of Mainstream Schools. In 9th International Conference for Theory and Practice in Education. 2017.
      angličtina. Maďarsko.
      Klíčová slova anglicky: pupils with special educational needs, support measures, inclusive education, school counseling center, mainstream school
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 7. 7. 2021 09:59.
    6. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání - přehledové studie. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2017, s. 47-60. ISBN 978-80-210-8894-8.
      Název česky: Úroveň kreativity u jedinců s dyslexií
      Název anglicky: The Level of Creativity in Individuals with Dyslexia
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: literature review, dyslexia, positive aspects, creativity, originality of thinking
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:21.

    2016

    1. VIKTORIN, Jan a Martin VRUBEL. Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 7-20. ISBN 978-80-210-8468-1.
      Název česky: Asistent pedagoga v inkluzivním prostředí školy
      Název anglicky: Assistant Teacher in Inclusive School Environment
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: literature review, teacher assistant, pupil with special educational needs, support, inclusive education
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:24.
    2. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2016.
      poster
      Název česky: Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
      čeština. Česká republika.
      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:04.
    3. VIKTORIN, Jan. Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice. In Bočková, B., Vítková, M. et al. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, s. 71-77. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Název česky: Využití mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví pro děti a mládež ve speciální pedagogice
      Název anglicky: Using the International Classification of Functioning. Disability and Health for Children and Youth in Special Education
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: International Classification of Functioning Disability and Health; children; youth; body functions; body structures; activites; participation; environmental factors; personal factors
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:26.

    2015

    1. ŠIMČÍKOVÁ, Kateřina a Jan VIKTORIN. Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In Vrubel, M. a kol. Speciální a inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, s. 19-29. ISBN 978-80-210-8107-9.
      Název česky: Podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu
      Název anglicky: Support Measures for Pupils with Special Educational Needs in Mainstream School
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: literature review; support measures; special educational needs; pupil with special educational needs; inclusive education; mainstream school
      Recenzováno: ano

      Změnil: PhDr. Mgr. Jan Viktorin, Ph.D., učo 57347. Změněno: 11. 8. 2020 17:29.
Zobrazeno: 8. 5. 2024 06:52